Βασικό για το δήμο και προσωπικά το δήμαρχο Αθηναίων, Χάρη Δούκα, ήταν να προχωρήσει η μελέτη της δημοτικής συγκοινωνίας, προκειμένου όλες οι συνοικίες της πρωτεύουσας να αποκτήσουν τα δικά τους ΜΜΜ. Στο δήμο θεωρούν ότι θα λύσει κάποια από τα ζητήματα του κυκλοφοριακού, ένα εγχείρημα που ονομάζεται «βιώσιμη κινητικότητα». Το ΔΣ ενέκρινε ομόφωνα τη Μελέτη Δημοτικής Αστικής Συγκοινωνίας. Ο κ. Δούκας, μάλιστα, τόνισε ότι πρόκειται για ένα «σύγχρονο, φιλικό και συμπληρωματικό σύστημα μετακινήσεων».
Ο δήμαρχος Αθηναίων, συγκεκριμένα, δήλωσε: «Σκοπός μας είναι να αποκτήσει η Αθήνα τη δική της δημοτική συγκοινωνία. Το προτεινόμενο δίκτυο θα συμβάλλει σημαντικά στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της πόλης. Βασίζεται σε τεκμηριωμένη μελέτη και σχεδιάστηκε για να κάνει τη ζωή των Αθηναίων πιο απλή και να μειώσει την εξάρτηση από το Ι.Χ.. Δημιουργούμε ένα σύγχρονο, φιλικό και συμπληρωματικό σύστημα μετακινήσεων, το οποίο αφορά κάθε Αθηναίο πολίτη. Θέλουμε να συνδέσουμε όλες τις γειτονιές της πόλης. Η Δημοτική Συγκοινωνία αποτελεί εργαλείο κοινωνικής συνοχής, περιβαλλοντικής ευθύνης και ισότιμης πρόσβασης στην πόλη. Μια ουσιαστική παρέμβαση που βελτιώνει την καθημερινότητά μας».
Από την πλευρά της, η αντιδήμαρχος Αστικής Αναζωογόνησης και Ανθεκτικότητας, Μάρω Ευαγγελίδου, τόνισε: «Είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς που, μέσα στα πρώτα δύο έτη δημαρχίας Δούκα, προωθούμε τη δημιουργία Δημοτικής Συγκοινωνίας, ένα διαχρονικό και πρωτοπόρο αίτημα για τον Δήμο. Οι γραμμές συμπληρώνουν το υπάρχον ακτινωτό δίκτυο με κυκλικές διαδρομές και υπηρετούν τη βιώσιμη κινητικότητα και το όραμά μας για "Ανοιχτές Γειτονιές των 15 λεπτών"».
Αθήνα: Επτά γραμμές, 72,57 χλμ. και 291 στάσεις
Ο δήμος Αθηναίων, λοιπόν, ενέκρινε τη μελέτη, ως εκ τούτου σειρά θα πάρουν ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) και το υπουργείο Μεταφορών. Το σχέδιο είναι οπωσδήποτε μεγαλεπήβολο. Εξάλλου, το προτεινόμενο δίκτυο δημοτικής συγκοινωνίας του δήμου Αθηναίων (ΔΣΔΑ) αποτελείται από επτά γραμμές, συνολικού μήκος 72,57 χιλιομέτρων και 291 στάσεων. Προβλέπει παρουσία της Δημοτικής Αστικής Συγκοινωνίας σε καθεμία από τις 7 δημοτικές κοινότητες του Δήμου Αθηναίων. Κάθε Γραμμή συνδέει τουλάχιστον 2 γειτονικές Δημοτικές Κοινότητες. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται η σύνδεση των γειτονιών μεταξύ τους, καθώς και με τοπικούς πόλους έλξης, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται σημαντικοί κόμβοι μετεπιβίβασης, όπως οι σταθμοί του Μετρό.
Κατά το σχεδιασμό έχει καταβληθεί η μέγιστη δυνατή προσπάθεια για ελαχιστοποίηση των απαιτούμενων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων. Η Δημοτική Συγκοινωνία έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να λειτουργεί συμπληρωματικά με το δίκτυο του ΟΑΣΑ (ΗΣΑΠ, Μετρό, ΟΣΥ). Πριν από την έναρξη των εργασιών εκπόνησης της Μελέτης, υπήρξε στενή συνεργασία με τις Δημοτικές Κοινότητες, από τις οποίες ζητήθηκε η κατάθεση απόψεων και προτάσεων. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, η μελέτη θα πρέπει να εγκριθεί από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) και το Υπουργείο Μεταφορών.