Η έγκαιρη ενημέρωση για το αν έχει βεβαιωθεί κάποιο πρόστιμο σε βάρος σας είναι πολύ σημαντική δεδομένου ότι οι κλήσεις της Τροχαίας δεν φτάνουν πάντα έγκαιρα στα χέρια του οδηγού, με τη καθυστέρηση της πληρωμής τους συχνά να επιφέρει προσαυξήσεις. Ωστόσο, εύκολα και απλά οι πολίτες μπορούν να ελέγξουν αν τους έχει επιβληθεί κάποιο πρόστιμο, μέσω των ψηφιακών εργαλείων του gov.gr και της ΑΑΔΕ, χωρίς να περιμένουν να φτάσει η κλήση στο σπίτι.

Διαβάστε: Νέα μέτρα οδικής ασφάλειας: Οι τεχνολογικές καινοτομίες για τη μείωση τροχαίων

Πού μπορείτε να δείτε αν χρωστάτε κάποια κλήση

Η πρώτη λύση είναι η υπηρεσία που έκοψε την κλήση.

Οι δήμοι κρατούν μητρώα για τις παραβάσεις στάθμευσης, ενώ η Τροχαία μπορεί να σας ενημερώσει με βάση τον αριθμό κυκλοφορίας ή το ΑΦΜ του ιδιοκτήτη. Αν η παράβαση είναι πρόσφατη, ενδέχεται να φαίνεται μόνο εκεί.

Έλεγχος μέσω gov.gr

  • Μπαίνετε στο gov.gr
  • Μεταφορές & οχήματα → Πρόστιμα και παραβάσεις
  • Επιλογή «Πρόστιμα τροχαίας και παραβάσεις στάθμευσης»
  • Σύνδεση με κωδικούς myAADE

Εκεί εμφανίζονται όλες οι κλήσεις που έχουν ήδη βεβαιωθεί ηλεκτρονικά.

Έλεγχος μέσω myAADE

  • Συνδέεστε στο myAADE
  • Οφειλές, πληρωμές & επιστροφές
  • «Στοιχεία οφειλών εκτός ρύθμισης»

Αν κάποιο πρόστιμο έχει μεταφερθεί στην εφορία, θα το βρείτε εκεί, μαζί με δυνατότητα έκδοσης ταυτότητας οφειλής για πληρωμή μέσω τράπεζας ή web banking.

Επισημαίνεται ότι, στο myAADE φαίνονται μόνο οι κλήσεις που έχουν βεβαιωθεί ως φορολογική οφειλή — δηλαδή ηλεκτρονικά πρόστιμα, παραβάσεις από κάμερες ή κλήσεις δήμων/Τροχαίας που δεν πληρώθηκαν εγκαίρως.

Οι «φρέσκες» κλήσεις μένουν αρχικά στα συστήματα δήμου ή Τροχαίας και δεν εμφανίζονται άμεσα στην ΑΑΔΕ.

Ένα απλήρωτο πρόστιμο μπορεί να διογκωθεί με προσαυξήσεις ή να μεταφερθεί στην εφορία, επηρεάζοντας φορολογικές διαδικασίες. Ένας γρήγορος έλεγχος σε gov.gr, myAADE και —όταν χρειάζεται— στον δήμο ή την Τροχαία, σας γλιτώνει από τρέξιμο και περιττά έξοδα.