Μετρό: Ξεκίνησαν οι μελέτες για την επέκταση προς Ελληνικό και Γλυφάδα - Ποια είναι τα επόμενα βήματα του μετροπόντικα
Στα "σκαριά" η γραμμή 4
Μέχρι το τέλος του 2025 με τις αρχές του 2026 η διάνοιξη της σήραγγας που κατευθύνεται από το Γουδή προς τον Ευαγγελισμό αναμένεται να ολοκληρωθεί

Στα «σκαριά» βρίσκονται οι επόμενες επεκτάσεις του Μετρό, με τις μελέτες για τη δημιουργία γραμμής από την Αθήνα προς το Ελληνικό και τη Γλυφάδα να έχουν ήδη ξεκινήσει. Παράλληλα, προχωρούν και τα έργα κατασκευής της γραμμής τέσσερα του μετρό. Μάλιστα, οι δύο μετροπόντικες έχουν κάνει σημαντική πρόοδο στη διάνοιξη των δύο σηράγγων από το Γαλάτσι και το Γουδή που θα συναντηθούν στον σταθμό του Ευαγγελισμού. Σημειώνεται ότι, μέχρι το τέλος του 2025 με τις αρχές του 2026 η διάνοιξη της σήραγγας που κατευθύνεται από το Γουδή προς τον Ευαγγελισμό αναμένεται να ολοκληρωθεί. Ωστόσο, ο δεύτερος μετροπόντικας από το Γαλάτσι υπολογίζεται να φτάσει στον Ευαγγελισμό τέλη του 2026 αρχές του 2027.
Διαβάστε: Γλυφάδα: Αναβάθμιση δρόμων και πεζοδρομίων
Επέκταση του Μετρό: Τα μελλοντικά σχέδια
Επισημαίνεται ότι, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Νίκος Κουρέτας δήλωσε πριν από λίγες μέρες ότι σειρά έχει τώρα η επέκταση της γραμμής δύο από το σταθμό της Ανθούπολης στην οδό Θηβών στο Περιστέρι μέχρι και τον Άγιο Νικόλαο στο Ίλιον με τρεις σταθμούς Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος. Σε μελλοντική επέκταση η γραμμή αυτή αναμένεται να φτάσει μέχρι τις Αχαρνές και να συνδεθεί με το δίκτυο του προαστιακού. «Είναι μία επέκταση που την διεκδικούν πάρα πολύ οι κάτοικοι των Αχαρνών, του Καματερού και της ευρύτερης περιοχής, με τους τοπικούς παράγοντες της αυτοδιοίκησης να το έχουν βάλει σε άμεση προτεραιότητα. Παράλληλα με την επέκταση προς το Ίλιον προχωρά και ο εκσυγχρονισμος του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα», πρόσθεσε. Σύμφωνα με τον κ Κουρέτα μετά το Ίλιον η άμεση προτεραιότητα είναι η επέκταση προς Γλυφάδα και Ελληνικό, όπου δημιουργείται μια νέα πόλη μέσα στην πόλη, με τις μελέτες να έχουν ξεκινήσει.
Γραμμή 4 του Μετρό: Επέκταση προς τις δύο κατευθύνσεις
Παράλληλα, μελετάται η επέκταση της Γραμμής 4 και προς τις δύο κατευθύνσεις. Η μία γραμμή θα ξεκινάει από το Γουδή, θα περνάει από τη Λεωφόρο Κηφισίας και θα φθάνει στη Λυκόβρυση και τα Μελίσσια, ενώ η δεύτερη θα ξεκινάει από το Γαλάτσι και θα φθάνει σχεδόν έως την Εθνική οδό Αθηνών –Λαμίας. Μελέτες έχουν ξεκινήσει και για τη σύνδεση του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος με το δίκτυο του μετρό. Όσον αφορά στον χρονικό ορίζοντα όλων αυτών των παρεμβάσεων, ο κ. Κουρέτας τόνισε πως ορισμένες θα χρειαστούν από πέντε έως και δέκα χρόνια, κάποιες άλλες ίσως και περισσότερο.
«Τα έργα του μετρό είναι δύσκολα, σύνθετα, πολύπλοκα, απαιτούνται πολλά στάδια μελετών μέχρι να φθάσουμε να τα συμβασιοποιήσουμε», εξήγησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, προσθέτοντας ότι χρειάζονται καλές μελέτες, καλή επίβλεψη και άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν. Τόσο ο κ. Κουρέτας όσο και οι συγκοινωνιολόγοι υπογραμμίζουν την ανάγκη να αναπτυχθούν και τα μέσα σταθερής τροχιάς στα μεγάλα αστικά κέντρα πρωτίστως βέβαια στην Αθήνα που αντιμετωπίζει σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα.