Απεργία ταξί στις 5 & 6 Νοεμβρίου: Ποια τα αιτήματα, τι είπε ο Λυμπερόπουλος στα Παραπολιτικά 90,1
Τι ζητά ο ΣΑΤΑ
Τη νέα απεργία των ταξί στις 5 και 6 Νοεμβρίου έκανε γνωστή ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος στα Παραπολιτικά 90,1
 
    Η απεργία θα ξεκινήσει στις 06:00 της Τετάρτης (5/11) και θα διαρκέσει έως τις 06:00 της Παρασκευής (7/11). Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Θύμιος Λυμπερόπουλος, αιχμή αποτελεί η πολιτική της κυβέρνησης να διαλύσει τους επαγγελματίες οδηγούς ταξί υπέρ των πολυεθνικών και των ιδιωτικών ΙΧ, ενώ ερωτηθείς για απεργοσπαστικούς μηχανισμούς απάντησε πως ο κλάδος πειθαρχεί πάντα.
Νέα απεργία των ταξί στις 5 & 6 Νοεμβρίου: Τι είπε ο Θύμιος Λυμπερόπουλος στα Παραπολιτικά 90,1
Ο Θύμιος Λυμπερόπουλος τόνισε ότι το ΣΑΤΑ «βάζει τέλος στη σιωπή», υποστηρίζοντας ότι ο κλάδος δέχεται συστηματική πίεση προς όφελος πολυεθνικών και εταιρικών στόλων Ι.Χ. Ο ίδιος υπογράμμισε ότι οι εταιρείες αυτές επιδιώκουν να εκμεταλλευτούν μια υπηρεσία που, όπως ανέφερε, αποτελεί κοινωνικό αγαθό, με αποτέλεσμα να απειλείται η βιωσιμότητα των επαγγελματιών ταξιτζήδων. Ο πρόεδρος του συνδικάτου χαρακτήρισε την απεργία «προειδοποιητική», σημειώνοντας ότι οι κινητοποιήσεις αποτελούν την αρχή μιας ευρύτερης προσπάθειας. «Έχουμε εξουσιοδότηση από τη Γενική Συνέλευση να φτάσουμε τον αγώνα μέχρι το τέλος, εφόσον χρειαστεί», τόνισε, απευθύνοντας παράλληλα έκκληση προς την κυβέρνηση να διεξαχθεί άμεσος και ουσιαστικός διάλογος με την επίσημη εκπροσώπηση του κλάδου και όχι με «παράπλευρες ομάδες».
Ο κ. Λυμπερόπουλος έκανε λόγο για «πολιτικές παρεμβάσεις», σημειώνοντας πως είναι αδιανόητο να ζητείται από το συνδικάτο να επιτρέψει ή να αποθαρρύνει την ένταξη επαγγελματιών ταξί σε πολυεθνικές πλατφόρμες που, όπως είπε, «δεν εφαρμόζουν το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο και διατηρούν φορολογικά μητρώα στο εξωτερικό». Τη στάση αυτή τη χαρακτήρισε «εκτροπή από δημοκρατικές διαδικασίες». Όσον αφορά το ενδεχόμενο απεργοσπαστικών μηχανισμών, ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ εμφανίστηκε βέβαιος ότι ο κλάδος θα κινηθεί ενωμένα, τονίζοντας: «Οι επαγγελματίες ταξί πάντα πειθαρχούν – δεν υπάρχουν απεργοσπάστες».
Αναλυτικά η συνέντευξη Λυμπερόπουλου στα Παραπολιτικά 90,1
Σχετικά με την απεργιακή κινητοποίηση του κλάδου στις 5 και 6 Νοεμβρίου ο Θύμιος Λυμπερόπουλος είπε: «Το ΣΑΤΑ σπάει την ομερτά τη συνδικαλιστική που δημιούργησε η ομάδα Μητσοτάκη στον κλάδο, που σκοπό έχει να την κοιμίζει και να την ηρεμεί και να καταστρέφει τον κλάδο καθημερινά υπερ των πολυεθνικών και των ΙΧ. Στη χώρα μας ήρθαν οι πολυεθνικές και τα ΙΧ των μεγάλων επιχειρήσεων που θέλουν αυτή την κοινωνική παροχή να την εκμεταλλευτούν προς όφελός τους, διαλύοντας τον επαγγελματία ταξιτζή. Αυτό δεν θα περάσει».
 
 Συμπλήρωσε δε ότι: «Η απεργία μας είναι προειδοποιητική, ξεκινάμε αγώνες. Η εξουσιοδότηση της γενικής συνέλευσης είναι να το φτάσουμε μέχρι τέρμα, ό,τι χρειαστεί. Μια έκκληση προς την κυβέρνηση, να κάτσει να συζητήσει με το συνδικάτο, όχι να μιλάει με την αντιπολίτευση του συνδικάτου που την ελέγχει, να κάτσει να συζητήσει με το συνδικάτο και να ξεκαθαρίσει τι θέλει. Υπάρχει πολιτική παρέμβαση να ρωτάνε ένα συνδικαλιστικό όργανο αν το συνδικάτο αποτρέπει τους ταξιτζήδες να γραφτούν σε πολυεθνικές που κατακλέβουν την ελληνική κοινωνία, υπό την έννοια ότι υπάρχει νόμος και δεν τον εφαρμόζουν, και να έχουν το φορολογικό τους μητρώο στο εξωτερικό. Αυτό λέγεται εκτροχιασμός δημοκρατίας και αυτό το κάνει ο Μητσοτάκης απευθείας με τον Κυρανάκη».
Καταλήγοντας και ερωτηθείς αν φοβάται ότι θα υπάρξουν απεργοσπαστικοί μηχανισμοί, ο Θύμιος Λυμπερόπουλος είπε: «Ο κλάδος πειθαρχεί πάντα. Δεν έχει απεργοσπάστες ο κλάδος».
 Η ανακοίνωση ΣΑΤΑ - Τι καταγγέλλουν
        
        
Σε ανακοίνωσή του το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) επισημαίνει πως «η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, υπό την πολιτική ευθύνη του υπουργού Μεταφορών, κ. Κυρανάκη, και της υπουργού Τουρισμού, κας Κεφαλογιάννη, εφαρμόζει πολιτικές, οι οποίες πλήττουν βαρύτατα τον κλάδο των ταξί, βασικό πυλώνα της αστικής και τουριστικής μετακίνησης στη χώρα μας».
Οι αυτοκινητιστές αναφέρουν πως οι εν λόγω πολιτικές, όχι μόνο αγνοούν τις επαγγελματικές ανάγκες και τα δίκαια αιτήματα των ιδιοκτητών και οδηγών ταξί, «αλλά εξυπηρετούν λογικές που οδηγούν σε αποδιοργάνωση της αγοράς, υπονόμευση της βιωσιμότητας των επαγγελματιών και υποβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών προς τους πολίτες και τους επισκέπτες. Η υποτιθέμενη ανάπτυξη του τουριστικού τομέα δεν μπορεί να στηριχθεί σε μέτρα που περιθωριοποιούν και αποδυναμώνουν τον κλάδο των ταξί».
Καταγγέλλουν την Ομοσπονδία του κλάδου για «απόλυτη σιωπή και συντονισμένη ομερτά», κάνοντας λόγο για «κρυφές συμφωνίες, απέναντι στην καταστροφική πολιτική που εξαντλεί τον κλάδο». Το ΣΑΤΑ σημειώνει πως εξακολουθεί να ζητά ουσιαστικό διάλογο με την κυβέρνηση και την υιοθέτηση μέτρων που θα εξασφαλίζουν αξιοπρέπεια, βιωσιμότητα και ανάπτυξη για τους οδηγούς ταξί.
 Τα αιτήματα
Τα αιτήματα του κλάδου είναι:
- Άμεση απόφαση παράτασης της υποχρεωτικής ταξινόμησης αμιγώς ηλεκτρικών Ε.Δ.Χ. Ταξί από 1-1-2026. Η υποχρέωση αυτή να μετατεθεί οριζόντια για το 2035.
- ΚΥΑ Κυρανάκη – Κεφαλογιάννη: Άμεση απόσυρση της ΚΥΑ 134328/20-8-2025 (ΦΕΚ ΄Β 4564).
- Φορολογικό: Δίκαιη φορολόγηση με βάση τα βιβλία και στοιχεία (Κ.Β.Σ.) - Αφορολόγητο όριο στις 12.000 ευρώ
- Λεωφορειολωρίδες: Ελεύθερη διέλευση των έμφορτων Ε.Δ.Χ. Ταξί στις Ειδικές Λωρίδες Κυκλοφορίας χωρίς διαχωρισμούς
- Πειρατεία – Υποκλοπή Μεταφορικού Έργου – Πολυεθνικές:
- Υπεράσπιση του ν.4530/2018 που διαχωρίζει το μεταφορικό έργο των ΕΔΧ Ταξί σε σύγκριση με τα ενοικιαζόμενα Ε.Ι.Χ. με οδηγό και διόρθωση του όπου απαιτείται
- Σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό.
- Η ελάχιστη χρέωση για την χρήση των ενοικιαζόμενων Ε.Ι.Χ. με οδηγό να διαμορφωθεί στα 150 ευρώ για όλη την χώρα και η ελάχιστη μίσθωση να είναι τρεις ώρες για όλη την ελληνική επικράτεια.
 
             En
 En 
  
  
  
    