Η μη παράδοση διπλώματος οδήγησης μετά από επίδοση κλήσης αποτελεί σοβαρή παράβαση που επιφέρει αυτόματες κυρώσεις. Όταν ένας οδηγός λάβει επιστολή για παράδοση του διπλώματός του λόγω συγκέντρωσης 25 βαθμών ποινής, έχει υποχρέωση να συμμορφωθεί εντός πέντε ημερών. Η αποφυγή αυτής της διαδικασίας οδηγεί σε αυτόματη ακύρωση της άδειας οδήγησης και επιπλέον νομικές συνέπειες. Κάθε παράβαση οδηγεό σε βεβαίωση προστίμων και καταγραφή βαθμών ποινής στο μητρώο του οδηγού. Η συσσώρευση αυτών των βαθμών μπορεί να οδηγήσει σε προσωρινή αναστολή ή οριστική ανάκληση της άδειας οδήγησης. Το Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών λειτουργεί από το 2007, παρακολουθώντας τη συμπεριφορά κάθε οδηγού. Κάθε νέος κάτοχος διπλώματος ξεκινά με μηδέν βαθμούς ποινής και συγκεντρώνει πόντους ανάλογα με τις παραβάσεις που διαπράττει.

Διαβάστε: Αποκάλυψη για τον Στέφανο Τσιτσιπά: Τι συμβαίνει με το δίπλωμα οδήγησης - "Η αλήθεια είναι ότι δεν το παραδίδει γιατί δεν έχει δίπλωμα" (Βίντεο)

Τι γίνεται αν δεν παραδοθεί το δίπλωμα μετά από παράβαση στην τροχαία;

Όταν συμπληρωθούν οι 25 βαθμοί ποινής, ο οδηγός λαμβάνει επιστολή με εντολή παράδοσης του διπλώματος σε αστυνομικό τμήμα εντός πέντε ημερών. Η μη συμμόρφωση με αυτή την υποχρέωση έχει άμεσες συνέπειες. Συγκεκριμένα, αν δεν παραδώσεις το δίπλωμα οδήγησης εντός του καθορισμένου χρονικού πλαισίου, αυτό παύει να ισχύει αυτόματα μετά την πάροδο των πέντε ημερών από την επίδοση της επιστολής. Αυτή η ποινή εφαρμόζεται ανεξάρτητα από την παρουσία ή απουσία του φυσικού διπλώματος.

Νέος ΚΟΚ: Πώς να αποφύγεις τη συγκέντρωση πόντων ποινής

Η τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αποτελεί τον πιο αποτελεσματικό τρόπο αποφυγής βαθμών ποινής. Η γνώση των κανόνων κυκλοφορίας, ο σεβασμός των ορίων ταχύτητας και η προσοχή στις πινακίδες σηματοδότησης είναι βασικές προϋποθέσεις ασφαλούς οδήγησης. Επιπρόσθετα, η συντήρηση του οχήματος σε άριστη κατάσταση και η τακτική διενέργεια των απαιτούμενων ελέγχων ΚΤΕΟ συμβάλλουν στην πρόληψη παραβάσεων. Η προληπτική στάση και η υπεύθυνη οδήγηση διατηρούν το μητρώο καθαρό από βαθμούς ποινής.

Η περίπτωση του Στέφανου Τσιτσιπά και το δίπλωμα του

Η πρόσφατη υπόθεση με τον Στέφανο Τσιτσιπά αναδεικνύει τη λειτουργία των ψηφιακών ραντάρ στην Αττική Οδό. Ο Έλληνας τενίστας κλήθηκε για υπερβολική ταχύτητα 210 χιλιομέτρων την ώρα, αλλά δεν αξιοποίησε τη διορία για να δηλώσει τον πραγματικό οδηγό του οχήματος.

Παρά τους ισχυρισμούς ότι δεν οδηγούσε εκείνος, ο αθλητής τελικά πλήρωσε το πρόστιμο των 2.000 ευρώ και παρέδωσε το δίπλωμά του, το οποίο θα στερηθεί για έναν χρόνο. Αυτή η περίπτωση δείχνει ότι οι δικαιολογίες για μη οδήγηση δεν γίνονται πάντα αποδεκτές από τις αρχές.