Τέσσερις καθηγητές Πληροφορικής και πολύ καλοί φίλοι, ο Νίκος Αλεξάκης, ο Σπύρος Θύμης, ο Ευάγγελος Σιώτος κι ο Σωτήρης Φωτίου, ένωσαν τις δυνάμεις τους και τα σχολεία στα οποία εργάζονται κι έφτιαξαν μαζί με τους μαθητές τους μία εφαρμογή, που βοηθάει τα παιδιά να ειδοποιήσουν τους γονείς τους σε περίπτωση που χαθούν. 



Η ιδέα για να φτιάξουν από κοινού με τους μαθητές τους ένα application γεννήθηκε όταν οι τέσσερις τους έπιναν καφέ στην παλιά πόλη της Κέρκυρας κι αντάλλαζαν απόψεις ως προς το πώς θα βοηθήσουν τα παιδιά να περάσουν από τη θεωρία στην πράξη, χρησιμοποιώντας ό,τι τελευταίο υπάρχει στο πεδίο της Πληροφορικής. Κάθε ιδέα, όμως, χρειάζεται κι ένα κίνητρο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, κίνητρό τους ήταν μέσω μίας εφαρμογής να βοηθήσουν τα παιδιά με ειδικές ικανότητες, νοητική υστέρηση και πολυαναπηρίες του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) Κέρκυρας. Κάπως έτσι, με πολλή δουλειά και κέφι δημιουργήθηκε η εφαρμογή «Never Lost», που είναι δωρεάν και διαθέσιμη στο Google Play Store για συσκευές με λογισμικό Android με την ελπίδα να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο για όλα τα παιδιά της Ελλάδας.



Οι καθηγητές Πληροφορικής Νίκος Αλεξάκης, Σπύρος Θύμης, Ευάγγελος Σιώτος, Σωτήρης Φωτίου

«Είμαστε τέσσερις καθηγητές Πληροφορικής που συνεργαστήκαμε μαζί με τα σχολεία και τους μαθητές μας, για να φτιάξουμε αυτή την εφαρμογή. Ο ένας από εμάς εργάζεται και στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. κι η ιδέα ήταν να μπορέσουμε να βοηθήσουμε καταρχήν με κάποιο τρόπο αυτά τα παιδιά. Εξηγήσαμε στους μαθητές μας ποια είναι η καθημερινότητα αυτών των παιδιών και πώς εμείς μέσα από το μάθημα της Πληροφορικής θα μπορούσαμε να φτιάξουμε κάτι, ώστε να βοηθήσουμε. Τα ίδια τα παιδιά κατέληξαν στην ιδέα του πώς να φτιαχτεί το “Never Lost” και στο τι θα μπορούσε να περιλαμβάνει αυτή η εφαρμογή», λέει στο protothema.gr ο Νίκος Αλεξάκης.

«Στην ουσία όλα τα έκαναν οι μαθητές μας. Για το “Never Lost” συνεργάστηκαν η Γ’ Γυμνασίου του Γυμνασίου Αμφιπαγιτών Κέρκυρας, η Β’ Λυκείου του ΕΠΑ.Λ. Κάτω Κορακιάνας κι οι τάξεις της Α’ Λυκείου στο 2ο και στο 4ο Γ.Ε.Λ. Κέρκυρας. Για να εντάξουμε το σχέδιο δημιουργίας της εφαρμογής στις διδακτικές ώρες του μαθήματος της Πληροφορικής κάθε σχολείο ανέλαβε κι ένα συγκεκριμένο ρόλο, προκειμένου να ολοκληρωθεί η εφαρμογή. Χρειάστηκαν περίπου τρεις μήνες για να την φτιάξουμε κι από τις αρχές Μαΐου έχει τεθεί σε λειτουργία», προσθέτει ο κ. Αλεξάκης. 



Mαζί με τα παιδιά με ειδικές ανάγκες στην παρουσίαση της εφαρμογής

«Είναι μία πολύ απλή εφαρμογή στη χρήση και δε χρειάζεται για να τη χρησιμοποιήσει κανείς να έχει ιδιαίτερες γνώσεις. Το μόνο που χρειάζεται είναι το κινητό να διαθέτει GPS κι Ίντερνετ. Το μόνο που έχει να κάνει ένας γονέας ή κηδεμόνας είναι να κατεβάσει την εφαρμογή στο κινητό του παιδιού και στις ρυθμίσεις να δώσει τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου του, ώστε να λαμβάνει εκεί τις ειδοποιήσεις. Αφού κατεβάσει την εφαρμογή, δύο κλικ αρκούν. Το ένα για να ανοίξεις την εφαρμογή και το άλλο για να εκτελέσεις μία από τις έξι εντολές που δίνονται. Συγκεκριμένα, όταν ανοίγεις την εφαρμογή, εμφανίζονται έξι μεγάλα κουτάκια με μηνύματα σε κεφαλαία κι ευανάγνωστα γράμματα. Σε αυτά κανείς διαβάζει τα εξής: "πάρε τηλέφωνο", "στείλε μήνυμα", "δες τη θέση σου", "στείλε τη θέση σου με μήνυμα", "στείλε τον χάρτη της θέσης σου"», εξηγεί ως προς τον τρόπο λειτουργίας της εφαρμογής ο κ. Αλεξάκης, προσθέτοντας πως, «όταν το παιδί πατήσει στην εικόνα "πάρε τηλέφωνο", μιλάει με τη μητέρα του. Αν πατήσει, "στείλε μήνυμα" θα σταλεί αυτόματα μήνυμα το οποίο είναι ήδη γραμμένο και αναφέρει "έχω χαθεί". Αν βρεθεί σε πανικό, πατώντας το εικονίδιο της θέσης, έρχεται στο κινητό των γονιών του, ένα χάρτης με την ακριβή τοποθεσία του».



Φυσικά, το «Never Lost» παρουσιάστηκε πρώτα στα παιδιά που αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για τη δημιουργία της εν λόγω εφαρμογής. Σε μία ιδιατέρως συγκινησιακά φορτισμένη εκδήλωση στο Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Κέρκυρας γονείς, μαθητές και καθηγητές ενθουσιάστηκαν με την εφαρμογή. «Ήταν μια εκδήλωση που θα μείνει χαραγμένη στη μνήμη όλων μας. Τα παιδιά του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. ήταν πολύ χαρούμενα και τα δικά μας παιδιά είδαν από κοντά σε ποιους απευθυνόταν και χάρηκαν που βοήθησαν στο να γίνει έστω και λίγο η ζωή τους καλύτερη»¸ τονίζει ο κ. Αλεξάκης. 



Αξίζει να σημειωθεί πως προσφάτως, το «Never Lost»  παρουσιάστηκε σε συνέδριο Πληροφορικής στην Καστοριά και ήδη, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από την Ελλάδα και το εξωτερικό για αυτή την εφαρμογή. Τέλος, σε μία περίοδο συνεχούς απαξίωσης της δημόσιας εκπαίδευσης, το «Never Lost»  αποδεικνύει εμπράκτως ότι το Δημόσιο Σχολείο πραγματικά μπορεί και δημιουργεί. 



Η εφαρμογή αυτή, συνεπώς, είναι μία ακόμη απόδειξη ότι δεν χρειάζονται πολλά χρήματα, αλλά ένα απλό κίνητρο μακριά από τον εξετασιοκεντρικό χαρακτήρα της ελληνικής εκπαίδευσης, για να εμπνευστούν καθηγητές και μαθητές κι από κοινού να δημιουργήσουν κάτι πρωτότυπο κι ιδιαιτέρως χρήσιμο για μικρούς και μεγάλους, μετατρέποντας τη στείρα γνώση σε διασκέδαση και σε βαθιά εμπειρία μάθησης.