Σημαντική αύξηση καταγράφεται στον αριθμό των Ελλήνων ταξιδιωτών που επέλεξαν το εξωτερικό το πρώτο εννιάμηνο του 2025, σύμφωνα με στοιχεία της Visa. Συγκεκριμένα, η αύξηση ανήλθε σχεδόν στο 20% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Παράλληλα, η συνολική δαπάνη των Ελλήνων ταξιδιωτών αυξήθηκε επίσης κατά 20%. Η άνοδος ήταν ιδιαίτερα έντονη κατά τους θερινούς μήνες, Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο, όπου ο αριθμός των ταξιδιωτών ξεπέρασε το 20% και οι συνολικές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 25%.


Εντός Ευρώπης πάνω από το 80% της δαπάνης

Οι προορισμοί εντός Ευρώπης παραμένουν η βασική επιλογή για τους Έλληνες, με πάνω από το 80% των διασυνοριακών δαπανών να πραγματοποιούνται εντός του ΕΟΧ. Οι πέντε πιο δημοφιλείς χώρες είναι η Ιταλία, η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία και η Τουρκία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Αίγυπτος κατέγραψε εντυπωσιακή αύξηση, άνω του 80% στους Έλληνες επισκέπτες, ενώ η Ιαπωνία παρουσίασε άνοδο περίπου 70%. Ακολουθούν η Αλβανία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και η Σλοβενία ως προορισμοί με σημαντική αύξηση επισκεπτών.

Κορυφαίες κατηγορίες δαπανών

Στις βασικές κατηγορίες δαπανών των Ελλήνων στο εξωτερικό περιλαμβάνονται τα εστιατόρια, τα τρόφιμα και παντοπωλεία, τα καταλύματα, η ένδυση και τα αξεσουάρ, καθώς και τα καταστήματα λιανικής. Οι πέντε κορυφαίοι προορισμοί όσον αφορά τις δαπάνες είναι η Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία, η Γερμανία και η Ισπανία.

Τάσεις δαπανών ανά προορισμό

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Visa, υπάρχουν διαφοροποιήσεις στην καταναλωτική συμπεριφορά ανά χώρα.

  • Στην Ιταλία, το 20% των δαπανών αφορά την κατηγορία ένδυση και αξεσουάρ, ποσοστό υψηλότερο από τον μέσο όρο των άλλων χωρών.
  • Στη Γερμανία, οι δαπάνες για τρόφιμα και παντοπωλεία είναι περίπου διπλάσιες του μέσου όρου, ενώ
  • Στη Γαλλία οι ταξιδιώτες ξοδεύουν 3% περισσότερο στην ψυχαγωγία.
  • Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι αγορές σε πολυκαταστήματα εμφανίζουν αύξηση κατά 4% σε σχέση με τον μέσο όρο.

Ο Νίκος Πετράκης, Country Manager της Visa στην Ελλάδα, τόνισε: «Κάθε ταξίδι πρέπει να είναι απλό: ένα tap της κάρτας, ένα αξιόπιστο δίκτυο, παντού. Καθώς οι Έλληνες εξερευνούν περισσότερους προορισμούς, επενδύουμε μαζί με τράπεζες και εμπόρους για να φέρουμε σύγχρονες δυνατότητες: από tokenized checkout έως ανέπαφες συναλλαγές, σε κάθε σημείο της διαδρομής, οι πληρωμές να λειτουργούν αθόρυβα στο παρασκήνιο».