"Καθηλωμένο" το "Ελ. Βενιζέλος" με καθυστερήσεις: Με κόφτη στις πτήσεις μέχρι το 2029 - Τι λένε οι ελεγκτές στα "Παραπολιτικά 90,1"
"Με κόφτη στις εξυπηρετήσεις πτήσεων το Ελ. Βενιζέλος"
"Χωρίς λύση θα αυξηθούν οι καθυστερήσεις πτήσεων στο Ελ. Βενιζέλος" προειδοποίησε μέσω των "Παραπολιτικά 90,1" ο πρόεδρος των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, Παναγιώτης Ψαρρός

Με «κόφτη» στις αφίξεις λειτουργεί το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», την ώρα που οι καθυστερήσεις στις πτήσεις έχουν γίνει καθημερινότητα. Ο πρόεδρος των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, Παναγιώτης Ψαρρός, μιλώντας στα «Παραπολιτικά 90,1», καταλόγισε στο Υπουργείο Μεταφορών αδιαφορία. «Το Ελ. Βενιζέλος έχει χωρητικότητα 22 αφίξεις την ώρα. Με υπεράνθρωπη προσπάθεια φτάσαμε να εξυπηρετούμε έως 36, για να μειώσουμε τις καθυστερήσεις. Αυτό όμως δεν μπορεί να συνεχιστεί. Αν το κράτος δεν δράσει άμεσα, η κατάσταση θα γίνει εκρηκτική», τόνισε. Ο κ. Ψαρρός ξεκαθάρισε πως οι ελεγκτές από το 2022 δουλεύουν με παραπάνω βάρδιες, με τη συμφωνία ότι ήταν μια προσωρινή λύση. «Φτάσαμε στο 2025 και μας λένε ότι θα συνεχίσουμε μέχρι το 2028. Τίποτα δεν έχει αλλάξει. Ούτε στελέχωση, ούτε εξοπλισμός. Μόνο υποσχέσεις», είπε δηκτικά στην εκπομπή «Πρώτο Πλάνο» με τον Αλέξανδρο Κλώσσα.
Παρά τις ανακοινώσεις για προσλήψεις, οι νέοι ελεγκτές, όπως είπε, θα είναι έτοιμοι σε δύο χρόνια, ενώ το νέο σύστημα Aranda –αν υπογραφεί τώρα– δεν θα είναι διαθέσιμο πριν από το καλοκαίρι του 2029. «Αν περιμένουμε άλλο τέσσερα χρόνια για να εκσυγχρονιστούμε, τότε το πρόβλημα δεν θα λύνεται, θα γιγαντώνεται», προειδοποίησε.
Ο πρόεδρος των ελεγκτών έριξε βολές και στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών που βγήκε σε διαβούλευση: «Αντί να ευθυγραμμιστεί με τον ευρωπαϊκό κανονισμό, πηγαίνει προς τη λάθος κατεύθυνση. Κάνουμε προτάσεις, αλλά δεν ακούει κανείς. Και δεν είναι συντεχνιακό το θέμα – αντιγράφουμε τους κανονισμούς της Ε.Ε.». «Το Μόναχο εξυπηρετεί 58 αφίξεις την ώρα με άνεση, γιατί έχει τα συστήματα και το προσωπικό. Εμείς στο Βενιζέλος με το ζόρι φτάνουμε τις 28 με ασφάλεια. Αν συνεχίσουμε να πιέζουμε τα όρια, σε λίγο δεν θα μπορούμε να ανταποκριθούμε καθόλου», είπε με νόημα ο κ. Ψαρρός.
Διαβάστε: Ταλαιπωρίας συνέχεια στο Ελευθέριος Βενιζέλος: Γιατί διαμαρτύρονται οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας - Η απάντηση του Χρίστου Δήμα (Εικόνες & Βίντεο)
«Το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος έχει μια ονομαστική χωρητικότητα αφίξεων που είναι στις 22 αφίξεις την ώρα αυτό έχει να κάνει με το διαθέσιμο προσωπικό και τον παρωχημένο τεχνολογικά εξοπλισμό. Από το 2022 μέχρι σήμερα δηλαδή μετά τον κορονοϊό που ανέκαμψε η κίνηση όταν όλοι είχαν ότι ξαφνικά η ΥΠΑ έχει μείνει πίσω σε όλα αυτά που προανέφερα συμφωνήσαμε με το υπουργείο τότε να δουλεύουμε περισσότερες βάρδιες για να στελεχώσουμε πιο πολύ τις κρίσιμες βάρδιες του καλοκαιριού για να εξυπηρετήσουμε περισσότερες πτήσεις. Αυτό βέβαια έγινε για να δοθεί χρόνος στην ΥΠΑ και στο υπουργείο για να διορθωθούν τα πράγματα, ήταν ένα προσωρινό μέτρο αλλά ουδέν μονιμότερο του προσωρινού. Φτάσαμε στο 2025 και λέμε ότι μέχρι το ’28 ακόμα προσωρινά θα πρέπει να παρέχουμε υπερεργασία», είπε ο πρόεδρος των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, Παναγιώτης Ψαρρός κατά την αρχική του τοποθέτηση.
O κ. Ψαρρός τόνισε στη συνέντευξή του: «Θα γίνουν τις επόμενες μέρες 97 προσλήψεις, αρχές του επόμενου χρόνου 72 άτομα τα οποία όμως θα αποδώσουνε σε δύο χρόνια από σήμερα το νωρίτερο. Στον εξοπλισμό ακόμα παλεύουμε να υπογράψουμε τις βασικές συμβάσεις για το σύστημα ραντάρ το οποίο και αύριο το πρωί να υπογράφαμε θα το έχουμε τέλος του ’28 άρα πάμε για καλοκαίρι του ’29. Εμείς μέχρι τώρα είχαμε κάνει μια συμφωνία να εξυπηρετούμε αντί για 22 αφίξεις, 28 αφίξεις αλλά επειδή η ζήτηση είναι μεγάλη και μεγαλώνει κάθε χρόνο εξυπηρετούσαμε καθημερινά, ειδικά αυτό το καλοκαίρι 30-32, έχει φτάσει μέχρι 36 αφίξεις για μια ώρα και για αυτό το λόγο μετριαζόντουσαν κάπως οι καθυστερήσεις γιατί να μηδενιστούν δεν μπορούν γιατί η ζήτηση είναι τόσο μεγάλη που ότι και να προσφέρουμε με τα υπάρχοντα συστήματα δεν μπορούν να μηδενιστούν οι καθυστερήσεις. Αυτό που κάνουμε το κάνουμε για να δώσουμε χρόνο για να φτιάξουν τα πράγματα, αυτό που βλέπουμε είναι ότι στην ουσία εφησυχάζει και η ΥΠΑ και το υπουργείο. Το αποκορύφωμα ήταν όταν είδαμε το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών όπου στην ουσία είδαμε ότι αντί να γίνεται ένας ευρωπαϊκός πάροχος όπως επιτάσσουν οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί, βλέπουμε ένα νομοσχέδιο το οποίο δεν πάει προς αυτή την κατεύθυνση και μάλιστα είναι και χειρότερο από αυτό που μας είχαν δείξει στις αρχές Ιουλίου. Εκεί καταλάβαμε ότι η προσπάθεια πέραν του αυξημένου δεν πιάνει γιατί εφησυχάζουν όλοι, οξύνεται το πρόβλημα και αν ξεχαστεί πάλι του χρόνου το πρόβλημα θα είναι τόσο δύσκολο που ότι και να κάνουμε οι καθυστερήσεις θα είναι σαν τις σημερινές και ακόμα χειρότερες οπότε δεν βοηθάμε στη λύση του προβλήματος».
Μάλιστα, ο πρόεδρος των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας υπογράμμισε ότι «θέμα ασφάλειας δεν υπάρχει γιατί εμείς κρατάμε το όριο εκεί που είναι ασφαλές».
Στη συνέχεια, ο κ. Ψαρρός είπε «Το αεροδρόμιο του Μονάχου που είναι τεχνολογικά πολύ πιο μπροστά από το Βενιζέλου, με σωστή στελέχωση και σωστές διαδικασίες και μάλιστα το Βενιζέλος είναι αντίγραφο του Μονάχου σαν σχεδίαση ενώ εμείς εξυπηρετούμε ονομαστικά 22 και αυξημένο 28 και ότι καλύτερο έχουμε κάνει ακούμπησε το 36, οι συνάδελφοι εκεί πέρα εξυπηρετούν 58 αφίξεις ονομαστικό γιατί έχουν τα συστήματα και το προσωπικό να το κάνουν ασφαλώς. Εμείς για να έχουμε την ίδια ασφάλεια με το Μόναχο αναγκαζόμαστε να εξυπηρετούμε λιγότερες αφίξεις και υπάρχουν καθυστερήσεις».
Ερωτηθείς γιατί συνεχίζουν να εξυπηρετούν 36 αφίξεις την ώρα, ο ίδιος απάντησε «Δεν μπορούμε συστηματικά 36 γιατί το όριο είναι 28 γιατί είναι και το εγγυημένο που μπορεί να είναι συνεχόμενο. Καταλαβαίνετε ότι αυτή η διαφορά του παραπάνω μειώνει μεν τις καθυστερήσεις αλλά πλέον το θεωρούμε μάταιο, είναι σαν να δίνουμε άλλοθι στο να συνεχίζεται η μη λύση του προβλήματος».
Για να συνεχίσει έπειτα «Το πρόβλημα δεν είναι η αύξηση (των μισθών), το πρόβλημα είναι ότι υπάρχουν ευρωπαϊκοί κανονισμοί που πρέπει επιτέλους κάποιος να τους σεβαστεί. Η ίδια η ευρωπαϊκή επιτροπή έχει κάνει παρατηρήσεις που σε πολλά σημεία είναι στην ίδια κατεύθυνση με τις δικές μας απλά δεν έχουν εισακουστεί. Έχει κατέβει ένα νομοσχέδιο που δεν ακούνε, κάνουμε προτάσεις δεν εισακούεται τίποτα. Δεν μειώνουμε την αποδοτικότητά μας, σταματάμε να κάνουμε αυτό που είναι παραπάνω κι από το συμφωνημένο. Το να εστιάσει ο υπουργός στην αμοιβή μας ενώ έχει τόσα προβλήματα ανοιχτά σημαίνει ότι δεν έχει καταλάβει το πρόβλημα. Νομίζω ότι είναι αποπροσανατολιστικό και είναι απογοητευτικό για εμάς γιατί δεν εντοπίζει το πρόβλημα».
Τέλος, ο κ. Ψαρρός υπογράμμισε ότι «για τα επόμενα 2-3 χρόνια όση υπερεργασία και να κάνουμε καθυστερήσεις θα υπάρχουν γιατί το σύστημα δεν μπόρεσε εγκαίρως, 25 χρόνια τώρα, να φτάσει στα επίπεδα που είναι τα ευρωπαϊκά συστήματα. Είναι ανθρωπίνως αδύνατο να μην υπάρχουν καθυστερήσεις τα επόμενα χρόνια».
Παρά τις ανακοινώσεις για προσλήψεις, οι νέοι ελεγκτές, όπως είπε, θα είναι έτοιμοι σε δύο χρόνια, ενώ το νέο σύστημα Aranda –αν υπογραφεί τώρα– δεν θα είναι διαθέσιμο πριν από το καλοκαίρι του 2029. «Αν περιμένουμε άλλο τέσσερα χρόνια για να εκσυγχρονιστούμε, τότε το πρόβλημα δεν θα λύνεται, θα γιγαντώνεται», προειδοποίησε.
Ο πρόεδρος των ελεγκτών έριξε βολές και στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών που βγήκε σε διαβούλευση: «Αντί να ευθυγραμμιστεί με τον ευρωπαϊκό κανονισμό, πηγαίνει προς τη λάθος κατεύθυνση. Κάνουμε προτάσεις, αλλά δεν ακούει κανείς. Και δεν είναι συντεχνιακό το θέμα – αντιγράφουμε τους κανονισμούς της Ε.Ε.». «Το Μόναχο εξυπηρετεί 58 αφίξεις την ώρα με άνεση, γιατί έχει τα συστήματα και το προσωπικό. Εμείς στο Βενιζέλος με το ζόρι φτάνουμε τις 28 με ασφάλεια. Αν συνεχίσουμε να πιέζουμε τα όρια, σε λίγο δεν θα μπορούμε να ανταποκριθούμε καθόλου», είπε με νόημα ο κ. Ψαρρός.
Διαβάστε: Ταλαιπωρίας συνέχεια στο Ελευθέριος Βενιζέλος: Γιατί διαμαρτύρονται οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας - Η απάντηση του Χρίστου Δήμα (Εικόνες & Βίντεο)
Καθυστερήσεις στο αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος": Ολόκληρη η συνέντευξη του προέδρου των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας στα Παραπολιτικά 90,1
«Το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος έχει μια ονομαστική χωρητικότητα αφίξεων που είναι στις 22 αφίξεις την ώρα αυτό έχει να κάνει με το διαθέσιμο προσωπικό και τον παρωχημένο τεχνολογικά εξοπλισμό. Από το 2022 μέχρι σήμερα δηλαδή μετά τον κορονοϊό που ανέκαμψε η κίνηση όταν όλοι είχαν ότι ξαφνικά η ΥΠΑ έχει μείνει πίσω σε όλα αυτά που προανέφερα συμφωνήσαμε με το υπουργείο τότε να δουλεύουμε περισσότερες βάρδιες για να στελεχώσουμε πιο πολύ τις κρίσιμες βάρδιες του καλοκαιριού για να εξυπηρετήσουμε περισσότερες πτήσεις. Αυτό βέβαια έγινε για να δοθεί χρόνος στην ΥΠΑ και στο υπουργείο για να διορθωθούν τα πράγματα, ήταν ένα προσωρινό μέτρο αλλά ουδέν μονιμότερο του προσωρινού. Φτάσαμε στο 2025 και λέμε ότι μέχρι το ’28 ακόμα προσωρινά θα πρέπει να παρέχουμε υπερεργασία», είπε ο πρόεδρος των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, Παναγιώτης Ψαρρός κατά την αρχική του τοποθέτηση.O κ. Ψαρρός τόνισε στη συνέντευξή του: «Θα γίνουν τις επόμενες μέρες 97 προσλήψεις, αρχές του επόμενου χρόνου 72 άτομα τα οποία όμως θα αποδώσουνε σε δύο χρόνια από σήμερα το νωρίτερο. Στον εξοπλισμό ακόμα παλεύουμε να υπογράψουμε τις βασικές συμβάσεις για το σύστημα ραντάρ το οποίο και αύριο το πρωί να υπογράφαμε θα το έχουμε τέλος του ’28 άρα πάμε για καλοκαίρι του ’29. Εμείς μέχρι τώρα είχαμε κάνει μια συμφωνία να εξυπηρετούμε αντί για 22 αφίξεις, 28 αφίξεις αλλά επειδή η ζήτηση είναι μεγάλη και μεγαλώνει κάθε χρόνο εξυπηρετούσαμε καθημερινά, ειδικά αυτό το καλοκαίρι 30-32, έχει φτάσει μέχρι 36 αφίξεις για μια ώρα και για αυτό το λόγο μετριαζόντουσαν κάπως οι καθυστερήσεις γιατί να μηδενιστούν δεν μπορούν γιατί η ζήτηση είναι τόσο μεγάλη που ότι και να προσφέρουμε με τα υπάρχοντα συστήματα δεν μπορούν να μηδενιστούν οι καθυστερήσεις. Αυτό που κάνουμε το κάνουμε για να δώσουμε χρόνο για να φτιάξουν τα πράγματα, αυτό που βλέπουμε είναι ότι στην ουσία εφησυχάζει και η ΥΠΑ και το υπουργείο. Το αποκορύφωμα ήταν όταν είδαμε το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών όπου στην ουσία είδαμε ότι αντί να γίνεται ένας ευρωπαϊκός πάροχος όπως επιτάσσουν οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί, βλέπουμε ένα νομοσχέδιο το οποίο δεν πάει προς αυτή την κατεύθυνση και μάλιστα είναι και χειρότερο από αυτό που μας είχαν δείξει στις αρχές Ιουλίου. Εκεί καταλάβαμε ότι η προσπάθεια πέραν του αυξημένου δεν πιάνει γιατί εφησυχάζουν όλοι, οξύνεται το πρόβλημα και αν ξεχαστεί πάλι του χρόνου το πρόβλημα θα είναι τόσο δύσκολο που ότι και να κάνουμε οι καθυστερήσεις θα είναι σαν τις σημερινές και ακόμα χειρότερες οπότε δεν βοηθάμε στη λύση του προβλήματος».
Μάλιστα, ο πρόεδρος των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας υπογράμμισε ότι «θέμα ασφάλειας δεν υπάρχει γιατί εμείς κρατάμε το όριο εκεί που είναι ασφαλές».
Στη συνέχεια, ο κ. Ψαρρός είπε «Το αεροδρόμιο του Μονάχου που είναι τεχνολογικά πολύ πιο μπροστά από το Βενιζέλου, με σωστή στελέχωση και σωστές διαδικασίες και μάλιστα το Βενιζέλος είναι αντίγραφο του Μονάχου σαν σχεδίαση ενώ εμείς εξυπηρετούμε ονομαστικά 22 και αυξημένο 28 και ότι καλύτερο έχουμε κάνει ακούμπησε το 36, οι συνάδελφοι εκεί πέρα εξυπηρετούν 58 αφίξεις ονομαστικό γιατί έχουν τα συστήματα και το προσωπικό να το κάνουν ασφαλώς. Εμείς για να έχουμε την ίδια ασφάλεια με το Μόναχο αναγκαζόμαστε να εξυπηρετούμε λιγότερες αφίξεις και υπάρχουν καθυστερήσεις».
Ερωτηθείς γιατί συνεχίζουν να εξυπηρετούν 36 αφίξεις την ώρα, ο ίδιος απάντησε «Δεν μπορούμε συστηματικά 36 γιατί το όριο είναι 28 γιατί είναι και το εγγυημένο που μπορεί να είναι συνεχόμενο. Καταλαβαίνετε ότι αυτή η διαφορά του παραπάνω μειώνει μεν τις καθυστερήσεις αλλά πλέον το θεωρούμε μάταιο, είναι σαν να δίνουμε άλλοθι στο να συνεχίζεται η μη λύση του προβλήματος».
Για να συνεχίσει έπειτα «Το πρόβλημα δεν είναι η αύξηση (των μισθών), το πρόβλημα είναι ότι υπάρχουν ευρωπαϊκοί κανονισμοί που πρέπει επιτέλους κάποιος να τους σεβαστεί. Η ίδια η ευρωπαϊκή επιτροπή έχει κάνει παρατηρήσεις που σε πολλά σημεία είναι στην ίδια κατεύθυνση με τις δικές μας απλά δεν έχουν εισακουστεί. Έχει κατέβει ένα νομοσχέδιο που δεν ακούνε, κάνουμε προτάσεις δεν εισακούεται τίποτα. Δεν μειώνουμε την αποδοτικότητά μας, σταματάμε να κάνουμε αυτό που είναι παραπάνω κι από το συμφωνημένο. Το να εστιάσει ο υπουργός στην αμοιβή μας ενώ έχει τόσα προβλήματα ανοιχτά σημαίνει ότι δεν έχει καταλάβει το πρόβλημα. Νομίζω ότι είναι αποπροσανατολιστικό και είναι απογοητευτικό για εμάς γιατί δεν εντοπίζει το πρόβλημα».
Τέλος, ο κ. Ψαρρός υπογράμμισε ότι «για τα επόμενα 2-3 χρόνια όση υπερεργασία και να κάνουμε καθυστερήσεις θα υπάρχουν γιατί το σύστημα δεν μπόρεσε εγκαίρως, 25 χρόνια τώρα, να φτάσει στα επίπεδα που είναι τα ευρωπαϊκά συστήματα. Είναι ανθρωπίνως αδύνατο να μην υπάρχουν καθυστερήσεις τα επόμενα χρόνια».