Το Μετρό επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη: Σενάρια καθυστέρησης για Καλαμαριά
Τρεις μέρες νωρίτερα η επανεκκίνηση
Οι συρμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης θα ξαναμπούν στις ράγες τρεις μέρες νωρίτερα από τον αρχικό προγραμματισμό της επανεκκίνησης
Επανέρχεται από σήμερα το Μετρό Θεσσαλονίκης
Στο διάστημα της προσωρινής διακοπής, σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, «κούμπωσαν» οι έξι διαφορετικές εργολαβίες της επέκτασης και συντονίστηκαν με τη βασική γραμμή σε ό,τι αφορά τη σηματοδότηση, τα συστήματα αυτοματισμού, τις τηλεπικοινωνίες κλπ. Ταυτόχρονα, άρχισαν να «γράφουν» χιλιόμετρα και τα νέα τρένα που έχουν φτάσει ήδη στην Ελλάδα και θα ενταχθούν στον στόλο του μετρό, διανύοντας την 24 ώρες το 24ωρο τη διαδρομή από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Μίκρα. Μάλιστα, το πρώτο από τα συνολικά οχτώ νέα τρένα που βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη, έχει ήδη σχεδόν διανύσει τα 10.000 χιλιόμετρα που απαιτούνται από το πρωτόκολλο, ώστε να αρχίσει να εκτελεί δρομολόγια.
Η λειτουργία του μετρό από σήμερα θα είναι ίδια με αυτήν πριν από τη διακοπή, δηλαδή με περιορισμένο ωράριο λειτουργίας, ώστε να υπάρχει περισσότερος χρόνος για δοκιμαστικά δρομολόγια τις νυχτερινές ώρες. Ωστόσο, για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και την ομαλή μετακίνηση στην πόλη, με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θα εφαρμοστεί το πλήρες ωράριο κατά την εορταστική περίοδο. Συγκεκριμένα:
Από Δευτέρα 8/12/2025 έως και Σάββατο 20/12/2025:
- Δευτέρα έως Παρασκευή: 06.30 – 23.00
- Σάββατο και Κυριακή: 08.00 – 23.00
Από Κυριακή 21/12 έως και Κυριακή 4/1/2026:
- Δευτέρα έως Πέμπτη: 05.30 – 00.30
- Παρασκευή και Σάββατο: 05.30 – 02.00
- Κυριακή: 05.30-00.30
Η ενδεχόμενη μετάθεση της επέκτασης προς Καλαμαριά και το νέο κλείσιμο
Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα κλείσει για μία ακόμη φορά πριν από την παράδοση της επέκτασης προς Καλαμαριά. Δεδομένου ότι η διακοπή λειτουργίας για περίπου έναν μήνα προκάλεσε αρκετά κυκλοφοριακά προβλήματα στην πόλη, το υπουργείο εξετάζει σενάριο για μετάθεση της ημερομηνίας παράδοσης της επέκτασης για περίπου έναν μήνα, δηλαδή μέχρι τα τέλη Απριλίου. Ο επιπλέον χρόνος θα αξιοποιηθεί για τη διενέργεια νυχτερινών δοκιμαστικών δρομολογίων, ώστε να περιοριστεί το διάστημα πλήρους διακοπής σε περίπου 15 ημέρες, συν άλλες δύο που απαιτούνται για την αλλαγή του προγράμματος. Άλλωστε, σε περίπτωση έστω και μικρής απόκλισης του χρονοδιαγράμματος, κάτι που δεν αποκλείεται, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, η ολοκλήρωση των σταθμών δεν εξελίσσεται το ίδιο ικανοποιητικά, η νέα αυτή αναγκαστική διακοπή θα συνέπιπτε με την εορταστική περίοδο του Πάσχα, που φέτος πέφτει νωρίς, στις 12 Απριλίου, κάτι που θα δημιουργούσε πρόβλημα στην αγορά της πόλης.
«Σκεφτόμαστε να αλλάξουμε το μοτίβο των διακοπών για να μην υπάρξει μεγαλύτερο πρόβλημα στην πόλη και μπορεί να αλλάξουμε τον χρόνο παράδοσης, για να μπορέσουμε να αποφύγουμε τη μεγάλη ταλαιπωρία», είπε στη Voria.gr ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, σημειώνοντας πάντως ότι ακόμα δεν είναι κάτι οριστικό. Εφόσον, τελικά δεν επιλεγεί το συγκεκριμένο σενάριο και το χρονοδιάγραμμα τηρηθεί, η λειτουργία του μετρό θα διακοπεί εντός του Μαρτίου.
Οι αλλαγές στις αστικές συγκοινωνίες
Η επιστροφή του μετρό φέρνει αλλαγές και στη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών, με την κατάργηση της ημι-εξπρές γραμμής Μ1 «Νέα Ελβετία – Κ. Καραμανλή – Ν.Σ.Σ», η οποία στην ουσία κινούνταν παράλληλα με τη διαδρομή της βασικής γραμμής. Προκειμένου να είναι ομαλή η μετάβαση στην κανονικότητα, με κοινή απόφαση του ΟΣΕΘ και του ΟΑΣΘ η γραμμή θα συνεχίσει τη λειτουργία της και σήμερα με το τελευταίο δρομολόγιο να εκτελείται μισή ώρα μετά τα μεσάνυχτα. Η κατάργηση της γραμμής θα αποδεσμεύσει τα 17 λεωφορεία του ΟΑΣΘ που την κάλυπταν, τα οποία θα ενισχύσουν τα δρομολόγια υφιστάμενων γραμμών.
Αύριο, Τρίτη 9 Δεκεμβρίου, θα επαναλειτουργήσει η λεωφορειακή γραμμή 79Χ Νέα Ελβετία – Α.Σ. ΙΚΕΑ, ενώ παραμένει σταθερά σε λειτουργία η νέα γραμμή 58Μ που δημιούργησε ο ΟΣΕΘ στα ανατολικά, εξυπηρετώντας περιοχές της Θέρμης και του Πανοράματος συνδέοντάς τις με τον τερματικό σταθμό του μετρό Νέα Ελβετία.
Ενισχυμένες θα διατηρηθούν οι γραμμές 3 «ΙΚΕΑ – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός», 31 «Βούλγαρη – ΚΤΕΛ» και 39 «Κηφισιά – Δικαστήρια», που έχουν αυξήσει τη συχνότητα των δρομολογίων τους από τον περασμένο μήνα.
Πηγή: voria.gr
En