Παρά τα αρχικά μπουρίνια με τις αντιρρήσεις, το νέο τέλος κρουαζιέρας φαίνεται να παίρνει ομαλή πορεία, φέρνοντας νέο άνεμο ανάπτυξης στα ελληνικά λιμάνια, τις τοπικές κοινωνίες και τον τουρισμό. “Πιστεύουμε ότι η αξιοποίηση του νέου τέλους κρουαζιέρας για την υποστήριξη αυτού του στόχου μπορεί να βοηθήσει στην ευρύτερη διάδοση των οφελών του τουρισμού κρουαζιέρας, επιτρέποντας ισορροπημένη και βιώσιμη ανάπτυξη και ενισχύοντας τον ρόλο της Ελλάδας ως κορυφαίου κόμβου για την κρουαζιέρα” ξεκαθάρισε σχετικά, η Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της Διεθνούς Ενωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), εκτιμώντας ωστόσο, πως είναι νωρίς για να αξιολογηθεί η χρήση τέλους ως προς τη συμπεριφορά των επιβατών στις δαπάνες κατά τη διάρκεια στάσεων στους προορισμούς.

Σε κάθε περίπτωση, η κα. Δεληγιάννη, είπε πως το 2025 αναμένονται πάνω από 2 δισ. ευρώ και πως οι επιβάτες αυξάνονται, συνεπώς αυξάνεται και η οικονομική συνεισφορά. Στάθηκε δε, στον καταλυτικό ρόλο που παίζει το homeporting, εφόσον βάσει στατιστικών της CLIA το 70% των πλοίων που πραγματοποιούν κρουαζιέρα στην Ελλάδα κάνουν homeport / interport.

foto_ekswterikh_cruise1


Το νέο εθνικό σχέδιο ανάπτυξής της με «χρυσό σπόνσορα» το τέλος κρουαζιέρας

Εγκαινιάζοντας την διαδραστική έκθεση «Το Ταξίδι» (The Voyage) για τον βιώσιμο τουρισμό κρουαζιέρας στο Ίδρυμα Ευγενίδου, και ενισχύοντας την προώθηση της πρόσφατης καμπάνιας της CLIA, η Μ. Δεληγιάννη ανέφερε πως, σήμερα, η κίνηση της κρουαζιέρας στην Ελλάδα κατάφερε να συγκεντρωθεί με ποσοστό πάνω από το 55% σε τρία μόλις λιμάνια (Πειραιά, Σαντορίνη, Μύκονο) και βάσει αυτών των θετικών στατιστικών πρότεινε τη δημιουργία ενός Εθνικού Σχεδίου Ανάπτυξης για τον κλάδο της Κρουαζιέρας.

“Η εκτέλεση του σχεδίου θα χρηματοδοτηθεί από τα έσοδα του τέλους κρουαζιέρας, αξιολογώντας τις ανάγκες για λιμενικές υποδομές, ανάπτυξη και τις προωθητικές ενέργειες που απαιτούνται σε κάθε προορισμό” εξήγησε, προτείνοντας να δημιουργηθεί από την Ελληνική Κυβέρνηση μαζί με τη βιομηχανία της κρουαζιέρας.
“Θα συνοδεύεται από σαφές χρονοδιάγραμμα για τη δρομολόγηση επενδύσεων και την υποστήριξη νέων προορισμών στην Ελλάδα”, πρόσθεσε και τόνισε πως τα νέα στοιχεία της CLIA δείχνουν αναμφίβολα πως η κρουαζιέρα αποτελεί παράγοντα οικονομικής ανάπτυξης στην Ελλάδα

maria_deligianni_clia



Το παράδειγμα στο λιμάνι της Μυκόνο φέρνει νέα δεδομένα για την κρουαζιέρα

Βάσει των στατιστικών του 2024, η CLIA παρουσίασε τα αποτελέσματα μελέτης της διεθνούς εταιρείας ερευνών Oxford Economics, σύμφωνα με την οποία η κρουαζιέρα συνεισέφερε 201 εκατ. ευρώ στην οικονομία της Μυκόνου. Η μελέτη μάλιστα έδειξε ότι οι επιβάτες κρουαζιέρας δαπανούν κατά μέσο όρο 107 ευρώ ανά άτομο στο νησί με μέση διάρκεια παραμονής σχεδόν έξι ώρες.

Ακόμη, οκτώ στους δέκα επισκέπτες κρουαζιέρας (transit) επισκέφθηκαν τη Μύκονο για πρώτη φορά, ενώ πάνω από τους μισούς επισκέπτες επισκέφθηκαν για πρώτη φορά την Ελλάδα.

Θυμίζουμε πως το τέλος κρουαζιέρας μοιράζεται στο υπουργείο Τουρισμού, Ναυτιλίας και εσωτερικών για θέματα προώθησης ενέργειας, υποδομών και ανάπτυξη των δήμων του εκάστοτε προορισμού για αυτό και όπως εξήγησε η Μ. Δεληγιάννη αυτό που τώρα συζητείται είναι ο συντονισμός των χρημάτων που θα επενδυθούν και η προτεραιοποίηση των έργων , αφού επιλεγούν οι προορισμοί. Το σίγουρο είναι πως η Μύκονος και η Σαντορίνη χρειάζονται άμεσα λιμενικές υποδομές λόγω της ιδιαιτερότητας της μορφολογίας του εδάφους τους.