Από την περασμένη εβδομάδα είναι σε ισχύ είναι το εορταστικό ωράριο για τα εμπορικά καταστήματα με την αγορά να κινείται πλέον σε ρυθμούς Χριστουγέννων, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους καταναλωτές να ολοκληρώσουν τις αγορές τους σε μεγαλύτερο χρονικό περιθώριο. Ειδικότερα, βάσει του προτεινόμενου χριστουγεννιάτικου ωραρίου, τα καταστήματα θα παραμείνουν ανοιχτά περισσότερες ώρες τις καθημερινές και τα Σάββατα, ενώ τις Κυριακές 21 και 28 Δεκεμβρίου θα λειτουργούν από τις 11:00 έως τις 16:00 ή 18:00, ανάλογα με την ημέρα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κλειστά θα είναι τα καταστήματα τις επίσημες αργίες των Χριστουγέννων (25 και 26 Δεκεμβρίου), καθώς και την Πρωτοχρονιά.


Το προτεινόμενο εορταστικό ωράριο καταστημάτων

  • Πέμπτη 18/12/2025: 09:00 – 21:00
  • Παρασκευή 19/12/2025: 09:00 – 21:00
  • Σάββατο 20/12/2025: 09:00 – 18:00
  • Κυριακή 21/12/2025: 11:00 – 18:00
  • Δευτέρα 22/12/2025: 09:00 – 21:00
  • Τρίτη 23/12/2025: 09:00 – 21:00
  • Τετάρτη 24/12/2025: 09:00 – 18:00
  • Πέμπτη 25/12/2025: Αργία
  • Παρασκευή 26/12/2025: Αργία
  • Σάββατο 27/12/2025: 09:00 – 18:00
  • Κυριακή 28/12/2025: 11:00 – 18:00
  • Δευτέρα 29/12/2025: 09:00 – 21:00
  • Τρίτη 30/12/2025: 09:00 – 21:00
  • Τετάρτη 31/12/2025: 09:00 – 18:00
  • Πέμπτη 01/01/2026: Αργία
  • Παρασκευή 02/01/2026: Κλειστά


Τι λένε οι έμποροι, πώς κινούνται οι καταναλωτές

Οι έμποροι ποντάρουν ότι το διευρυμένο ωράριο θα λειτουργήσει ως «ανάσα» για τον τζίρο της περιόδου, η οποία φέτος φαίνεται να συνοδεύεται από μια πρώτη, δειλή μεταστροφή του κλίματος.

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα EY Future Consumer Index Ελλάδα 2025, το κλίμα δείχνει να αλλάζει, έστω και δειλά.

Με το ηλεκτρονικό εμπόριο να κερδίζει διαρκώς έδαφος, οι ιδιοκτήτες φυσικών καταστημάτων επισημαίνουν ότι η κίνηση «δεν έχει σχέση με το παρελθόν», όμως δηλώνουν συγκρατημένα αισιόδοξοι, ευελπιστώντας ότι ο τζίρος μπορεί να σημειώσει αύξηση της τάξης του 20% συγκριτικά με τους υπόλοιπους μήνες.

Η διεύρυνση του ωραρίου επηρεάζει την ψυχολογία του καταναλωτή, καθώς, όπως λένε οι καταστηματάρχες, ο κόσμος έχει κάποιες ώρες παραπάνω για να διαθέσει και λόγω του εορταστικού κλίματος να «ξεγελαστεί» και να ψωνίσει.

Οι περισσότεροι καταναλωτές, σύμφωνα με τις μαρτυρίες, είναι συγκρατημένοι στις αγορές τους και η κίνηση στα καταστήματα διαφέρει σε σχέση με το παρελθόν. Οι περισσότεροι ξοδεύουν για τα απαραίτητα και περιμένουν το δώρο των Χριστουγέννων για να ψωνίσουν.

Αυτά τα Χριστούγεννα, σύμφωνα με έρευνα, φαίνεται ότι οι Έλληνες καταναλωτές θα ξοδέψουν, κυρίως, σε τρόφιμα και ποτά (61%), ρούχα και αξεσουάρ (58%), ενώ χαμηλότερη προτεραιότητα (35%) φαίνεται να αποτελούν οι εμπειρίες, όπως φαγητό έξω, συναυλίες, αλλά και τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς.