Η προστασία των πολιτών στους δρόμους αποτελεί βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης, με τους αρμόδιους φορείς να αναζητούν καινοτόμες λύσεις για τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων. Νέα τεχνολογικά μέτρα οδικής ασφάλειας βρίσκονται υπό εξέταση, στοχεύοντας στην αποτελεσματική προστασία των ανθρώπινων ζωών. Οι Αρχές μελετούν διαρκώς στρατηγικές για την ελαχιστοποίηση των οδικών ατυχημάτων και την εξάλειψη των θανατηφόρων συμβάντων στο εθνικό οδικό δίκτυο.

Ψηφιακή πλατφόρμα για ανανέωση διπλωμάτων οδήγησης

Μεταξύ των προτεινόμενων μέτρων περιλαμβάνεται η υποχρεωτική ανανέωση των αδειών οδήγησης αποκλειστικά μέσω της ΗΔΙΚΑ, με στόχο τον περιορισμό των επικίνδυνων εγκρίσεων, ιδιαίτερα για μεγαλύτερης ηλικίας οδηγούς.

Η τρέχουσα διαδικασία απαιτεί απλώς μια βασική ιατρική γνωμάτευση για την έκδοση νέας άδειας οδήγησης.

Το σχέδιο προβλέπει την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος που θα συνδέεται άμεσα με την ΗΔΙΚΑ, παρέχοντας πλήρη πρόσβαση στα ιατρικά δεδομένα των πολιτών και οδηγών.

Η νέα ψηφιακή πλατφόρμα θα καθορίζει τις απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις για κάθε υποψήφιο ανανέωσης άδειας οδήγησης.

Το σύστημα θα παρουσιάζει έναν ολοκληρωμένο ιατρικό φάκελο. Σε περίπτωση θετικής γνωμοδότησης από τον ιατρό για την ικανότητα οδήγησης του πολίτη, θα απαιτείται λεπτομερής αιτιολόγηση.

Καινοτόμο σύστημα εκκίνησης μοτοσικλετών με κράνος

Μια πρωτοποριακή πρωτοβουλία που εξετάζει το αρμόδιο υπουργείο, αποτελώντας καινοτομία ακόμη και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, είναι η εφαρμογή ενός προηγμένου μηχανισμού που θα αποτρέπει την εκκίνηση μοτοσικλέτας χωρίς τη χρήση κράνους από τον αναβάτη.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία έχει ήδη δοκιμαστεί επιτυχώς και λειτουργεί μέσω εξειδικευμένου αισθητήρα σε συνδυασμό με τεχνητή νοημοσύνη.

Το κόστος εφαρμογής εκτιμάται στο 1 εκατομμύριο ευρώ και θα είναι συμβατό με μοτοσικλέτες έτους κατασκευής από το 2000 και μετά.

Πρόληψη οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ

Παρόμοιας φιλοσοφίας ακολουθεί και η εφαρμογή για την πρόληψη παραβάσεων όπως η οδήγηση μετά από κατανάλωση αλκοόλ.

Σύμφωνα με το εξεταζόμενο σύστημα, όταν διαπιστωθεί ότι ένας οδηγός έχει πραγματικά υπερβεί το νομοθετικά καθορισμένο όριο αλκοόλ, θα εγκαθίσταται ειδικός εξοπλισμός στο όχημά του.

Στη συνέχεια, ο οδηγός θα πρέπει να υποβάλλεται σε αυτοέλεγχο μέσω του μηχανήματος. Μόνο εφόσον τα επίπεδα αλκοόλ βρίσκονται εντός των επιτρεπτών ορίων, θα είναι δυνατή η εκκίνηση του αυτοκινήτου, διαφορετικά ο κινητήρας θα παραμένει απενεργοποιημένος.

Το συγκεκριμένο σύστημα εφαρμόζεται ήδη με επιτυχία στη Σουηδία και το Βέλγιο, παρουσιάζοντας εξαιρετικά αποτελέσματα.

Αξιοσημείωτο είναι ότι το μέτρο αυτό έχει ήδη υιοθετηθεί στα σύγχρονα λεωφορεία του ΟΑΣΑ για τους επαγγελματίες οδηγούς.