ΑΤΗ.ΕΝΑcard: Άυλη κάρτα στο κινητό για τα ΜΜΜ - Τι είναι το ενδιαφέρον Account Based Ticketing
Εισιτήριο απεριόριστων διαδρομών και στο κινητό
Με δύο εφαρμογές ενοποιημένες, οι πολίτες θα μπορούν να έχουν λογαριασμό τόσο για τα εισιτήριά τους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς όσο και στα κόμιστρά τους για τις διαδρομές με ταξί

Ο ΟΑΣΑ πρόκειται να υιοθετήσει νέα άυλη κάρτα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Η ATH.ENAcard θα είναι η ψηφιακή συνέχεια της ATH.ENA, κάρτα παροχής διαδρομών για μεγάλα χρονικά διαστήματα με το κατάλληλο αντίτιμο. Με την ίδια φιλοσοφία, εφαρμογή που ο επιβάτης θα μπορεί να κατεβάζει στο κινητό του θα του δίνει το δικαίωμα να διαλέγει το πακέτο των διαδροιμών του, αλλά και βέβαια, να φορτίζει την ψηφιακή κάρτα του και να την επικυρώνει. Δεν είναι υποχρεωτική διαδικασία, περισσότερο προαιρετική, ωστόσο και οι λάτρεις της ψηφιακής λειτουργικότητας και οι βιαστικοί θα επωφελούνται από αυτήν.
Διαβάστε: Ξεκινά η 24ωρη λειτουργία μετρό, τραμ και λεωφορείων κάθε Σάββατο (Αναλυτικά τα δρομολόγια)
Ασφαλώς, όπως ισχύει και με τις... φυσικές κάρτες, θα υπάρχουν κατηγορίες τιμών, που θα απευθύνονται σε φοιτητές, ανέργους ή ηλικιώμενους. Δεν θα αλλάξει κάτι, παρά μόνο η μετάβαση στην εικονική συγκοινωνιακή πραγματικότητα.
Σε ό,τι αφορά την πληρωμή του ταξί, θα χρειαστεί κι άλλη εφαρμογή. Σε ό,τι αφορά την άυλη κάρτα, η ευχέρεια δημιουργίας προσωπικού λογαριασμού θα δίνει την ευκαιρία στον επιβάτη να πληρώνει αφού θα έχει ολοκληρώσει τη διαδρομή του, κάτι που δεν συμβαίνει με τη συμβατική κάρτα. Οι επιλογές είναι πλήστες για τους μόνιμους επιβάτες των Μέσων και οι ανέπαφες συναλλαγές έχουν το νόημα της (όποιας) προστασίας του πλέον πολύτιμου αγαθού. Δηλαδή, του χρόνου, που, ως γνωστόν, δεν έχει τιμή. Με την αγορά πολλαπλών προϊόντων κομίστρου, δε, ο επιβάτης θα αποκτά το πλεονέκτημα της προτεραιότητας. Δηλαδή, ποιο θέλει να χρησιμοποιήσει πρώτο, ποιο στη συνέχεια κ.λπ. Όσοι κάτοχοι της άυλης κάρτας δεν έχουν λογαριασμό, δεν θα γίνονται κοινωνοί εκπτώσεων και προωθητικών προϊόντων που δεδομένα θα παρουσιάσει ο ΟΑΣΑ.
Διαβάστε: Ξεκινά η 24ωρη λειτουργία μετρό, τραμ και λεωφορείων κάθε Σάββατο (Αναλυτικά τα δρομολόγια)
Ασφαλώς, όπως ισχύει και με τις... φυσικές κάρτες, θα υπάρχουν κατηγορίες τιμών, που θα απευθύνονται σε φοιτητές, ανέργους ή ηλικιώμενους. Δεν θα αλλάξει κάτι, παρά μόνο η μετάβαση στην εικονική συγκοινωνιακή πραγματικότητα.
ATH.ENAcard: Όλα σε... ένα
Επιπλέον, αναμένεται με ενδιαφέρον αυτό που ανακοίνωσε ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ, και μάλιστα σε συνέδριο, δηλαδή το Account Based Ticketing. Σε αυτό θα περιλαμβάνεται το κόστος όλων των διαδρομών για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, ανεξαρτήτως επιλογής μέσου. Δηλαδή, θα περιλαμβάνει και ΜΜΜ και ταξί, αλλά και οποιαδήποτε άλλη κοστοβόρα μετακίνηση.Σε ό,τι αφορά την πληρωμή του ταξί, θα χρειαστεί κι άλλη εφαρμογή. Σε ό,τι αφορά την άυλη κάρτα, η ευχέρεια δημιουργίας προσωπικού λογαριασμού θα δίνει την ευκαιρία στον επιβάτη να πληρώνει αφού θα έχει ολοκληρώσει τη διαδρομή του, κάτι που δεν συμβαίνει με τη συμβατική κάρτα. Οι επιλογές είναι πλήστες για τους μόνιμους επιβάτες των Μέσων και οι ανέπαφες συναλλαγές έχουν το νόημα της (όποιας) προστασίας του πλέον πολύτιμου αγαθού. Δηλαδή, του χρόνου, που, ως γνωστόν, δεν έχει τιμή. Με την αγορά πολλαπλών προϊόντων κομίστρου, δε, ο επιβάτης θα αποκτά το πλεονέκτημα της προτεραιότητας. Δηλαδή, ποιο θέλει να χρησιμοποιήσει πρώτο, ποιο στη συνέχεια κ.λπ. Όσοι κάτοχοι της άυλης κάρτας δεν έχουν λογαριασμό, δεν θα γίνονται κοινωνοί εκπτώσεων και προωθητικών προϊόντων που δεδομένα θα παρουσιάσει ο ΟΑΣΑ.