H Terrapolis του ΝΕΟΝ και της Whitechapel Gallery ανοίγει σήμερα Τετάρτη 27 Μαϊου για το κοινό στους πιο κρυφούς κήπους στην καρδιά της πόλης.

Η Τerrapolis θέτει το θέμα της συνύπαρξης του ανθρώπου με τη φύση, της μεταμόρφωσης, της έννοιας του πολίτη στην απόλυτη χωρική διαστολή της. 

Για δεύτερη χρονιά μετά τη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη πέρυσι (Μάιος – Ιούνιος 2014), ο ΝΕΟΝ και η Whitechapel Gallery ενεργοποιούν έναν ιστορικό χώρο στο κέντρο της Αθήνας, τον κήπο της Γαλλικής Σχολής, για να παρουσιάσουν έργα σύγχρονων καλλιτεχνών σε άμεσο διάλογο με τη δημόσια σφαίρα και το ευρύ κοινό. Η Γαλλική Σχολή έχει μακρά ιστορία στη δημόσια ζωή της Αθήνας, από το 1846, αλλά είναι η πρώτη φορά που ο κήπος της ανοίγει με ελεύθερη πρόσβαση στους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης, μέσω της σύγχρονης τέχνης.Η έκθεση Terrapolis παρουσιάζει έργα 37 σύγχρονων καλλιτεχνών από 18 χώρες, με αντικείμενο μια «βιοηθική» του 21ου αιώνα που συνδέει το ανθρώπινο με το ζωώδες, θέτοντας ερωτήματα για τη σχέση της τέχνης με διεργασίες της φύσης, την απήχηση μυθικών αφηγήσεων στη σύγχρονη κοινωνία, τη σχέση του ανθρώπου με τα ζώα. 

Απηχώντας τους Σάτυρους, τις Σφίγγες, τους Κένταυρους της αρχαιοελληνικής γλυπτικής, 37 έλληνες και ξένοι καλλιτέχνες παρουσιάζουν γλυπτά , εγκαταστάσεις και φιλμ με στοιχεία από τη μυθολογία, το αρχαίο δράμα και το ζωικό βασίλειο.Οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες, με έργα από ποικίλα υλικά -από μπρούτζινα ως και κεραμικά- εξερευνούν τον μύθο, το αρχαίο δράμα, τη μεταμόρφωση και τη βιοηθική. Οι Huma Bhabha και Lynn Chadwick δημιουργούν τοτέμ θεών που συμβολίζουν την ανιμιστική δύναμη, δίνοντας σύγχρονη φόρμα στη μυθολογία. Oι κεραμικές μάσκες της Caroline Achaintre ανακαλούν πρωταρχικές φόρμες και ορμές, ενώ ο Angus Fairhurst κάνει alter ego του έναν γορίλλα – εν μέρει ένας χαρακτήρας βασιζόμενος στην παντομίμα, εν μέρει ένας υπαρξιακός μοναχικός χαρακτήρας.

Το Hope Hippo των Allora και Calzadilla (2005), ένα γλυπτό από λάσπη με έναν performer που διαβάζει εφημερίδα και σφυρίζει με τη σφυρίχτρα του κάθε φορά που εντοπίζει μια ιστορία κοινωνικής αδικίας, είναι ένα τριμερές δράμα ανάμεσα στο ζώο, τον άνθρωπο και την κοινωνία. Ο Αθανάσιος Αργιανάς καλεί τους επισκέπτες της έκθεσης να γίνουν performers χρησιμοποιώντας διάφορα αντικείμενα ως όργανα παραγωγής ήχου, συνδυάζοντας τον ανιμισμό με τη γλυπτική και τη μουσική .

Μπροστά στα έργα τέχνης δεν υπάρχει η παραμικρή σήμανση. Και αυτό για να είναι αδιαμεσολάβητη η σχέση του επισκέπτη με το έργο, να αναπτύξει τη δική του σχέση και στη συνέχεια να ρωτήσει αν το επιθυμεί κάποιον από τους εθελοντές που θα του μιλήσουν για το έργο. Εξάλλου, μπαίνοντας κάθε επισκέπτης – η είσοδος είναι δωρεάν- παίρνει και έναν χάρτη που με αριθμούς παραπέμπει στα ονόματα των καλλιτεχνών.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Γαλλική Σχολή Αθηνών, Διδότου 6, Αθήνα

Ημερομηνία: 27 Μαΐου – 26 Ιουλίου 2015
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Σάββατο: 10πµ-9µµ
Κυριακή: 12µµ-6µµ
Δευτέρα: Κλειστά

Είσοδος ελεύθερη