Στις 23 Μαρτίου του 2026 αναμένεται να ξεκινήσει η δίκη για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, με την ημερομηνία να ορίζεται από τον Εισαγγελέα Εφετών Λάρισας. Όπως έχει γίνει γνωστό, 36 µη πολιτικά πρόσωπα θα καθίσουν στο εδώλιο κατηγορούµενα για πράξεις και παραλείψεις που διώκονται σε βαθµό πληµµελήµατος και κακουργήµατος και συνδέονται αιτιωδώς µε τη σιδηροδροµική τραγωδία στις 28 Φεβρουαρίου 2023. Στο εδώλιο θα καθίσουν ο σταθμάρχης, στελέχη του ΟΣΕ, του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, διευθυντικά στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ και της Hellenic Train. Κατηγορούμενη στην υπόθεση είναι και η πρόεδρος της ΡΑΣ. Κατά περίπτωση οι κατηγορούμενοι αντιμετωπίζουν τις κατηγορίες διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών, ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες από αμέλεια, μεγάλου αριθμού προσώπων κ.ά. Πρόκειται για μία δίκη-ορόσημο, όχι μόνο λόγω του μεγάλου αριθμού των κατηγορουμένων, αλλά και εξαιτίας του ευρύτερου κοινωνικού και πολιτικού ενδιαφέροντος που συγκεντρώνει.

Στη συγκεκριμένη δίκη δεν δικάζονται πολιτικά πρόσωπα, καθώς ο πρώην υφυπουργός Χρήστος Τριαντόπουλος ερευνάται στο πλαίσιο του διατάξεων του νόμου περί ευθύνης υπουργών για πλημμέλημα για την αλλοίωση του χώρου του δυστυχήματος. Σε Δικαστικό Συμβούλιο επίσης έχει παραπεμφθεί και ο πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Αχ.Καραμανλής πάλι για πλημμέλημα ενώ μαζί του θα κριθούν και οι γενικοί γραμματείς του υπουργείου από το 2016 ως και το 2023 που συνέβη η τραγωδία στα Τέμπη.


Δίκη για τα Τέμπη: Ποιοι κατηγορούμενοι θα καθίσουν στο εδώλιο 

Το πρώτο όνομα που βρίσκεται στη λίστα των κατηγορουμένων είναι αυτό του 60χρονου σταθμάρχη Λάρισας, ο οποίος το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023 έστειλε την επιβατική αμαξοστοιχία στη λάθος γραμμή. Μαζί του στο εδώλιο θα βρεθούν δύο συνάδελφοί του σταθμάρχες που κατηγορούνται ότι αποχώρησαν πρόωρα από τη βάρδιά τους αλλά και ο προϊστάμενος του Τμήματος Επιθεώρησης Λάρισας ΟΣΕ.

Τον κατάλογο συμπληρώνουν 11 στελέχη και προϊστάμενοι τμημάτων του ΟΣΕ που βρίσκονται αντιμέτωποι με κατηγορίες για την απουσία των συστημάτων ασφαλείας, ενώ κάποιοι εξ αυτών κατηγορούνται και για τη μετάταξη του σταθμάρχη.

Στο εδώλιο θα βρεθούν και 16 στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ σχετικά με τη μη ολοκλήρωση της σύμβασης 717 για το σύστημα τηλεδιοίκησης στον ελληνικό σιδηρόδρομο, που βρίσκονται αντιμέτωποι με τη Δικαιοσύνη και για το οικονομικό σκέλος της υπόθεσης σε δικογραφία που χειρίζεται η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία. Ανάμεσά τους βρίσκονται πρώην πρόεδροι και διευθύνοντες σύμβουλοι της ΕΡΓΟΣΕ.

Ο διευθύνων σύμβουλος και ο τεχνικός διευθυντής της Hellenic Train Α.Ε. είναι ακόμη δύο πρόσωπα που παραπέμφθηκαν σε δίκη, ενώ τον αριθμό 36 συμπληρώνουν ο γενικός διευθυντής Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών, η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών του υπουργείου και η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) για παραλείψεις σχετικά με την αδειοδότηση και την εποπτεία της λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.

Οι 36 κατηγορούμενοι θα καθίσουν στο «σκαμνί» του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων, καθώς οι 33 εξ αυτών βαρύνονται με το κακούργημα της διατάραξης συγκοινωνιών και σειρά πλημμεληματικών πράξεων, ενώ τρία πρόσωπα αντιμετωπίζουν μόνο πλημμελήματα.

Ειδικότερα, 33 κατηγορούμενοι αντιμετωπίζουν το αδίκημα της επικίνδυνης παρέμβασης στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς με ενδεχόμενο δόλο με επικίνδυνες για την ασφάλεια της συγκοινωνίας πράξεις, που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο μεγάλου αριθμού ανθρώπων, τη βαριά σωματική βλάβη μεγάλου αριθμού ανθρώπων και τη σημαντική βλάβη σε εγκαταστάσεις κοινής ωφελείας, τη δυνατότητα κινδύνου περισσότερων προσώπων και τη δυνατότητα κοινού κινδύνου για ξένα πράγματα, τελεσθείσας και κατ’ εξακολούθηση και από κοινού.