Σε μαθήματα που χαρακτηρίζονται βαρόμετρο για τη διαμόρφωση των βάσεων εισαγωγής λόγω των συντελεστών βαρύτητας διαγωνίζονται σήμερα περίπου 75.000 υποψήφιοι. Τόσο τα Αρχαία της Θεωρητικής Κατεύθυνσης όσο και τα Μαθηματικά έχουν συντελεστές 1,3.

Τα μαθήματα αυτά είναι πολύ σημαντικά και έχουν μεγάλη βαρύτητα στην τελική διαμόρφωση των μορίων.

Χαρακτηριστικά όπως αναφέρει το newsbeast.com ότι τα δυο αυτά μαθήματα σε περίπτωση που ένας μαθητής είχε τους ίδιους βαθμούς σε όλα τα μαθήματα συνεισφέρουν με τα εξής ποσοστά:

Μάθημα

Ποσοστό συμμετοχής με 6 μαθήματα

Μόρια

Ποσοστό με 7 μαθήματα

Μόρια

1ο μάθημα αυξ.βαρύτητας (1.3)

26.3%

5.266,67

11,43%

2285,7

2ο μάθημα αυξ.βαρύτητας (0.7)

20.33%

4.066,67

24,43%

4885,7

Κάθε μάθημα από τα υπόλοιπα

13.33%

2666,67

18,43%

3685,7

Γενικά οι μαθητές πρέπει να ξέρουν ότι μια µια μονάδα στο πρώτο µάθηµα αυξημένης βαρύτητας δίνει σχεδόν διπλάσια µόρια από µια μονάδα στα υπόλοιπα μαθήματα που δεν έχουν συντελεστή βαρύτητας. Όσον αφορά το δεύτερο μάθημα βαρύτητας που έχει συντελεστεί 0.7 δίνει περίπου 50% περισσότερα μόρια από τα άλλα μαθήματα.

Μόρια ανά μονάδα μαθήματος  με 6 μαθήματα

Μόρια ανά μονάδα με 7 μαθήματα

Κάθε μάθημα από τα 6

133,33

114,3

1ο μάθημα αυξ.βαρύτητας

263,33

244,3

2ο μάθημα αυξ.βαρύτητας

203,33

184,3

Για παράδειγμα έστω μαθητής της θεωρητικής κατεύθυνσης γράφει 10 στα αρχαία αφού κάθε μονάδα προσφέρει 263,33 μόρια ο μαθητής θα συγκεντρώσει 2633,3 μόρια. Αν πάλι γράψει 10 στην ιστορία που είναι το δεύτερο μάθημα βαρύτητας θα συγκεντρώσει 2033,3 μόρια ενώ για τα υπόλοιπα μαθήματα το 10 θα του προσφέρει 1333,3 μόρια.

Η συμβολή του προφορικού βαθμού

Οι μαθητές δεν πρέπει να υποτιμούν και τους προφορικούς βαθμούς των τετραμήνων γιατί και αυτοί έχουν τη δική τους συμβολή στη διαμόρφωση των μορίων που θα συγκεντρώσει ο υποψήφιος. Αυτό συμβαίνει γιατί ο βαθμός πρόσβασης για κάθε πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα προκύπτει κατά 70% από τη γραπτή επίδοση του μαθητή και κατά 30% από τον προφορικό βαθμό.

Για παράδειγμα μαθητής που έχει γράψει 14 στα μαθηματικά κατεύθυνσης και έχει 16 μέσο όρο προφορικών ο βαθμός πρόσβασης δεν θα είναι 14 άλλα 14.6 (14Χ0.7= 9.8 16Χ0.3= 4.8.. 9.8+4.8= 14.6)

Διόρθωση προφορικού


Αν η διαφορά του Μ.Ο. των προφορικών βαθμών των δύο τετραμήνων, από τον γραπτό, είναι μεγαλύτερη από δύο μονάδες τότε ο προφορικός διορθώνεται ώστε να προσεγγίζει τον γραπτό στις δύο μονάδες.

Παράδειγμα:

Α' τετράμηνο 18

Β' τετράμηνο 19

Μ.Ο= 18.5

Αν ο μαθητής στο μάθημα που έχει προφορικά 18.5 γράψει 12 τότε το 18.5 των προφορικών αναπροσαρμόζεται προς τα κάτω ώστε να απέχει δυο μονάδες. Άρα το 18.5 γίνεται 14.