Διακόπτεται από σήμερα 14 Οκτωβρίου και μέχρι νεοτέρας, η διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα της Κορίνθου, λόγω προγραμματισμένων εργασιών αποκατάστασης, σύμφωνα με ανακοίνωση του Λιμεναρχείου. Η απόφαση εντάσσεται στο πλαίσιο τεχνικών παρεμβάσεων που κρίθηκαν απαραίτητες και πρόκειται για την τελευταία φάση των εργασιών αποκατάστασης των πρανών. Για την ακριβή ημερομηνία επαναλειτουργίας του καναλιού, θα ακολουθήσει νέα ανακοίνωση.

Διαβάστε: Ισθμός της Κορίνθου: "Ποιος θα καλύπτει τις αποζημιώσεις από το αιφνιδιαστικό κλείσιμο" - Τι δηλώνει στο parapolitika.gr ο Αντώνης Στελλιάτος

"Κραυγή αγωνίας" στον χώρο του θαλάσσιου τουρισμού εξαιτίας του κλεισίματος της Διώρυγας της Κορίνθου

Η ανωτέρω εξέλιξη προκαλεί αναβρασμό στον χώρο του θαλάσσιου τουρισμού και της ναυτιλίας, με το αιφνιδιαστικό κλείσιμο της Διώρυγας της Κορίνθου να έρχεται στην κορύφωση της φθινοπωρινής σεζόν, όπως ανέδειξε το ρεπορτάζ της Λητούς Μησιακούλη στο parapolitika.gr την προηγούμενη εβδομάδα. Σε επικοινωνία που είχε το μεσημέρι της Τρίτης 7 Οκτωβρίου με το parapolitika.gr ο Αντώνης Στελλιάτος, πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών (ΕΠΕΣΤ), μίλησε για απαξίωση του επαγγελματικού γιότινγκ, τονίζοντας πως, την ώρα που γίνονται συντονισμένες προσπάθειες για να επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος, η διοίκηση της Διώρυγας της Κορίνθου (ΑΕΔΙΚ) προέβη απροειδοποίητα σε μια επικίνδυνη για τον κλάδο απόφαση: Να κλείσει αιφνιδίως τον Ισθμό, γεγονός που μπορεί να φέρει αρνητικά αποτελέσματα στο ελληνικό γιότινγκ - ένα τουριστικό προϊόν που συνεισφέρει αποτελεσματικά στην ελληνική οικονομία.

Με προ-υπογεγραμμένα ναυλοσύμφωνα (charter- parties), τα μέλη της ΕΠΕΣΤ ανησυχούν για μπαράζ αιτημάτων αποζημιώσεων από ταξιδιώτες και εταιρείες, εφόσον η αναγκαστική παράκαμψη προς άλλη κατεύθυνση φέρνει σοβαρές καθυστερήσεις (έως και μίας ημέρας για τα καταμαράν και τα ιστιοπλοϊκά), αλλά και υψηλότερα κόστη λόγω επιπλέον καυσίμων που θα κριθούν αναγκαία στα μηχανοκίνητα γιοτ.

Απώλεια για τον θαλάσσιο τουρισμό το μπλόκο της Διώρυγας

Θυμίζουμε πως η Διώρυγα της Κορίνθου έχει ξανακλείσει στο παρελθόν αρκετές φορές, γεγονός που επηρεάζει τη φήμη ενός δυνατού κόμβου για τον θαλάσσιο τουρισμό, αλλά και ελκυστικού αξιοθέατου για τον εισερχόμενο τουρισμό. Μάλιστα, πέρα από τα τουριστικά σκάφη, δραστηριοποιούνται στο σημείο και τα ημερόπλοια που κάνουν διάπλου και εξυπηρετούν τις εκδρομές από τα κρουαζιερόπλοια του Πειραιά. Δεν είναι τυχαίο ότι κατά τη διάρκεια της κρίσης του COVID-19 η διώρυγα κατέγραφε σταθερά ανοδικές διελεύσεις σε μηχανοκίνητα γιοτ και ιστιοπλοϊκά, ενώ συνολικά τα τελευταία χρόνια υπολογίζεται ότι ένα ποσοστό 80% των διελεύσεων αφορά τουριστικά σκάφη.