Μήνυμα ειρήνης απηύθυνε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος στο πλαίσιο των εορτασμών των Χριστουγέννων, τονίζοντας την πραγματική σημασία των Χριστουγέννων. Στο μήνυμά του, ο Πατριάρχης κάλεσε όλους να αναλογιστούν τις αξίες της αγάπης και της αλληλεγγύης, που συνδέουν τους ανθρώπους, ειδικά σε δύσκολες περιόδους. Η επιτακτική ανάγκη για ενότητα και συμφιλίωση αναδείχθηκε ως κεντρικό θέμα, ενθαρρύνοντας την ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον για όλους.

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος τονίζει πως το θρησκευτικό βίωμα οφείλει να επουλώνει πληγές και όχι να τροφοδοτεί συγκρούσεις.

Παράλληλα, χαρακτηρίζει ανεπίτρεπτη την αδιαφορία για τη διάσπαση της Χριστιανοσύνης, καλώντας τη νέα γενιά να αναλάβει την ευθύνη για τη συνέχιση του διαλόγου με σκοπό την υπέρβαση των διαιρέσεων.

Κλείνοντας, προαναγγέλλει τον εορτασμό των 1400 ετών από την ψαλμωδία του Ακάθιστου Ύμνου το 2026, στέλνοντας μήνυμα ελπίδας ότι η αγάπη είναι ισχυρότερη από το μίσος και το κακό δεν έχει ποτέ τον τελευταίο λόγο στον κόσμο.

Το μήνυμα του Οικουμενικού Πατριάρχη για τη γιορτή των Χριστουγέννων

Αναλυτικά το μήνυμα του Οικουμενικού Πατριάρχη για τη γιορτή των Χριστουγέννων:

«Τιμιώτατοι δελφοί εράρχαι καί προσφιλέστατα τέκνα ν Κυρί,

ξιωθέντες καί πάλιν νά φθάσωμεν τήν μεγάλην ορτήν τς κατά σάρκα Γεννήσεως το Υο καί Λόγου το Θεο, δοξολογομεν τήν «φραστον καί κατά-ληπτον συγκατάβασιν» Ατο, τοΣωτρος το γένους τν νθρώπων καί Λυτρωτοῦ ἁπάσης τς κτίσεως κ τς φθορς, ναβοντες μετά τν γγέλων «Δόξα ν ψίστοις Θε καί πί γς ερήνη, ν νθρώποις εδοκία».

Χριστός πεκαλύφθη ς «μμανουήλ», ς «Θεός μεθ᾿ ἡμν» καί «πέρ μν», ς Θεός πλησίον νός κάστου ξ μν, ς «καί μν ατν συγγενέ-στερος»

“Ετούτ’ η αγάπη η μπιστική”.

«μοούσιος» τ Θε Πατρί προαιώνιος Λόγος, καθώς δογμάτισεν ἡ ἐν Νικαί Α’ Οκουμενική Σύνοδος, 1700ή πέτειος πό τς συγκλήσεως τς ποίας τιμήθη πρεπόντως πό το χριστιανικοκόσμου κατά τό παριππεον τος, «μοιοται τῷ ἰδί ποιήματι», σαρκωθείς κ Πνεύματος γίου καί Μαρίας τς Παρθένου, «να τούς νθρώπους θεούς ποδείξ».

Τό πολυτίκιον τν Χριστουγέννων διακηρύσσει τι Γέννησις το Χριστο «νέτειλε τ κόσμ τό φς τό τς γνώσεως», πεκάλυψε τό «περβατικόν καί καθο-λικόν νόημα» τς ζως καί τς στορίας, τήν λήθειαν, τι μόνον χριστιανική πίστις δύναται νά κανοποιήσ πλήρως τάς βαθυτέρας ναζητήσεις το νοός καί τήν δίψαν τς καρδίας, τι «οκ στιν ν λλ οδενί σωτηρία» ε μή ν Χριστ. κτο-τε, « γνσις», τις «φυσιο», κρίνεται κ το Κυριακο «Γνώσεσθε τήν λήθειαν καί ἡ ἀλήθεια λευθερώσει μς».

Τό πέρλογον γεγονός τς νσαρκώσεως βιοται καί παναλαμβάνεται πνευματικς ες τήν ζωήν τν πιστν, τν γαπώντων τήν πιφάνειαν το Σωτρος Χριστο. πως γράφει ὁ Ἅγιος Μάξιμος ὁὈμολογητής, « το Θεο Λόγος φάπαξ κατά σάρκα γεννηθείς, εί γεννται θέλων κατά πνεμα διά φιλανθρωπίαν τος θέλουσι». ν τῇ ἐννοί ταύτ, ὁ ἑορτασμός τν Χριστουγέννων, τς Σαρκώσεως το Θεο καί τς κατά χάριν θεώσεως τοῦ ἀνθρώπου, δέν μς στρέφει πρός ν γεγονός το παρελθόντος, λλά μς κατευθύνει πρός τήν «μέλλουσαν πόλιν», πρός τήν αωνίαν Βασιλείαν το Πατρός καί το Υο καί τοῦ Ἀγίου Πνεύματος.

Ες να κόσμον, που χον α πολεμικαί αχαί καί κλαγγή τν πλων, διασαλπίζεται τό γγελικόν «πί γς ερήνη», φωνή το Κυρίου μακαρίζει τούς «ερηνοποιούς» καί ἡ Ἁγία κκλησία Του δέεται ες τήν Θείαν Λειτουργίαν «πέρ τς νωθεν ερήνης» καί «πέρ τς ερήνης το σύμπαντος κόσμου».

γνησία πίστις ες Θεόν ζντα νδυναμώνει τόν γνα διά τήν ερήνην καί τήν δικαιοσύνην, κόμη καί ταν οτος ερίσκεται νώπιον νυπερβλήτων, κατ᾿ ἄνθρωπον, μποδίων. ς θεοκινήτως δηλοται ες τό Μήνυμα τς γίας καί Μεγάλης Συνόδου τς ρθοδόξου κκλησίας, τήν πρώτην δεκαετηρίδα τς ποίας θά ορτάσωμεν κατά τό περχόμενον τος, «τό λάδι το θρησκευτικοβιώματος πρέπει νά χρησιμοποιεται γιά νά πουλώνει πληγές καί χι γιά νά ναζωπυρώνει τή φωτιά τν πολεμικν συρρά-ξεων».

Τό Εαγγέλιον τς ερήνης φορᾷ ἐξόχως ες μς τούς Χριστιανούς. Θεωρομεν νεπίτρεπτον τήν διαφορίαν διά τήν διάσπασιν τς Χριστιανοσύνης, δίως ταν ατη συνοδεύεται πό φονταμενταλισμόν καί ρητήν πόρριψιν τν διαχριστιανικν διαλόγων, οἱ ὁποοι χουν τελικόν σκοπόν τήν πέρβασιν τς διαιρέσεως καί τήν πίτευξιν τς νότητος. Τό χρέος τοῦ ἀγνος διά τήν χριστιανικήν νότητα εναι διαπραγμάτευτον. Ες τήν νέαν γενεάν τν Χριστιανν νήκει εθύνη τς συνεχίσεως τν προσπαθειν τν πρωτεργατν τς Οκουμενικς Κινήσεως καί τς δικαιώσεως τν ραμάτων καί τν μόχθων των.

νήκομεν ες τόν Χριστόν, ὁ ὁποος εναι « ερήνη μν» καί «πεπληρω-μένη χαρά» ες τήν ζωήν μας, «εδοκία», πηγάζουσα κ τς βεβαιότητος τι «λθεν ἡ ἀλήθεια» καί «παρέδραμεν σκιά», τι ἡ ἀγάπη εναι σχυροτέρα πό τό μσος καί ζωή σχυροτέρα πό τόν θάνατον, τι τό κακόν δέν χει τόν τελευταον λόγον ες τήν ζωήν το κόσμου, τήν ποίαν κατευθύνει Χριστός, «χθές καί σήμερον ατός καί ες τούς αἰῶνας». Ατή πίστις πρέπει νά διαλάμπ καί νά ποκαλύπτεται ες τόν τρόπον μέ τόν ποον τιμμεν τά Χριστούγεννα καί τάς λλας κκλησιαστικάς ορτάς.

θεοτερπής ορτασμός κ μέρους τν πιστν φείλει νά μαρτυρ τήν μεταμορφωτικήν δύναμιν τς ες Χριστόν πίστεως διά τήν ζωήν μας, νά εναι καιρός εδοκίας καί πνευματικς εφροσύνης, βιώσεως κείνης τς νεκλαλήτου «μεγάλης χαρς», ἡ ὁποία εναι «συνώνυμος το Εαγγελίου».

ερώτατοι καί Θεοφιλέστατοι δελφοί καί γαπητά τέκνα,

Κατά τό τος 2026, ἡ Ἁγία το Χριστο Μεγάλη κκλησία τιμ τήν συμπλήρωσιν 1400 τν πό τς 7ης Αγούστου 626, τε ψάλη «ρθοστάδην» ὁ Ἀκάθιστος μνος, κατά τήν εράν γρυπνίαν ν τῷἸερ Να τς Παναγίας Βλαχερνν, ες κφρασιν εγνωμοσύνης πρός τήν περαγίαν Θεοτόκον, διά τήν διάσωσιν τς Πόλεως κ τς πιδρομς χθρν δυσμενν.

πί τῇ ἱστορικ ταύτῃ ἐπετεί, ἡ Ἐπετηρίς το Οκουμενικο Πατριαρχείου τοῦ ἔτους 2026 φιεροται ες τήν νάμνησιν το σημαντικο τούτου γεγονότος διά τήν Παράδοσιν καί τήν ταυτότητά μας, αἱ ὁποαι εναι διασπάστως καί βαθέως συνυφασμέναι μέ τήν τιμήν πρός τήν ειμακάριστον καί παναμώμητον Μητέρα το Θεοῦ ἡμν καί πέρμαχον Στρα-τηγόν το Γένους.

ν τ πνεύματι τούτ, κλίνοντες τό γόνυ νώπιον τς Βρεφοκρατούσης Μαριάμ καί προσκυνοντες τόν τήν μετέραν μορφήν ναλαβόντα Θεόν Λόγον, εχόμεθα ες πάντας μς ελογημένον τό γιον Δωδεκαήμερον, καλλίκαρπον δέ ν ργοις γαθος καί πλήρη θείων δωρημάτων τόν νέον νιαυτόν τς χρηστότητος το Κυρίου, πρέπει πσα δόξα, τιμή καί προσκύνησις, νν καί εί καί ες πάντας τούς αἰῶνας. μήν!