Για την κατάργηση των τρόλεϊ -μια απόφαση που από χθες (07/12) ξεκίνησε να εφαρμόζεται- μίλησε ο Νίκος Αποστολάκος στα Παραπολιτικά 90,1 σήμερα (08/12).

Διαβάστε: Ηλεκτρικά λεωφορεία αντικαθιστούν από σήμερα τις γραμμές 17 και 20 στον Πειραιά (Βίντεο)

Νίκος Αποστολάκος: Οι εργαζόμενοι του ΟΣΥ χαιρετίζουν την απόφαση για ανανέωση του στόλου των τρόλεϊ με ηλεκτρικά λεωφορεία

Ειδικότερα, ο κ. Αποστολάκος, μιλώντας στην Εκπομπή «Πρωινή Αφετηρία» και την Έρη Πανάγου, ανέφερε πως το σωματείο εργαζομένων του ΟΣΥ χαιρετίζει την απόφαση για ανανέωση του στόλου με ηλεκτρικά λεωφορεία, σημειώνοντας ωστόσο πως είχαν προτείνει εδώ και χρόνια νέα τρόλεϊ IMC, τα οποία φορτίζουν από το εναέριο δίκτυο και μπορούν να κινηθούν κι εκτός αυτού. Πρόσθεσε, μάλιστα, πως υπάρχει έτοιμη υποδομή εναερίου δικτύου, η οποία κόστισε πολλά χρήματα και δεν πρέπει να απαξιωθεί.

Σε ό,τι αφορά το υπάρχον δίκτυο τρόλεϊ, ο κ. Αποστολάκος ανέφερε πως το δίκτυο είναι παλιό, αλλά παραμένει λειτουργικό, επισημαίνοντας πως νέα τρόλεϊ θα μπορούσαν να λύσουν το πρόβλημα της αργής κίνησης, καθώς τα τρόλεϊ μπορούν να δουλεύουν όλο το 24ωρο χωρίς φόρτιση, εν αντιθέσει με τα ηλεκτρικά που χρειάζονται χρόνο φόρτισης.

Σχετικά με τα ζητήματα των υποδομών στον Πειραιά, ο κ. Αποστολάκος τόνισε πως η αποξήλωση του δικτύου σε σημείο του Πειραιά έγινε λόγω προβλήματος στη διασταύρωση με το τραμ, ενώ υποστήριξε ότι αντίστοιχα προβλήματα έχουν λυθεί στην Αθήνα, άρα θα μπορούσε να λυθεί και στον Πειραιά.
Κληθείς να αναφέρει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συγκοινωνίες στην Αθήνα, ο κ. Αποστολάκος υπογράμμισε την έλλειψη συχνότητας λόγω παλιών οχημάτων και την έλλειψη οδηγών. Σε κάθε περίπτωση, επισήμανε πως η συγκοινωνία πρέπει να γίνει πιο ελκυστική για να αφήσει ο κόσμος το ΙΧ, ενώ οι συγκοινωνίες πρέπει να λειτουργούν με συνέπεια, συχνότητα και αξιοπιστία.

Ακολούθως, ο κ. Αποστολάκος διευκρίνισε πως οι γραμμές διατηρούνται, αλλά θα αλλάξει ο τύπος του οχήματος, οπότε οι οδηγοί τρόλεϊ θα οδηγήσουν μπαταριοκίνητα λεωφορεία, ενώ η γραμμή 20 ήδη λειτουργεί με ηλεκτρικά λεωφορεία.

Ερωτηθείς για τις τεχνικές ανησυχίες που υπάρχουν για τα ηλεκτρικά οχήματα, ο κ. Αποστολάκος τόνισε τη μεγάλη κατανάλωση ενέργειας, η οποία οδηγεί σε πιθανότητα να μένουν από μπαταρία σε περιπτώσεις που θα υπάρχει μποτιλιάρισμα, ζέστη, βροχή και άλλες αντίστοιχες συνθήκες.

"Πολλοί κάτοικοι στενοχωριούνται για την αποχώρηση των τρόλεϊ από τη γειτονιά τους"

Τέλος, σε ό,τι αφορά τη συναισθηματική διάσταση του «αποχωρισμού» των τρόλεϊ, ο κ. Αποστολάκος ανέφερε πως πολλοί κάτοικοι στενοχωριούνται για την αποχώρηση του τρόλεϊ από τη γειτονιά τους, λόγω της παράδοσης που είχε το μέσο με παρουσία δεκαετιών στους δρόμους της Αθήνας.