Η προσωρινή διακοπή του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι εξηγήσιμη και πρόκειται για απόφαση που λήφθηκε αποκλειστικά για λόγους ασφαλείας, όπως είπε ο Νίκος Ταχιάος στη Βουλή, απαντώντας σε σχετική ερώτηση. Ο υφυποπυργός Υποδομών και Μεταφορών εξήγησε με στοιχεία την αιτία που λήφθηκε αυτή η απόφαση, τονίζοντας πως στόχος είναι το σύστημα να τελειοποιηθεί, προκειμένου να κάνει επαφή και με τη βορειοανατολική Θεσσαλονίκη. Πρέπει, όπως τόνισε, να είναι απολύτως ασφαλές, αξιόπιστο και πιστοποιημένο, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.

Διαβάστε: Μετρό Θεσσαλονίκης για την ακινητοποίηση συρμού: "Η ασφάλεια των επιβατών είναι αδιαπραγμάτευτη"

Επιπλέον, σχολίασε ότι η εγγενής διαφορά με το Μετρό της Αθήνας είναι ότι λειτουργεί χωρίς οδηγό, πλήρως αυτοματοποιημένα. Τόνισε, λοιπόν, ότι για να λειτουργήσει με απόλυτη ασφάλεια και για να ενσωματωθεί σε αυτό και η επέκταση της Καλαμαριάς, χρειάζεται να είναι πλήρως συμβατά όλα τα συστήματα. Επιπλέον, πως έξι επιμέρους συμβάσεις πρέπει να "δέσουν" μεταξύ τους. Τέλος, πρόκειται να συνδεθούν στο δίκτυο 15 νέα τρένα και, για να δοκιμαστούν είτε σε γραμμή που υπάρχει ήθδη είτε σε μελλνοτικλή, θα πρέπει να κάνουν 10.000 χλμ. έκαστο

Νίκος Ταχιάος: Πάνω από 1.780.000 συρμοχιλιόμετρο

Στην απάντησή του, ο Νίκος Ταχιάος υπογράμμισε ότι η ασφάλεια του επιβατικού κοινού αποτελεί αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα. Για τον λόγο αυτό, μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών, το δίκτυο θα πιστοποιηθεί εκ νέου από έναν από τους διεθνώς αναγνωρισμένους οργανισμούς πιστοποίησης συστημάτων και διαδικασιών, το οποίο, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά, "θα βεβαιώσει και την ορθή εγκατάσταση των συστημάτων και την ορθή λειτουργία των τρένων και βεβαίως και των διαδικασιών που είναι πάρα πολύ σημαντικές".

Όπως είπε ο κ. Ταχιάος, ήδη το Μετρό έχει εκτελέσει πάνω από 1.780.000 συρμοχιλιόμετρο, εκ των οποίων πάνω από 1,5 εκατομμύριο ήταν σε εμπορικές διαδρομές, αποδεικνύοντας τη δυναμική και τη συμβολή του στην καθημερινότητα της πόλης. Ανέφερε ακόμα ότι η διαδικασία αυτή ακολουθείται σε όλες τις πόλεις που διαθέτουν αυτόματο μετρό, όπως η Κοπεγχάγη και το Μιλάνο, όπου επίσης απαιτήθηκαν προσωρινές διακοπές λειτουργίας, πριν από την πλήρη μετάβαση στο νέο σύστημα.

«Παραδίδουμε το Μετρό, όταν αυτό θα είναι απολύτως ασφαλές για τους πολίτες και απολύτως λειτουργικό», δήλωσε ο Υφυπουργός. Συμπλήρωσε ότι το έργο θα παραδοθεί σε πλήρη εμπορική λειτουργία έως το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2026, προσθέτοντας ότι πριν από αυτήν, θα χρειαστεί και μία δεύτερη διακοπή προκειμένου να γίνουν οι πιστοποιήσεις.

Κλείνοντας, ο κ. Ταχιάος σημείωσε ότι η λειτουργία του Μετρό έχει αλλάξει την πόλη της Θεσσαλονίκης: «Είμαστε συνεπείς, παραδίδουμε στην πόλη ένα Μετρό για το οποίο είμαστε περήφανοι, και εμείς είμαστε αυτοί οι οποίοι θα προχωρήσουμε και στην επέκτασή του στη Βορειοδυτική Θεσσαλονίκη», ανέφερε χαρακτηριστικά.