Για την εφαρμογή προστίμων από τις κάμερες AI στη χρήση των λεωφορειολωρίδων, τις νέες κινητοποιήσεις των ταξί, την κατάργηση των τρόλεϊ, την 24ωρη λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς αλλά και για το αν υπάρχουν κενά στις προσλήψεις οδηγών στα ΜΜΜ μίλησε στα Παραπολιτικά 90,1 και την εκπομπή «Απέναντι Μικρόφωνα», με τους Βασίλη Σκουρή και Σωτήρη Ξενάκη, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης

«Στους λεωφορειοδρόμους, η απόφαση δεν αλλάζει, θα αρχίσουν να έρχονται κλήσεις, τόνισε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης. Μέχρι σήμερα, έχουν μπει 10 κάμερες, βγαίνει διαγωνισμός για 600 ακόμη, που θα μπουν όταν συμβασιοποιηθεί. Σε αυτήν τη φάση, εκπαιδεύεται ο αλγόριθμος της τεχνητής νοημοσύνης, κάτι που θέλει χρόνο, προκειμένου να αντιληφθεί πότε υπάρχει παράβαση. Μια κάμερα πιάνει χιλιάδες παραβιάσεις του ΚΟΚ σε μία ημέρα, οι οποίες ενδεχομένως δεν υπάρχουν, χρειάζεται φιλτράρισμα. Δεν είμαστε σήμερα έτοιμοι, αλλά μέχρι τέλος Οκτωβρίου θα ανοίξουμε έναν από τους κανόνες παραβάσεων και οι κλήσεις στη θυρίδα του gov.gr θα έρθουν μέχρι τέλος Οκτωβρίου», είπε ο κ. Κυρανάκης.

Κυρανάκης: Αλλάζει όλος ο στόλος των λεωφορείων, το επόμενο καλοκαίρι δεν θα κυκλοφορεί στην Αθήνα λεωφορείο χωρίς air condition - Θα αυξηθούν οι έλεγχοι στα εισιτήρια

Ένα μεγάλο αίτημα για τη λειτουργία των ΜΜΜ υλοποιήθηκε, με την 24ωρη λειτουργία το Σάββατο. 59.000 άνθρωποι έκαναν χρήση των ΜΜΜ, κάτι που αφορά πρωτίστως τους νέους και τους γονείς, προκειμένου να μην έχουν αγωνία για την ασφαλή επιστροφή των παιδιών τους. Αυτήν τη στιγμή, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα για τους οδηγούς των λεωφορείων, ο κ. Κυρανάκης είπε πως 3.100 οδηγοί έχουν προσληφθεί στον ΟΣΥ και υπάρχουν επιπλέον 700. Υπάρχουν 1050 λεωφορεία στην Αθήνα, έχει ανανεωθεί ο μισός στόλος (560 λεωφορεία) και μέχρι το τέλος του χρόνου στόχος είναι τα 950 και μέχρι το 2027 θα είναι 1500. Το επόμενο καλοκαίρι δεν θα κυκλοφορεί στην Αθήνα λεωφορείο χωρίς air condition.

Ο λόγος που βγαίνουν κυμαινόμενα τα λεωφορεία (άλλοτε περισσότερα, άλλοτε λιγότερα), είναι γιατί τα παλιά βγάζουν βλάβες. Πλέον, στόχος είναι καθημερινά να βγαίνουν στους δρόμους 1000 λεωφορεία. Θα συμπυκνώσουμε τα δρομολόγια, με τον χρήστη του λεωφορείου να βλέπει πως θα πηγαίνουν πιο γρήγορα (λόγω των λεωφορειολωρίδων), με τα δρομολόγια να είναι πιο πυκνά (λόγω του νέου στόλου). Παράλληλα, όμως, θα αυξηθούν οι έλεγχοι στα εισιτήρια, ξεκαθάρισε ο κ. Κυρανάκης. 

Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς πρέπει να έχουν εισιτήριο, γιατί ό,τι είναι δωρεάν απαξιώνεται, τόνισε ο κ. Κυρανάκης. Το ίδιο συμβαίνει και με τους βανδαλισμούς στα Πανεπιστήμια, δεν είναι δωρεάν, τα πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος.

Προχωρά η κατάργηση των τρόλεϊ - Μέχρι το τέλος του 2025 ξεκινούν τα έργα για το ξήλωμα των καλωδίων σε Αθήνα και Πειραιά 

Για τα τρόλεϊ, προχωρά η κατάργησή τους, τόνισε ο κ. Κυρανάκης. Προχθές, έπεσαν καλώδια στο Μαρούσι και ένας άνθρωπος τραυματίστηκε. «Λόγω των καλωδίων στον Πειραιά, το τραμ δεν φτάνει στο λιμάνι», σημείωσε. Τα έργα ξηλώματος των καλωδίων σε Πειραιά και Αθήνα ξεκινούν από το τέλος του 2025, η απόφαση ελήφθη τώρα, γιατί ορισμένα τρόλεϊ πάνε για απόσυρση και έπρεπε να υπάρξει απόφαση, η αντικατάσταση καλωδίων κοστίζει 20 εκ. ευρώ. Το τρόλεϊ κοστίζει σαφώς περισσότερο από τα ηλεκτρικά λεωφορεία (με το ίδιο κόστος μπορούν να αγοραστούν 3 ηλεκτρικά λεωφορεία αντί για 2 τρόλεϊ), κάποια βέβαια θα μείνουν, σε ευθείες, καθώς δεν δημιουργούν ζητήματα.

«Επειδή έχουμε δεχθεί καταγγελίες για 16ωρα, υπάρχουν έλεγχοι», τόνισε ο κ. Κυρανάκης. Η υπόθεση με τους 47 τραυματίες στη σύγκρουση των λεωφορείων στη Βούλα είναι στη Δικαιοσύνη, σημείωσε.

"Πυρά" Κυρανάκη στον Θύμιο Λυμπερόπουλο: "Δεν θέλει να λύνονται τα προβλήματα"

Ερωτηθείς αν υπάρχει ενδεχόμενο να αποσυρθεί η ΚΥΑ για τα ταξί, ο κ. Κυρανάκης είπε πως:

«Υπάρχει εδώ και εβδομάδες μια τεράστια παραφιλολογία, λέει ο ΣΑΤΑ ότι ξαφνικά η κυβέρνηση νομιμοποίησε τα τουριστικά βανάκια. Τα τουριστικά βανάκια υπάρχουν εδώ και πάρα πολλά χρόνια στην Ελλάδα. Έχουν γίνει πολλά διότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση. Ο τουρισμός κάθε χρόνο στην Ελλάδα μεγαλώνει. Τα βανάκια δεν λειτουργούν μόνο στην Αθήνα, λειτουργούν παντού και επειδή υπάρχουν και κάποια νησιά στα οποία οι άδειες ταξί είναι 2-4 οι τουρίστες δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν, δεν μπορούν να μετακινηθούν. Υπήρχε μια λογική ότι όλο αυτό τον κλάδο πρέπει με παράλογη γραφειοκρατία, με υπερβολικές απαιτήσεις στην χαρτούρα δηλαδή έπρεπε ο πολίτης ο οποίος θα κλείσει ένα τουριστικό βανάκι να συμπληρώσει μια ολόκληρη σύμβαση λες και αγοράζει ένα σπίτι, ένα παράλογο πράγμα το οποίο προφανώς είχε γίνει για λόγους σκοπιμότητας».

Συμπλήρωσε πως «εμείς απλοποιήσαμε τη γραφειοκρατία και εξομοιώσαμε και τα πρόστιμα για τις ίδιες ποινές που κάνουν οι υπόλοιποι επαγγελματίες του κλάδου, αυτό έγινε δεν άλλαξε κάτι άλλο. Το ότι μειώσαμε τη γραφειοκρατία σε έναν κλάδο είναι και ιδεολογικό στοίχημα της κυβέρνησης, δεν το κάνουμε μόνο για τα τουριστικά βανάκια το κάνουμε και για τα ταξί. Για παράδειγμα το αίτημα το οποίο μας έχουν κάνει για τα πειρατικά γιατί υπάρχει πολύ πειρατεία, εμένα μου το είπανε τον Απρίλιο 10 Σεπτεμβρίου βγήκε μια άλλη ΚΥΑ η οποία λεει ότι ψηφιοποιήθηκε το μητρώο των νομίμων αδειών και άρα έχουν ξεκινήσει οι έλεγχοι και με ένα απλό έγγραφο το οποίο βρίσκεις στο gov.gr μπορείς να βλέπεις αν είναι νόμιμος ο ταξιτζής ή αν είναι πειρατικό. Ένα αίτημα του κλάδου ικανοποιήθηκε, το ίδιο θα γίνει και με τις μετατροπές που θέλουν σε 9θέσια. Θέλουν για παράδειγμα οι οδηγοί ταξί να ανταγωνίζονται τα βανάκια και θέλουν να μετατρέπουν όποτε θέλουν εκείνοι τις άδειές τους από 4θέσια σε 9θέσια, να τα κάνουν οι ίδιο βανάκια, τους το επιτρέπουμε αυτό. Δεν τα λένε αυτά όμως!».

Για τον κ. Λυμπερόπουλο, τόνισε, δε, πως «καταλαβαίνω ότι μάλλον υπάρχει μια διάθεση από έναν συγκεκριμένο άνθρωπο όχι γενικά από τους οδηγούς ταξί, από τους συνδικαλιστές ξεκινάει αυτό και συγκεκριμένα από έναν ο οποίος θρέφεται από την κόντρα. Θέλει να μην λυθούν τα προβλήματα γιατί όσο δεν λύνονται τα προβλήματα υπάρχει και ο ίδιος. Ο κ. Λυμπερόπουλος δεν θέλει να λυθούν τα προβλήματα, ο άνθρωπος είναι ανίκανος για διάλογο. Θρέφεται από την κόντρα.

Και πρόσθεσε: «Με ποιο σκεπτικό πήγε και ξήλωσε αυτός και η ομάδα του την πινακίδα που ενημερώνει τους τουρίστες από το αεροδρόμιο πόσο είναι η σταθερή τιμή μετακίνησης από το αεροδρόμιο προς την Αθήνα. Με ποια λογική έβαλε συνδικαλιστή του σε τηλεοπτική εκπομπή να πει ψέματα ότι δήθεν δεν έχουν λύσει το θέμα με τα πειρατικά ενώ βγήκε η ΚΥΑ στις 10 Σεπτεμβρίου; Ενημέρωσε το κοινό και τους συναδέλφους του;»

210 καταγγελίες σε μία ημέρα στο report.oasa.gr - Τα προβλήματα θα διορθώνονται - Το επόμενο καλοκαίρι δεν θα κυκλοφορεί στην Αθήνα λεωφορείο χωρίς air condition

Μιλώντας για τη νέα εφαρμογή report.oasa.gr, ο κ. Κυρανάκης αναφέρει πως μπορεί να κάνει καταγγελία για οποιοδήποτε ζήτημα και να ανεβάσει φωτογραφίες και βίντεο. Την πρώτη ημέρα, είχαμε 210 καταγγελίες. Είδαμε για παράδειγμα μια καταγγελία για οδηγούς που κάπνιζαν και μιλούσαν στο κινητό, για προβλήματα σε έναν σταθμό του μετρό. Οι καταγγελίες θα λαμβάνονται υπόψιν και τα προβλήματα θα διορθώνονται.

Για τα λεωφορεία, πιο συγκεκριμένα, τόνισε πως «αυτή τη στιγμή έχουν προσληφθεί στην Αθήνα 3.100 οδηγοί στον ΟΣΥ συν 700 οδηγούς της κοινοπραξίας συγκοινωνιών Αττικής δηλαδή τον ιδιώτη που εκτελεί συγκοινωνιακό έργο στην περιφερειακή Αττική. Αυτή τη στιγμή στην Αθήνα βγαίνουν καθημερινά 1.050 λεωφορεία. Μέχρι στιγμής έχει ανανεωθεί στην Αθήνα ο μισός στόλος δηλαδή έχουμε 560 λεωφορεία που είναι ολοκαίνουργια και έχουμε μέχρι τέλος του χρόνου βάλει στόχο να είμαστε τα 950 και μέχρι το 2027 να είμαστε στα 1500. Άρα το επόμενο καλοκαίρι δεν θα κυκλοφορεί στην Αθήνα λεωφορείο χωρίς air condition.

Ο λόγος που βγαίνουν κάποιες μέρες λιγότερα λεωφορεία κάποιες μέρες περισσότερα είναι διότι τα παλιά λεωφορεία βγάζουν βλάβες. Άρα έχοντας μέχρις τέλος του 2025 950 καινούργια λεωφορεία στην Αττική θα μπορούμε σίγουρα να βγάζουμε πάνω από 1.000 καθημερινά. Κάποιες γραμμές που είναι πολυσύχναστες πω το 550 , το 608, το Α7 θα τις κάνουμε πρότυπες γραμμές δηλαδή θα συμπυκνώσουμε τα δρομολόγια ώστε να έχουμε πολύ πιο συχνή ανταπόκριση από καινούργια λεωφορεία. Άρα θα δει διαφορά φέτος ο χρήστης λεωφορείου πρώτον διότι θα έχουμε πλήρη ανανέωση, δεύτερον διότι λόγω της ανανέωσης θα έχουμε πιο συχνά λεωφορεία, τρίτον διότι λόγο του μέτρου της λεωφορειολωρίδας θα πηγαίνουν πιο γρήγορα αλλά θα αυξηθούν και οι έλεγχοι των εισιτηρίων. Θα αυξηθούν οι έλεγχοι και θα είναι πιο αυστηροί.

Αναφορικά με τις ελλείψεις οδηγών λόγω ασθένειας, ο κ. Κυρανάκης τόνισε: «Από τους 3.100 οδηγούς 700 περίπου δηλώνουν κάποια ασθένεια επειδή κάποιοι μπορεί να έχουν δίκιο και κάποιοι να μην έχουν δίκιο και κοροϊδεύουν το σύστημα θα γίνει σε συνεργασία με του Υπουργείο Υγείας σε μια εβδομάδα μια μαζική εξέταση για να μπορέσει να ξεκαθαριστεί αυτό το πράγμα και όσοι όντως έχουν πρόβλημα υγείας θα τους αφαιρεθεί και το επαγγελματικό δίπλωμα. Γιατί κάποιοι κοροϊδεύουν και λένε «να παίρνω τον μισθό μου από το δημόσιο αλλά να πηγαίνω να δουλεύω και σε μια ιδιωτική επιχείρηση ως οδηγός», αυτά θα τελειώσουν».

«Η παρούσα κυβέρνηση έχει κάνει τη μεγαλύτερη ανανέωση του στόλου, στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν 314 λεωφορεία, ενώ το 2019 ήταν 220», σημείωσε ο κ. Κυρανάκης.

Κυρανάκης: Από το 2026 θα έχουμε καινούρια τρένα στον ΗΣΑΠ

Σε σχέση με την κατάσταση του ΗΣΑΠ, τόνισε πως για πρώτη φορά από το 1980 ανανεώνονται οι συρμοί. Από το 2026 θα έχουμε καινούρια τρένα στον ΗΣΑΠ. Θα ξεκινήσουν να έρχονται τα πρώτα 14 από το επόμενο καλοκαίρι και θα συνεχιστεί αυτό διότι και ακόμα 10 συρμούς βάλαμε στο κοινοτικό κλιματικό ταμείο στις ανακοινώσεις που έκανε ο κ. Χατζηδάκης με τον κ. Παπασταύρου.

Πότε θα ξεκινήσουν τα έργα ξηλώματος των καλωδίων των τρόλεϊ σε Αθήνα και Πειραιά

Μιλώντας για τα τρόλεϊ, ο κ. Κυρανάκης είπε πως «θα ξηλωθούν τα καλώδια στον αθηναϊκό και τον πειραϊκό ουρανό να απελευθερωθεί από αυτό το σύμπλεγμα των καλωδίων. Στον Πειραιά λόγω των καλωδίων δεν φτάνει το τραμ στον τερματικό του σταθμό στο λιμάνι. Θα ξεκινήσουν τα έργα ξηλώματος των καλωδίων στα δύο κέντρα, Πειραιά και Αθήνα από το τέλος αυτού του χρόνου. Είναι μια σταδιακή δουλειά και έπρεπε να λάβω αυτή την απόφαση τώρα γιατί κάποια παλιά τρόλεϊ είναι σε απόσυρση και έπρεπε να αποφασίσουμε αν θα πάμε σε καινούργια και ανανέωση των καλωδίων που κοστίζει 20 εκατομμύρια. Τα τρόλεϊ ανά χιλιόμετρο κοστίζουν διπλάσια από ότι τα ηλεκτρικά λεωφορεία επίσης για κάθε 2 καινούργια τρόλεϊ θα μπορούσα να πάρω 3 καινούρια ηλεκτρικά λεωφορεία. Η απόφαση έχει έναν ξεκάθαρο δημοσιονομικό χαρακτήρα προς όφελος του φορολογουμένου. Θα μείνουν κάποια τρόλεϊ σε ευθείες.

Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς πρέπει να έχουν εισιτήριο, γιατί ό,τι είναι δωρεάν απαξιώνεται, τόνισε σε άλλο σημείο της συνέντευξής του ο κ. Κυρανάκης. Το ίδιο συμβαίνει και με τους βανδαλισμούς στα Πανεπιστήμια, δεν είναι δωρεάν, τα πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος.

Κυρανάκης για άνοιγμα ΝΔ στον Σαμαρά

Ερωτηθείς για το αν θα πρέπει να γίνει άνοιγμα της ΝΔ προς τον Αντώνη Σαμαρά, είπε: «Εγώ πολιτικά είμαι πολύ κοντά στον κ. Σαμαρά, επί πρωθυπουργίας του μου έκανε την τιμή σε πολύ μικρή ηλικία να με βάλει στο ευρωψηφοδέλτιο. Τον θεωρώ έναν πάρα πολύ καλό πρωθυπουργό για τη χώρα που ανέλαβε στα δύσκολα και έβγαλε τη χώρα από τα δύσκολα θεωρώ ότι η παράταξη πρέπει να είναι ενωμένη».