Το 74% των Ελλήνων επιλέγει ενημέρωση μέσω social media και πέφτει θύμα των fake news
Διαβάστε στο iapogevmatini.gr
Η πλειονότητα των Ελλήνων επιλέγει τα social media για την ενημέρωσή της, με αποτέλεσμα να πέφτει συχνά θύμα των fake news
Η πλειονότητα των Ελλήνων επιλέγει τα social media για την ενημέρωσή της, με αποτέλεσμα να πέφτει συχνά θύμα των fake news, όπως δείχνει η έρευνα του Ευρωβαρόμετρου για τα «Social Media 2025». Συγκεκριμένα, περισσότεροι από πέντε στους δέκα Έλληνες (56%) χρησιμοποιούν πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για να ενημερωθούν, ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται σε 40%. Δεύτερη προτίμηση στην Ελλάδα καταλαμβάνει η τηλεόραση (54%), σε αντίθεση με τον μέσο όρο της ΕΕ, όπου η ενημέρωση μέσω τηλεόρασης παραμένει κυρίαρχη (71%).
Την ίδια ώρα, μόλις το 34% των πολιτών στην Ελλάδα επιλέγει να ενημερωθεί άμεσα από εφημερίδες, περιοδικά και sites, τη στιγμή που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος φτάνει το 41%. Σχεδόν επτά στους δέκα (68%) προτιμούν να χρησιμοποιούν το Facebook για να ενημερώνονται στη χώρα μας, ποσοστό υψηλότερο από τον μέσο όρο στην ΕΕ (58%), ενώ οι νέοι ηλικίας 15-24 ετών δήλωσαν ότι πρώτη πηγή ενημέρωσής τους για κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα, είναι το Instagram (66%). Μάλιστα, αυτό είναι και το μοναδικό εύρημα της έρευνας που συμβαδίζει με τα δεδομένα για τους νέους, γενικά στην ΕΕ, οι οποίοι ψάχνουν την είδηση από το Instagram σε ποσοστό 64%.
Από τη στιγμή που η ενημέρωση γίνεται μέσω των social, τα fake news… παραμονεύουν και αυτό αποδεικνύεται και από την έρευνα, καθώς πάνω από 7 στους 10 (74%) δήλωσαν πως έχουν εκτεθεί σε παραπληροφόρηση ή ψεύτικες ειδήσεις τουλάχιστον κάποιες φορές την τελευταία εβδομάδα, ποσοστό που υπερβαίνει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στην ΕΕ της τάξης του 66%. Επίσης, οι Έλληνες φαίνεται ότι ενδιαφέρονται πολύ περισσότερο από τους Ευρωπαίους για ειδήσεις που αφορούν την ΕΕ. Στην Ελλάδα, σχεδόν επτά στους δέκα (68%) δήλωσαν πως παρακολουθούν, έστω και περιστασιακά, τις εξελίξεις στην πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αντίθετα, στην Ευρώπη μόλις λίγο περισσότεροι από δύο στους δέκα (22%) δηλώνουν ότι παρακολουθούν τι συμβαίνει στην ευρωπαϊκή πολιτική «τις περισσότερες φορές» και περισσότεροι από τέσσερις στους δέκα (44%) αναφέρουν ότι το κάνουν «περιστασιακά».
Διαβάστε περισσότερα στο iapogevmatini.gr.
Την ίδια ώρα, μόλις το 34% των πολιτών στην Ελλάδα επιλέγει να ενημερωθεί άμεσα από εφημερίδες, περιοδικά και sites, τη στιγμή που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος φτάνει το 41%. Σχεδόν επτά στους δέκα (68%) προτιμούν να χρησιμοποιούν το Facebook για να ενημερώνονται στη χώρα μας, ποσοστό υψηλότερο από τον μέσο όρο στην ΕΕ (58%), ενώ οι νέοι ηλικίας 15-24 ετών δήλωσαν ότι πρώτη πηγή ενημέρωσής τους για κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα, είναι το Instagram (66%). Μάλιστα, αυτό είναι και το μοναδικό εύρημα της έρευνας που συμβαδίζει με τα δεδομένα για τους νέους, γενικά στην ΕΕ, οι οποίοι ψάχνουν την είδηση από το Instagram σε ποσοστό 64%.
Παραπληροφόρηση
Από τη στιγμή που η ενημέρωση γίνεται μέσω των social, τα fake news… παραμονεύουν και αυτό αποδεικνύεται και από την έρευνα, καθώς πάνω από 7 στους 10 (74%) δήλωσαν πως έχουν εκτεθεί σε παραπληροφόρηση ή ψεύτικες ειδήσεις τουλάχιστον κάποιες φορές την τελευταία εβδομάδα, ποσοστό που υπερβαίνει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στην ΕΕ της τάξης του 66%. Επίσης, οι Έλληνες φαίνεται ότι ενδιαφέρονται πολύ περισσότερο από τους Ευρωπαίους για ειδήσεις που αφορούν την ΕΕ. Στην Ελλάδα, σχεδόν επτά στους δέκα (68%) δήλωσαν πως παρακολουθούν, έστω και περιστασιακά, τις εξελίξεις στην πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αντίθετα, στην Ευρώπη μόλις λίγο περισσότεροι από δύο στους δέκα (22%) δηλώνουν ότι παρακολουθούν τι συμβαίνει στην ευρωπαϊκή πολιτική «τις περισσότερες φορές» και περισσότεροι από τέσσερις στους δέκα (44%) αναφέρουν ότι το κάνουν «περιστασιακά».Διαβάστε περισσότερα στο iapogevmatini.gr.
En