Μέχρι τις 5 Νοεμβρίου έχουν διορία οι πολίτες, προκειμένου να ολοκληρώσουν τη διαδικασία ενεργοποίησης του Προσωπικού Αριθμού (Π.Α.), ώστε να αποφύγουν καθυστερήσεις και προβλήματα στις συναλλαγές τους με το Δημόσιο. Επισημαίνεται ότι, ο Προσωπικός Αριθμός θα αποτελέσει το νέο ενιαίο εργαλείο ταυτοποίησης, αντικαθιστώντας σταδιακά τον ΑΦΜ και τον ΑΜΚΑ. Για την ενεργοποίησή του, απαιτείται είσοδος στην πλατφόρμα gov.gr με τους προσωπικούς κωδικούς Taxisnet και επιβεβαίωση των στοιχείων. Όσοι δεν μπορούν να ολοκληρώσουν τη διαδικασία ηλεκτρονικά, μπορούν να απευθυνθούν σε ΚΕΠ ή σε Προξενική Αρχή.

Διαβάστε: Νέες ταυτότητες: Ραντεβού με το… κιάλι σε Αττική και Θεσσαλονίκη έως τον Απρίλιο - Από πότε οι πολίτες δεν θα μπορούν να ταξιδεύουν στην ΕΕ αν δεν τις έχουν εκδώσει

Ποια είναι η διαδικασία έκδοσης του Προσωπικού Αριθμού

Η διαδικασία είναι πλήρως ψηφιακή και απλή. Ο πολίτης εισέρχεται στην εφαρμογή myinfo.gov.gr με τους κωδικούς Taxisnet και επιβεβαιώνει τα προσωπικά του στοιχεία. Στη συνέχεια, επιλέγει την ενότητα «Έκδοση Π.Α.».

Ο αριθμός δημιουργείται αυτόματα με το εξής σύστημα:

  • Ο Π.Α. αποτελείται από 12 αλφαριθμητικούς χαρακτήρες, εκ των οποίων τουλάχιστον οι 9 είναι αριθμοί.
  • Περιλαμβάνει 3 αλφαριθμητικά στοιχεία ως πρόθεμα και τα 9 ψηφία του ΑΦΜ του φυσικού προσώπου.
  • Στα αλφαριθμητικά στοιχεία επιτρέπονται μόνο οι αριθμοί 0–9 και τα κεφαλαία γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου που αντιστοιχούν σε λατινικούς χαρακτήρες.
  • Το τρίτο ψηφίο παράγεται αυτόματα ως ψηφίο ελέγχου εγκυρότητας (check digit).

Η διαδικασία ολοκληρώνεται με την επιλογή «Έκδοση Π.Α.», οπότε και αποδίδεται άμεσα ο νέος αριθμός στον πολίτη.

Προσωπικός Αριθμός: Σημασία και συνέπειες της μη ενεργοποίησης

Η ενεργοποίηση του Προσωπικού Αριθμού είναι απαραίτητη για την απρόσκοπτη λειτουργία βασικών υπηρεσιών. Όσοι δεν προχωρήσουν εγκαίρως, ενδέχεται να αντιμετωπίσουν δυσκολίες σε κρίσιμες διαδικασίες όπως:

  • Υποβολή φορολογικών δηλώσεων
  • Καταβολή ασφαλιστικών εισφορών
  • Ηλεκτρονικές συναλλαγές με το Δημόσιο

Με απλά λόγια, έως τις 5 Νοεμβρίου όλοι οι πολίτες πρέπει να έχουν εκδώσει τον νέο Προσωπικό Αριθμό, ώστε να συνεχίσουν ομαλά τις συναλλαγές τους με τις δημόσιες υπηρεσίες και τα ψηφιακά συστήματα του κράτους.