Πτώση αεροσκάφους στο Τατόι: Πώς κατέπεσε το εκπαιδευτικό Tecnam - Σοβαρά τραυματισμένοι οι δύο χειριστές
Ποιο είναι το πιθανό σενάριο
Οι δύο χειριστές του εκπαιδευτικού αεροσκάφους Tecnam που έπεσε στο Τατόι τραυματίστηκαν σοβαρά, αλλά είναι εκτός κινδύνου

Σοβαρά τραυματισμένοι, αλλά εκτός κινδύνου νοσηλεύονται οι δύο χειριστές του εκπαιδευτικού αεροσκάφους που κατέπεσε στο Τατόι το μεσημέρι της Τετάρτης. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ένας από τους χειριστές υπέστη σοβαρά τραύματα σε όλο του το σώμα, ενώ ο άλλος νοσηλεύεται στη ΜΕΘ σε κρίσιμη κατάσταση.
Διαβάστε: Πτώση αεροσκάφους στο Τατόι: Στο στρατιωτικό 251 ΓΝΑ οι δύο τραυματίες χειριστές, υποβάλλονται σε εξετάσεις - Η ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας
Το αεροσκάφος που ενεπλάκη στο περιστατικό είναι ένα εκπαιδευτικό Tecnam και, όπως αναφέρει το Live News, το πιο πιθανό σενάριο είναι η απώλεια στήριξης, καθώς η πτήση γινόταν σε ύψος περίπου 1.000 ποδιών. Παρά ταύτα, δεν αποκλείεται και κάποιο μηχανικό πρόβλημα, αν και φαίνεται λιγότερο πιθανό.
Το αεροσκάφος μοιάζει να έχει πέσει σαν «ασανσέρ». Αν είχε «χάσει» τον κινητήρα από κατασκευής και λόγω των πτερύγων του θα μπορούσε να συνεχίσει την πτήση για κάποιο διάστημα σαν ένα ανεμόπτερο και όταν έπεφτε θα σερνόταν στο έδαφος. Αν υπάρχουν στοιχεία πρέπει να ελεγχθεί η γωνία ανόδου.
Άλλες πληροφορίες λένε πως πριν πέσει το αεροσκάφος στο Τατόι αποκολλήθηκε τμήμα του φτερού. Αυτή τη στιγμή όλοι ψάχνουν να βρουν τι ακριβώς συνέβη, ενώ φυσικά προηγείται η υγεία των ιπταμένων.
Το αεροσκάφος αυτό, άλλωστε, χρησιμοποιείται και για πτήσεις κατά τη διάρκεια του εορτασμού του προστάτη της Πολεμικής Αεροπορίας με μαθητές και έτσι θα πρέπει να αποκλειστεί κάθε περίπτωση μηχανικού ζητήματος που θα μπορούσε να ξαναϋπάρξει στο μέλλον.
Σύμφωνα με την εκπομπή του Mega, το Tecnam, γνωστό και ως P2002-JF, είναι διθέσιο, μονοκινητήριο, ελικοφόρο, χαμηλοπτέρυγο, με σταθερό σύστημα προσγείωσης. Είναι ιταλικής κατασκευής και πρωτοεισήλθε σε παραγωγή το 2002, ενώ αντικατέστησε το Τ-41D.
Η Ελλάδα απέκτησε το πρώτο Tecnam τον Οκτώβριο του 2018 και τον Ιούνιο του 2019 τα τελευταία τρία από τα δώδεκα συνολικά που παραγγέλθηκαν. Υπηρετούν στην 360 Μοίρα Εκπαίδευσης Αέρος, με έδρα την Αεροπορική Βάση Δεκελείας.
Διαβάστε: Πτώση αεροσκάφους στο Τατόι: Στο στρατιωτικό 251 ΓΝΑ οι δύο τραυματίες χειριστές, υποβάλλονται σε εξετάσεις - Η ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας
Το αεροσκάφος που ενεπλάκη στο περιστατικό είναι ένα εκπαιδευτικό Tecnam και, όπως αναφέρει το Live News, το πιο πιθανό σενάριο είναι η απώλεια στήριξης, καθώς η πτήση γινόταν σε ύψος περίπου 1.000 ποδιών. Παρά ταύτα, δεν αποκλείεται και κάποιο μηχανικό πρόβλημα, αν και φαίνεται λιγότερο πιθανό.
Το αεροσκάφος μοιάζει να έχει πέσει σαν «ασανσέρ». Αν είχε «χάσει» τον κινητήρα από κατασκευής και λόγω των πτερύγων του θα μπορούσε να συνεχίσει την πτήση για κάποιο διάστημα σαν ένα ανεμόπτερο και όταν έπεφτε θα σερνόταν στο έδαφος. Αν υπάρχουν στοιχεία πρέπει να ελεγχθεί η γωνία ανόδου.
Άλλες πληροφορίες λένε πως πριν πέσει το αεροσκάφος στο Τατόι αποκολλήθηκε τμήμα του φτερού. Αυτή τη στιγμή όλοι ψάχνουν να βρουν τι ακριβώς συνέβη, ενώ φυσικά προηγείται η υγεία των ιπταμένων.
Το αεροσκάφος αυτό, άλλωστε, χρησιμοποιείται και για πτήσεις κατά τη διάρκεια του εορτασμού του προστάτη της Πολεμικής Αεροπορίας με μαθητές και έτσι θα πρέπει να αποκλειστεί κάθε περίπτωση μηχανικού ζητήματος που θα μπορούσε να ξαναϋπάρξει στο μέλλον.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Tecnam που έπεσε στο Τατόι
Σύμφωνα με την εκπομπή του Mega, το Tecnam, γνωστό και ως P2002-JF, είναι διθέσιο, μονοκινητήριο, ελικοφόρο, χαμηλοπτέρυγο, με σταθερό σύστημα προσγείωσης. Είναι ιταλικής κατασκευής και πρωτοεισήλθε σε παραγωγή το 2002, ενώ αντικατέστησε το Τ-41D.Η Ελλάδα απέκτησε το πρώτο Tecnam τον Οκτώβριο του 2018 και τον Ιούνιο του 2019 τα τελευταία τρία από τα δώδεκα συνολικά που παραγγέλθηκαν. Υπηρετούν στην 360 Μοίρα Εκπαίδευσης Αέρος, με έδρα την Αεροπορική Βάση Δεκελείας.
- Χαρακτηριστικό κλήσης «Θαλής»
- Κινητήρας: Bombardier Rotax 912 S2, τετρακύλινδρος εμβολοφόρος
- Μέγιστη ισχύς: 98,5 ίπποι στις 5800 ΣΑΛ
- Μέγιστη ταχύτητα: 142 Κόμβοι (≈263 χαω)
- Μέγιστο ύψος πτήσης: 14.000 πόδια/ 4260 μέτρα από μέση στάθμη θάλασσας




