Νέες ταυτότητες: Παράταση στη διορία για την έκδοσή της - Πώς να κινηθούν οι πολίτες για να κλείσουν ραντεβού
Όλη η διαδικασία στο id.gov.gr
Λειτουργεί η νέα πλατφόρμα id.gov.gr, στην οποία οι πολίτες θα μπορούν να κλείσουν ραντεβού για την έκδοση των νέων ταυτοτήτων

Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έδωσε παράταση έως τις 25 Σεπτεμβρίου σε όσους χρησιμοποιούν παλιές αστυνομικές ταυτότητες για την ψηφιακή υπογραφή τους και πρέπει να βγάλουν νέα για την ψηφιακή υπογραφή τους και πρέπει να βγάλουν νέα. Ωστόσο, αυτό ισχύει μόνο για τα δελτία στα οποία το ονοματεπώνυμο αναγράφεται με λατινικούς χαρακτήρες. Αυτή η διορία συνδυάζεται με την επίσημη λειτουργία της πλατφόρμας id.gov.gr, στην οποία οι πολίτες που πρέπει η/και θέλουν να βγάλουν νέα ταυτότητα, θα μπορούν να κλείσουν ραντεβού. Η ενημέρωση από τον επίσημο φορέα, εξάλλου, είναι αναλυτική για τη διαδικασία που οι πολίτες πρέπει να ακολουθήσουν.
Διαβάστε: Μέχρι πότε θα πρέπει να έχει εκδοθεί, το κλείσιμο ραντεβού και η διαδικασία για τον προσωπικό αριθμό
Μάλιστα, κάθε πολίτης θα έχει Προσωπικό Αριθμό, που θα τον επαληθεύει ως φυσικό πρόσωπο σε ό,τι αφορά τις συναλλαγές του με τους φορείς του Δημοσίου. Όσοι πολίτες διαθέτουν ΑΦΜ και ΑΜΚΑ θα αποκτήσουν έναν. Ο αριθμός θα χορηγηθεί πριν την έκδοση της νέας ταυτότητας και θα ληφθεί ψηφιακά, δηλαδή μέσω της νέας πλατφόρμας myinfo στο Gov.gr. Είναι σίγουρο ότι ο πολίτης δεν θα λάβει αριθμό στην τύχη, αλλά θα είναι το ΑΦΜ του συν ακόμα τρία στοιχεία, ένα γράμμα και δύο αριθμοί, που θα τα επιλέξει ο ίδιος στη νέα πλατφόρμα όταν έρθει η στιγμή.
*Ο πολίτης επιλέγει στην αίτησή του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας(ΕΜΕπ).
*Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.
Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
* Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.
*Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.
* Για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώς με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τηλεφωνικώς τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.
Ειδικότερα, με απόφαση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη οι πολίτες έχουν, πλέον, τη δυνατότητα να καταθέτουν τα δικαιολογητικά για την έκδοση νέου δελτίου ταυτότητας στις αρμόδιες Υπηρεσίες Ασφάλειας, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας τους. Η αρμοδιότητα έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας δεν περιορίζεται πλέον σε τοπικό επίπεδο.
Οι υπηρεσίες ασφαλείας, όπως τα Τμήματα Ασφαλείας για τις περιφέρειες της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής και Θεσσαλονίκης, καθώς και οι Υποδιευθύνσεις και Τμήματα Ασφαλείας στην υπόλοιπη χώρα, θα εξυπηρετούν όλους τους πολίτες.
Όπου δεν υφίστανται τέτοιες Υπηρεσίες, τα δελτία ταυτότητας εκδίδονται από το Αστυνομικό Τμήμα, το οποίο ασκεί αρμοδιότητες ασφαλείας στην περιοχή αρμοδιότητάς του και σε περίπτωση που δεν υφίσταται ούτε αυτό, τα δελτία εκδίδονται από την Υποδιεύθυνση Αστυνομίας που εδρεύει στην εν λόγω περιοχή.
Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου «με τη νέα αυτή ρύθμιση επιδιώκεται η βέλτιστη και πιο ευέλικτη εξυπηρέτηση των πολιτών, διασφαλίζοντας την αμεσότητα στην παροχή των υπηρεσιών».
Συγκεκριμένα επιτυγχάνεται:
* Ευελιξία: Οι πολίτες μπορούν να επιλέξουν οποιαδήποτε αρμόδια αστυνομική Αρχή για την κατάθεση των δικαιολογητικών και την έκδοση του νέου Δελτίου Ταυτότητας, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας τους.
* Εξοικονόμηση χρόνου: Η διαδικασία απλοποιείται και γίνεται ταχύτερη, μειώνοντας τις καθυστερήσεις και την αναμονή, διευκολύνοντας την εξυπηρέτηση σε διαφορετικές περιοχές.
*Αμεσότητα στην εξυπηρέτηση: Ο πολίτης δεν χρειάζεται πλέον να αναζητά την τοπική αρμόδια αρχή, καθώς οποιαδήποτε κατάλληλη υπηρεσία μπορεί να διεκπεραιώσει το αίτημα.
*Μείωση της γραφειοκρατίας: Με τη νέα ρύθμιση, επιταχύνονται οι διαδικασίες και απλοποιείται η γραφειοκρατία, προσφέροντας μια πιο άμεση και εύκολη εξυπηρέτηση.
Διαβάστε: Μέχρι πότε θα πρέπει να έχει εκδοθεί, το κλείσιμο ραντεβού και η διαδικασία για τον προσωπικό αριθμό
Μάλιστα, κάθε πολίτης θα έχει Προσωπικό Αριθμό, που θα τον επαληθεύει ως φυσικό πρόσωπο σε ό,τι αφορά τις συναλλαγές του με τους φορείς του Δημοσίου. Όσοι πολίτες διαθέτουν ΑΦΜ και ΑΜΚΑ θα αποκτήσουν έναν. Ο αριθμός θα χορηγηθεί πριν την έκδοση της νέας ταυτότητας και θα ληφθεί ψηφιακά, δηλαδή μέσω της νέας πλατφόρμας myinfo στο Gov.gr. Είναι σίγουρο ότι ο πολίτης δεν θα λάβει αριθμό στην τύχη, αλλά θα είναι το ΑΦΜ του συν ακόμα τρία στοιχεία, ένα γράμμα και δύο αριθμοί, που θα τα επιλέξει ο ίδιος στη νέα πλατφόρμα όταν έρθει η στιγμή.
Νέες ταυτότητες: Η διαδικασία για το ραντεβού
Η διαδικασία για το ραντεβού για τη νέα ταυτότητα έχει δημοσιοποιηθεί και απαιτεί κάποια βήματα από τον πολίτη. Συγκεκριμένα:*Ο πολίτης επιλέγει στην αίτησή του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας(ΕΜΕπ).
*Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.
Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
* Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.
*Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.
* Για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώς με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τηλεφωνικώς τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.
Ευκολία στα δικαιολογητικά ανεξαρτήτως τόπου
Με σκοπό την καλύτερη, αρτιότερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη προχώρησε σε αλλαγές στη διαδικασία έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας.Ειδικότερα, με απόφαση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη οι πολίτες έχουν, πλέον, τη δυνατότητα να καταθέτουν τα δικαιολογητικά για την έκδοση νέου δελτίου ταυτότητας στις αρμόδιες Υπηρεσίες Ασφάλειας, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας τους. Η αρμοδιότητα έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας δεν περιορίζεται πλέον σε τοπικό επίπεδο.
Οι υπηρεσίες ασφαλείας, όπως τα Τμήματα Ασφαλείας για τις περιφέρειες της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής και Θεσσαλονίκης, καθώς και οι Υποδιευθύνσεις και Τμήματα Ασφαλείας στην υπόλοιπη χώρα, θα εξυπηρετούν όλους τους πολίτες.
Όπου δεν υφίστανται τέτοιες Υπηρεσίες, τα δελτία ταυτότητας εκδίδονται από το Αστυνομικό Τμήμα, το οποίο ασκεί αρμοδιότητες ασφαλείας στην περιοχή αρμοδιότητάς του και σε περίπτωση που δεν υφίσταται ούτε αυτό, τα δελτία εκδίδονται από την Υποδιεύθυνση Αστυνομίας που εδρεύει στην εν λόγω περιοχή.
Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου «με τη νέα αυτή ρύθμιση επιδιώκεται η βέλτιστη και πιο ευέλικτη εξυπηρέτηση των πολιτών, διασφαλίζοντας την αμεσότητα στην παροχή των υπηρεσιών».
Συγκεκριμένα επιτυγχάνεται:
* Ευελιξία: Οι πολίτες μπορούν να επιλέξουν οποιαδήποτε αρμόδια αστυνομική Αρχή για την κατάθεση των δικαιολογητικών και την έκδοση του νέου Δελτίου Ταυτότητας, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας τους.
* Εξοικονόμηση χρόνου: Η διαδικασία απλοποιείται και γίνεται ταχύτερη, μειώνοντας τις καθυστερήσεις και την αναμονή, διευκολύνοντας την εξυπηρέτηση σε διαφορετικές περιοχές.
*Αμεσότητα στην εξυπηρέτηση: Ο πολίτης δεν χρειάζεται πλέον να αναζητά την τοπική αρμόδια αρχή, καθώς οποιαδήποτε κατάλληλη υπηρεσία μπορεί να διεκπεραιώσει το αίτημα.
*Μείωση της γραφειοκρατίας: Με τη νέα ρύθμιση, επιταχύνονται οι διαδικασίες και απλοποιείται η γραφειοκρατία, προσφέροντας μια πιο άμεση και εύκολη εξυπηρέτηση.