Σημαντικές εξελίξεις διαμορφώνονται για το μέλλον των ταξί σε Αττική και Θεσσαλονίκη από το 2026, αναφορικά με τον νόμο, που όποιες άδειες λήγουν το νέο έτος πρέπει να αντικατασταθούν με ηλεκτρικά. Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1, διευκρίνισε ότι εξετάζονται ειδικές εξαιρέσεις για το 2026, προκειμένου να μην πληγούν οικονομικά οι επαγγελματίες. Η πρότασή του αφορά συγκεκριμένα άτομα που διαθέτουν άδεια και εργάζονται ως οδηγοί, χωρίς όμως να έχουν τη δυνατότητα αγοράς ηλεκτρικού οχήματος.

Διαβάστε: Κυρανάκης στα Παραπολιτικά 90,1: Αυστηρή επιτήρηση με κάμερες στις λεωφορειολωρίδες και αυτόματη πέδηση στα τρένα (Βίντεο)

Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό, οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να μειωθούν περαιτέρω λόγω της επέκτασης της αγοράς. Παράλληλα, τόνισε ότι δεν έχει ληφθεί οριστική απόφαση, καθώς οι συζητήσεις συνεχίζονται.

Ταξί: Το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής του κλιματικού νόμου

Το χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή του κλιματικού νόμου προβλέπει συγκεκριμένες προθεσμίες. Μέχρι τις 16 Απριλίου 2026, οι επαγγελματίες θα πρέπει να εκδώσουν ψηφιακές άδειες μέσω του Gov.gr, αντικαθιστώντας τις έντυπες. Από την 1η Ιανουαρίου 2026, η ταξινόμηση νέων ταξί με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα απαγορευτεί στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη. Επιτρέπονται αποκλειστικά τα ηλεκτρικά οχήματα για νέες άδειες.

Στοχευμένες απαγορεύσεις και εξαιρέσεις

Το υπουργείο Υποδομών εξετάζει διαφοροποιημένη προσέγγιση ανάλογα με τον τύπο του επαγγελματία:

  • Απαγόρευση αγοράς νέων ταξί με συμβατικούς κινητήρες για εταιρείες με πολλαπλές άδειες
  • Περιορισμούς για όσους αποκτούν άδειες μέσω μεταβίβασης
  • Ευνοϊκότερη μεταχείριση για ατομικούς επαγγελματίες

Σημειώνεται πως, στην Αθήνα κυκλοφορούν περίπου 13.700 ταξί, με μεγάλο ποσοστό παλαιωμένων οχημάτων που έχουν διανύσει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα. Σήμερα λειτουργούν λιγότερα από 60 ηλεκτρικά ταξί σε ολόκληρη την Αθήνα, γεγονός που καταδεικνύει το μέγεθος της πρόκλησης. Αναμένεται έντονη κινητικότητα στην αγορά με την εισαγωγή νέων ηλεκτρικών οχημάτων τους επόμενους μήνες.

Οι εξελίξεις για τα ταξί σε Αττική και Θεσσαλονίκη από το 2026 θα διαμορφωθούν οριστικά με βάση τις διαβουλεύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη, με στόχο την ισορροπία μεταξύ περιβαλλοντικών στόχων και κοινωνικής προστασίας.