ΗΣΑΠ, Μετρό, Τραμ: Ταλαιπωρία επιβατών λόγω έλλειψης προσωπικού και παλαιών συρμών - Τι καταγγέλλεται στα Παραπολιτικά 90,1 (Ηχητικό)
Τι αναφέρεται
Τόσο η έκθεση του ΟΑΣΑ, όσο και οι καταγγελίες των εργαζομένων δείχνουν πως για τα προβλήματα σε ΗΣΑΠ, Μετρό και Τραμ, η αιτία είναι η έλλειψη προσωπικού, που ενισχύεται από τις «καθόου ελκυστικές αποδοχές» και τα «εξαντλητικά ωράρια»
Κοινός παρονομαστής κάτω από τα ασφυκτικά γεμάτα βαγόνια και τις αναμονές στους σταθμούς ΗΣΑΠ, Μετρό και Τραμ είναι οι ελλείψεις προσωπικού και η ανάγκη για νέους συρμούς. Αυτό προκύπτει τόσο από την έκθεση του ΟΑΣΑ για το 2024, αλλά και από όσα είπαν στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90.1 και στην Τζούλυ Τσίγκα, οι άνθρωποι που δουλεύουν στις Σταθερές Συγκοινωνίες. Πάντως, τόσο ο Παναγιώτης Κοντογιάννης, μέλος ΔΣ του Σωματείου Εργαζομένων ΣΤΑ.ΣΥ όσο και ο Χρήστος Τσώλης, πρόεδρος Ηλεκτροδηγών ΤΡΑΜ, αποδίδουν την έλλειψη προσωπικού και στις καθόλου ελκυστικές αποδοχές και τα εξαντλητικά ωράρια που αφήνουν τις σχετικές προκηρύξεις θέσεων χωρίς ενδιαφερόμενους.
Όπως είπε, «οι καινούργιοι συρμοί του μετρό είναι ήδη 12 ετών και του ΗΣΑΠ 24ων ετών. Οι παλαιότεροι συρμοί στους ΗΣΑΠ είναι άνω των 40 ετών». Πρόσθεσε πως το υλικό, φθείρεται, χαλάει και επεσήμανε την ανάγκη ένταξης 3-4ων νέων συρμών για τα δρομολόγια που εξυπηρετούν την πρόσβαση στο αεροδρόμιο.
Όσο για το προσωπικό, «οι περισσότεροι είμαστε άνω των 55 ετών, εν δυνάμει συνταξιούχοι και οι προσλήψεις γίνονται με το σταγονόμετρο» ανέφερε, σημειώνοντας μάλιστα ότι πριν τα μνημόνια στον ΗΣΑΠ εργάζονταν 1.000 άτομα ενώ τώρα μετά βίας φθάνουν τους 400. «Οι οδηγοί υποχρεώνονται σε εργασία 28 ημερών, όπως και οι τεχνικοί. Η ομάδα των τεχνικών που επισκευάζουμε τους συρμούς ήμασταν 9 και τώρα έχουμε μείνει μόλις δύο».
Στο ερώτημα γιατί συμβαίνει αυτό, ο κ. Κοντογιάννης διευκρίνισε ότι η Διοίκηση κάνει προκηρύξεις για προσλήψεις, αλλά «ειδικά σε ό,τι αφορά το εξειδικευμένο προσωπικό η ανταπόκριση είναι οριακή, λόγω των πολύ χαμηλών αποδοχών και των συνθηκών εργασίας». Ήταν μάλιστα ξεκάθαρος στο ότι το πρόβλημα ξεπερνά την Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. «Η διοίκηση δεν μπορεί να κάνει τίποτα, είναι θέμα της κυβέρνησης» υπογράμμισε.
Απέδωσε τα προβλήματα και τις καθυστερήσεις του ΤΡΑΜ σε τρία βασικά προβλήματα:
- Ελλειψη προσωπικού, καθώς η εταιρεία κάνει μεν προκηρύξεις αλλά η ανταπόκριση είναι ελάχιστη καθώς δεν υπάρχει οικονομικό κίνητρο. «Προβλέπεται ενιαίο μισθολόγιο 800 ευρώ, χωρίς την δυνατότητα στον εργαζόμενο να αναγνωρίσει τριετίες από την προηγούμενη δουλειά του σε ιδιώτες».
- Παλαιό τροχαίο υλικό. «Τα παλιότερα οχήματα (γκρι – γαλάζιο χρώμα) έχουν βλάβες, συχνά ακινητοποιούνται και χάνονται δρομολόγια, πράγμα πολύ δυσάρεστο και για τον επιβάτη αλλά και για τον οδηγό που αναγκάζεται να αφήσει κόσμο απέξω».
- Προβληματική τηλεματική. «Είναι πολλές οι φορές που ο πίνακας τηλεματικής ενημερώνει ότι το ΤΡΑΜ θα φθάσει σε 7 λεπτά και αυτό δεν ισχύει. Επίσης υπάρχει πρόβλημα με την έκδοση εισιτηρίων, καθώς τα εκδοτήρια είναι σε εξωτερικό χώρο και χαλάνε, ή εκδίδουν εισιτήρια μόνο με κάρτα και όχι με μετρητά, όπως και μέσα στο όχημα»
«Προσπαθούμε να εξυπηρετήσουμε το επιβατικό κοινό, αλλά πρέπει να μας βοηθήσουν» κατέληξε ο πρόεδρος των ηλεκτροδηγών ΤΡΑΜ.
Π. Κοντογιάννης: ΗΣΑΠ και Μετρό καλύπτουν περισσότερα χιλιόμετρα με λιγότερους εργαζόμενους
«Πρέπει να βελτιωθεί η ποιότητα των συγκοινωνιών. Αν δεν πάρουν κόσμο να λειτουργήσει τα τρένα του ΗΣΑΠ και του Μετρό κι αν δεν φέρουν καινούργιους συρμούς το πρόβλημα με τον μεγάλο συνωστισμό στα βαγόνια και τα αραιά δρομολόγια δεν θα λυθεί» ξεκαθάρισε ο Παναγιώτης Κοντογιάννης, εξηγώντας ότι έχουν αυξηθεί τα χιλιόμετρα των δρομολογίων χωρίς όμως νέους συρμούς και επαρκές προσωπικό. «Είναι σημαντική και θετική η επέκταση του Μετρό, αλλά αν μπεις σε ένα βαγόνι και στριμωχτείς υπερβολικά νιώθεις δυσφορία» σημείωσε το μέλος του ΔΣ εργαζομένων ΣΤΑ.ΣΥ.Όπως είπε, «οι καινούργιοι συρμοί του μετρό είναι ήδη 12 ετών και του ΗΣΑΠ 24ων ετών. Οι παλαιότεροι συρμοί στους ΗΣΑΠ είναι άνω των 40 ετών». Πρόσθεσε πως το υλικό, φθείρεται, χαλάει και επεσήμανε την ανάγκη ένταξης 3-4ων νέων συρμών για τα δρομολόγια που εξυπηρετούν την πρόσβαση στο αεροδρόμιο.
Όσο για το προσωπικό, «οι περισσότεροι είμαστε άνω των 55 ετών, εν δυνάμει συνταξιούχοι και οι προσλήψεις γίνονται με το σταγονόμετρο» ανέφερε, σημειώνοντας μάλιστα ότι πριν τα μνημόνια στον ΗΣΑΠ εργάζονταν 1.000 άτομα ενώ τώρα μετά βίας φθάνουν τους 400. «Οι οδηγοί υποχρεώνονται σε εργασία 28 ημερών, όπως και οι τεχνικοί. Η ομάδα των τεχνικών που επισκευάζουμε τους συρμούς ήμασταν 9 και τώρα έχουμε μείνει μόλις δύο».
Στο ερώτημα γιατί συμβαίνει αυτό, ο κ. Κοντογιάννης διευκρίνισε ότι η Διοίκηση κάνει προκηρύξεις για προσλήψεις, αλλά «ειδικά σε ό,τι αφορά το εξειδικευμένο προσωπικό η ανταπόκριση είναι οριακή, λόγω των πολύ χαμηλών αποδοχών και των συνθηκών εργασίας». Ήταν μάλιστα ξεκάθαρος στο ότι το πρόβλημα ξεπερνά την Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. «Η διοίκηση δεν μπορεί να κάνει τίποτα, είναι θέμα της κυβέρνησης» υπογράμμισε.
Χρήστος Τσώλης : Ανεπαρκές προσωπικό, παλιά οχήματα, προβληματική τηλεματική στο τραμ
«Τουλάχιστον 25 ηλεκτροδηγοί επιπλέον χρειάζονται για να υποστηρίξουν το σημερινό πρόγραμμα δρομολογίων του ΤΡΑΜ, οι υπάρχοντες εργαζόμενοι δεν μπορούμε να το υποστηρίξουμε» είπε στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90.1 ο Χρήστος Τσώλης, Πρόεδρος του Σωματείου Ηλεκτροδηγών ΤΡΑΜ.Απέδωσε τα προβλήματα και τις καθυστερήσεις του ΤΡΑΜ σε τρία βασικά προβλήματα:
- Ελλειψη προσωπικού, καθώς η εταιρεία κάνει μεν προκηρύξεις αλλά η ανταπόκριση είναι ελάχιστη καθώς δεν υπάρχει οικονομικό κίνητρο. «Προβλέπεται ενιαίο μισθολόγιο 800 ευρώ, χωρίς την δυνατότητα στον εργαζόμενο να αναγνωρίσει τριετίες από την προηγούμενη δουλειά του σε ιδιώτες».
- Παλαιό τροχαίο υλικό. «Τα παλιότερα οχήματα (γκρι – γαλάζιο χρώμα) έχουν βλάβες, συχνά ακινητοποιούνται και χάνονται δρομολόγια, πράγμα πολύ δυσάρεστο και για τον επιβάτη αλλά και για τον οδηγό που αναγκάζεται να αφήσει κόσμο απέξω».
- Προβληματική τηλεματική. «Είναι πολλές οι φορές που ο πίνακας τηλεματικής ενημερώνει ότι το ΤΡΑΜ θα φθάσει σε 7 λεπτά και αυτό δεν ισχύει. Επίσης υπάρχει πρόβλημα με την έκδοση εισιτηρίων, καθώς τα εκδοτήρια είναι σε εξωτερικό χώρο και χαλάνε, ή εκδίδουν εισιτήρια μόνο με κάρτα και όχι με μετρητά, όπως και μέσα στο όχημα»
«Προσπαθούμε να εξυπηρετήσουμε το επιβατικό κοινό, αλλά πρέπει να μας βοηθήσουν» κατέληξε ο πρόεδρος των ηλεκτροδηγών ΤΡΑΜ.
En