48ωρη απεργία οδηγών ταξί στην Αττική - Στις 10 το πρωί η συγκέντρωση έξω από το ΣΑΤΑ
Ανοιχτό το ενδεχόμενο να κλιμακωθούν οι κινητοποιήσεις
Κατά τη 48ωρη απεργία των ταξ, θα εξυπηρετούνται μόνο μεταφορές από και προς νοσοκομεία

Οι οδηγοί ταξί πραγματοποιούν 48ωρη απεργία σήμερα, Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου, και αύριο, Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την Κοινή Υπουργική Απόφαση που δίνει τη δυνατότητα μετακινήσεων επιβατών με βαν, εξέλιξη την οποία χαρακτηρίζουν ως «παράθυρο» για ανεξέλεγκτο ανταγωνισμό. Παράλληλα, για σήμερα έχει προγραμματιστεί συγκέντρωση στις 10:00 το πρωί έξω από τα γραφεία του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), με στόχο την περαιτέρω οργάνωση των κινητοποιήσεών τους.
Κατά τη 48ωρη απεργία, θα εξυπηρετούνται μόνο μεταφορές από και προς νοσοκομεία. Σύμφωνα με τον ΣΑΤΑ, οι μεταφορές από και προς νοσοκομεία και ιατρικά κέντρα θα εξυπηρετούνται αποκλειστικά από τα ραδιοταξί της πόλης. Τα ταξί επιφυλακής θα φέρουν ειδική σήμανση στο εμπρόσθιο μέρος των οχημάτων.
Στη σχετική ανακοίνωσή του το ΣΑΤΑ αναφέρει: «Ο κλάδος των ταξί βρίσκεται απέναντι σε μια ακόμα βίαιη επίθεση από την κυβέρνηση και τα οικονομικά συμφέροντα που εξυπηρετεί. Με την απαράδεκτη και εξόφθαλμα φωτογραφική Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) υπ’ αριθ. 134328/20-8-2025, επιχειρείται η οριστική μετατόπιση του μεταφορικού έργου στα καρτέλ των πολυεθνικών και των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, με σκοπό την εξόντωση του αυτοαπασχολούμενου επαγγελματία οδηγού ταξί.
Η κυβέρνηση, συνεπής στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές της, νομοθετεί υπέρ των ισχυρών και εναντίον των ανθρώπων του μεροκάματου, απορρίπτοντας τον κοινωνικό διάλογο και το Σύνταγμα.
Δεν θα ανεχτούμε την ταπείνωση και τον αφανισμό μας.
Το Σ.Α.Τ.Α απαντά δυναμικά και συλλογικά.
Έπειτα από την συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της 2ης Σεπτεμβρίου 2025 αποφασίστηκε ομόφωνα (πλην του Κώστα Δήμου) η κήρυξη 48ΩΡΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ για τις 9 και 10 Σεπτεμβρίου 2025. Καλούμε όλους τους συναδέλφους σε μαζική, δυναμική συμμετοχή, στις κινητοποιήσεις.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
Άμεση απόσυρση της ΚΥΑ 134328/20-8-2025
Είμαστε όλοι ΕΔΩ! Καμία ανοχή στην κοροϊδία! Καμία υποχώρηση στην ισοπέδωση!
“Ένας κλάδος, μία φωνή – Όλοι μαζί στον αγώνα για το ταξί!”
Το Σ.Α.Τ.Α. απευθύνει κάλεσμα ενότητας και μάχης προς όλα τα σωματεία ταξί της χώρας.
Η επίθεση που δεχόμαστε ως κλάδος δεν έχει σύνορα – δεν κάνει διακρίσεις.
Είτε Αθήνα, είτε Θεσσαλονίκη, είτε Πάτρα, είτε νησιά: ο στόχος είναι κοινός – η υπεράσπιση του επαγγέλματος.
Ήρθε η ώρα να πολεμήσουμε ενωμένοι.
Να γίνουμε μία γροθιά, μία φωνή, μία δύναμη».
Για τη 48ωρη απεργία στα ταξί, που ξεκινά από σήμερα μίλησε, το πρωί της Δευτέρας, ο αντιπρόεδρος του ΣΑΤΑ, Παναγιώτης Μαυρίκης, στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Πρωινή Αφετηρία» με την Έρη Πανάγου.
Όπως είπε, «η πρώτη και κύρια διεκδίκησή μας είναι αυτή που βγήκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 20 Αυγούστου και αφορά μια συμφωνία με τις πολυεθνικές και τα βαν ιδιωτικής χρήσης να μας παίρνουν τη δουλειά,να κάνουν δηλαδή τη δουλειά τη δική μας. Μπορούν επί 24 ώρες με μια σύμβαση να γυρνούν στην Αθήνα και να κάνουν μεταφορές».
Πρόσθεσε πως «η ουσία της ΚΥΑ είναι να μειώσουν τη δουλειά από τους αυτοαπασχολούμενους οδηγούς ταξί, να τους πετάξουν απέξω και να τα δώσουν σε εταιρείες, θέλουν να μας βγάλουν από τη μέση και να κάνουν τη δουλειά μας οι πολυεθνικές».
Και συνέχισε: «Εμάς μας έχουν "αλλάξει τα φώτα" στους ελέγχους και στην εφαρμογή κανονισμού λειτουργίας και ΚΟΚ και μας παίρνουν πινακίδες και αυτοί ως ιδιωτικής χρήσεως οχήματα δεν έχουν ειδικές άδειες και δεν έχουν τις ίδιες επαγγελματικές υποχρεώσεις μ' εμάς. Οι ώρες που δουλεύουμε είναι πολλές για να βγει το μεροκάματο. Ο επαγγελματίας έχει πολλές υποχρεώσεις και αυτό έχει επιπτώσεις και στη λειτουργία και στο κόστος του. Απαιτούνται 12 ώρες δουλειάς (για να βγουν οι υποχρεώσεις) και από δω και πέρα και περισσότερες, το ανθρώπινο σώμα δεν μπορεί να δουλεύει 12 ώρες», σημείωσε ο κ. Μαυρίκης.
Σε ερώτηση αν υπάρχουν οδηγοί ταξί που έχουν χάσει τη ζωή τους πάνω στο τιμόνι, ο αντιπρόεδρος του ΣΑΤΑ ήταν κατηγορηματικός: «Βεβαίως και από ανακοπές».
«Πάμε σε αυτή την απεργία (από τις 6 το πρωί της Τρίτης έως τις 6 το πρωί της Πέμπτης), ζητάμε να πάρει πίσω το Υπουργείο την ΚΥΑ που αφορά τα Υπουργεία Τουρισμού και Μεταφορών, να κάτσει να κουβεντιάσει μαζί μας, να το αποσύρει και να μην εφαρμοστεί», επανέλαβε ο κ. Μαυρίκης. «Είναι πιθανόν να κλιμακώσουμε τις κινητοποιήσεις μας», είπε χαρακτηριστικά.
«Το επόμενο σοβαρό είναι το φορολογικό, επίσης με τις λεωφορειολωρίδες από τις 13 Σεπτέμβρη σε περιπτώσεις παράβασης θα μας στέλνουν κλήσεις και βαθμούς ποινής για το δίπλωμα. Επίσης από την 1η του 2026 θα πρεπει να αναπληρώνουμε τα παλιά αυτοκίνητα με ηλεκτρικά».
Κατά τη 48ωρη απεργία, θα εξυπηρετούνται μόνο μεταφορές από και προς νοσοκομεία. Σύμφωνα με τον ΣΑΤΑ, οι μεταφορές από και προς νοσοκομεία και ιατρικά κέντρα θα εξυπηρετούνται αποκλειστικά από τα ραδιοταξί της πόλης. Τα ταξί επιφυλακής θα φέρουν ειδική σήμανση στο εμπρόσθιο μέρος των οχημάτων.
48ωρη απεργία των ταξί: Η ανακοίνωση του ΣΑΤΑ
Στη σχετική ανακοίνωσή του το ΣΑΤΑ αναφέρει: «Ο κλάδος των ταξί βρίσκεται απέναντι σε μια ακόμα βίαιη επίθεση από την κυβέρνηση και τα οικονομικά συμφέροντα που εξυπηρετεί. Με την απαράδεκτη και εξόφθαλμα φωτογραφική Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) υπ’ αριθ. 134328/20-8-2025, επιχειρείται η οριστική μετατόπιση του μεταφορικού έργου στα καρτέλ των πολυεθνικών και των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, με σκοπό την εξόντωση του αυτοαπασχολούμενου επαγγελματία οδηγού ταξί.Η κυβέρνηση, συνεπής στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές της, νομοθετεί υπέρ των ισχυρών και εναντίον των ανθρώπων του μεροκάματου, απορρίπτοντας τον κοινωνικό διάλογο και το Σύνταγμα.
Δεν θα ανεχτούμε την ταπείνωση και τον αφανισμό μας.
Το Σ.Α.Τ.Α απαντά δυναμικά και συλλογικά.
Έπειτα από την συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της 2ης Σεπτεμβρίου 2025 αποφασίστηκε ομόφωνα (πλην του Κώστα Δήμου) η κήρυξη 48ΩΡΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ για τις 9 και 10 Σεπτεμβρίου 2025. Καλούμε όλους τους συναδέλφους σε μαζική, δυναμική συμμετοχή, στις κινητοποιήσεις.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
Άμεση απόσυρση της ΚΥΑ 134328/20-8-2025
- Τερματισμό της ασυδοσίας των πολυεθνικών και των ψηφιακών πλατφορμών
- Στήριξη του επαγγελματία οδηγού ταξί – Όχι στη διάλυση του κλάδου
- Δικαιοσύνη, Ισότητα, Σεβασμό στους ανθρώπους που εργάζονται στους δρόμους
- Άμεση επίλυση των χρόνιων προβλημάτων του Ταξί που δημιούργησε η κυβέρνηση με την πολιτική της
- Λεωφορειολωρίδες – Υποχρεωτική ηλεκτροκίνηση από 1/1/2026 – Αθέμιτος Ανταγωνισμός – Φορολογικό, σφίγγουν τον κλοιό καθημερινά
- Ο αγώνας αυτός δεν είναι μόνο για τους ταξιτζήδες. Είναι αγώνας για τη Δημοκρατία, για την αξιοπρέπεια, για το δικαίωμα στην εργασία. Είναι αγώνας και για το επιβατικό κοινό.
Είμαστε όλοι ΕΔΩ! Καμία ανοχή στην κοροϊδία! Καμία υποχώρηση στην ισοπέδωση!
“Ένας κλάδος, μία φωνή – Όλοι μαζί στον αγώνα για το ταξί!”
Το Σ.Α.Τ.Α. απευθύνει κάλεσμα ενότητας και μάχης προς όλα τα σωματεία ταξί της χώρας.
Η επίθεση που δεχόμαστε ως κλάδος δεν έχει σύνορα – δεν κάνει διακρίσεις.
Είτε Αθήνα, είτε Θεσσαλονίκη, είτε Πάτρα, είτε νησιά: ο στόχος είναι κοινός – η υπεράσπιση του επαγγέλματος.
Ήρθε η ώρα να πολεμήσουμε ενωμένοι.
Να γίνουμε μία γροθιά, μία φωνή, μία δύναμη».
Αντιπρόεδρος ΣΑΤΑ για απεργία ταξί στα Παραπολιτικά 90,1: Ανοικτό να κλιμακώσουμε κινητοποιήσεις
Για τη 48ωρη απεργία στα ταξί, που ξεκινά από σήμερα μίλησε, το πρωί της Δευτέρας, ο αντιπρόεδρος του ΣΑΤΑ, Παναγιώτης Μαυρίκης, στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Πρωινή Αφετηρία» με την Έρη Πανάγου.Όπως είπε, «η πρώτη και κύρια διεκδίκησή μας είναι αυτή που βγήκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 20 Αυγούστου και αφορά μια συμφωνία με τις πολυεθνικές και τα βαν ιδιωτικής χρήσης να μας παίρνουν τη δουλειά,να κάνουν δηλαδή τη δουλειά τη δική μας. Μπορούν επί 24 ώρες με μια σύμβαση να γυρνούν στην Αθήνα και να κάνουν μεταφορές».
Πρόσθεσε πως «η ουσία της ΚΥΑ είναι να μειώσουν τη δουλειά από τους αυτοαπασχολούμενους οδηγούς ταξί, να τους πετάξουν απέξω και να τα δώσουν σε εταιρείες, θέλουν να μας βγάλουν από τη μέση και να κάνουν τη δουλειά μας οι πολυεθνικές».
Και συνέχισε: «Εμάς μας έχουν "αλλάξει τα φώτα" στους ελέγχους και στην εφαρμογή κανονισμού λειτουργίας και ΚΟΚ και μας παίρνουν πινακίδες και αυτοί ως ιδιωτικής χρήσεως οχήματα δεν έχουν ειδικές άδειες και δεν έχουν τις ίδιες επαγγελματικές υποχρεώσεις μ' εμάς. Οι ώρες που δουλεύουμε είναι πολλές για να βγει το μεροκάματο. Ο επαγγελματίας έχει πολλές υποχρεώσεις και αυτό έχει επιπτώσεις και στη λειτουργία και στο κόστος του. Απαιτούνται 12 ώρες δουλειάς (για να βγουν οι υποχρεώσεις) και από δω και πέρα και περισσότερες, το ανθρώπινο σώμα δεν μπορεί να δουλεύει 12 ώρες», σημείωσε ο κ. Μαυρίκης.
Σε ερώτηση αν υπάρχουν οδηγοί ταξί που έχουν χάσει τη ζωή τους πάνω στο τιμόνι, ο αντιπρόεδρος του ΣΑΤΑ ήταν κατηγορηματικός: «Βεβαίως και από ανακοπές».
«Πάμε σε αυτή την απεργία (από τις 6 το πρωί της Τρίτης έως τις 6 το πρωί της Πέμπτης), ζητάμε να πάρει πίσω το Υπουργείο την ΚΥΑ που αφορά τα Υπουργεία Τουρισμού και Μεταφορών, να κάτσει να κουβεντιάσει μαζί μας, να το αποσύρει και να μην εφαρμοστεί», επανέλαβε ο κ. Μαυρίκης. «Είναι πιθανόν να κλιμακώσουμε τις κινητοποιήσεις μας», είπε χαρακτηριστικά.
«Το επόμενο σοβαρό είναι το φορολογικό, επίσης με τις λεωφορειολωρίδες από τις 13 Σεπτέμβρη σε περιπτώσεις παράβασης θα μας στέλνουν κλήσεις και βαθμούς ποινής για το δίπλωμα. Επίσης από την 1η του 2026 θα πρεπει να αναπληρώνουμε τα παλιά αυτοκίνητα με ηλεκτρικά».