Τετ α τετ με το πριγκιπάτο του Λιχτενστάιν...
<p>Το πιο «καυτό» ραντεβού της χρονιάς – Πρόσωπο με πρόσωπο με τον Πρίγκιπα Φίλιππο, ο μέτοχος γαλλικού οίκου</p>
Οπου δεν μπορούν να μπουν οι άλλοι, «τρυπώνουν» οι έμποροι έργων τέχνης, λέει μια παροιμία βγαλμένη από τα στόματα των κύκλων της art business.
Και μία από τις μεγαλύτερες και πιο ακριβές συλλογές έργων τέχνης στον κόσμο, που διψούν να δουν από κοντά art dealers και μεσάζοντες, βρίσκεται καλά κρυμμένη σε έναν από τους... μικρότερους φορολογικούς παραδείσους στον κόσμο: το ήσυχο πριγκιπάτο του Λιχτενστάιν...
Στις οικίες του Πρίγκιπα Φίλιππου, του αδελφού του Hans Adam II, (ο οποίος είναι σήμερα στην εξουσία), και της υπόλοιπης οικογένειας, κρέμονται οι πιο σημαντικοί θησαυροί στην Ευρώπη.
Πίνακες του Rubens και του Rembrandt αποτελούν μονάχα δύο παραδείγματα μιας ανεκτίμητης συλλογής έργων τέχνης που ξεπερνά τις 7.000 σε αριθμό πινάκων. Δεν είναι τυχαίο μάλιστα που οι ειδικοί του χώρου, συχνά την παρομοιάζουν με εκείνη της Βασίλισσας της Αγγλίας, Ελισσάβετ.
Σύμφωνα με πηγές της εφημερίδας «ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ», πριν από λίγο καιρό πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Πρίγκιπα Φιλίππου με τον μέτοχο του γαλλικού οίκου δημοπρασιών Dimitri Joannides.
Οι δύο άντρες συναντήθηκαν πρόσωπο με πρόσωπο, και συζήτησαν για τη συλλογή του πριγκιπάτου. Δύο πράγματα μπορεί να συμπεράνει κάποιος:
1. πως ενδεχομένως το πριγκιπάτο να θέλει να ρευστοποιήσει έναν αριθμό πινάκων
2. πως δέχεται προτάσεις για να εμπλουτίσει τη μέχρι τώρα συλλογή του
Επικρατέστερη είναι η πρώτη εκδοχή. Μάλιστα, είναι εύλογο να υποθέσει κανείς πως ο οίκος FauveParis, κάνει απανωτές προσπάθειες να «κλειδώσει» μία ενότητα από τη συλλογή του Πρίγκιπα Φιλίππου, καθώς, όπως έχει αποδειχθεί σε άλλους οίκους δημοπρασιών, υπάρχουν πάντα καλύτερες προοπτικές για μεγαλύτερο ποσοστό πώλησης σε όγκο και αξία, όταν βγαίνει προς πώληση μια ολόκληρη συλλογή.
Τι είπε ο Βέλγος έμπορος
Σε επικοινωνία του με την εφημερίδα «ΕΠΕΝΔΥΣΗ», ο κ. Joannides αποκάλυψε πως οι πρίγκιπες του Λιχτενστάιν έχουν στην ιδιοκτησία τους τουλάχιστον 7.100 ελαιογραφίες που χρονολογούνται από τον 14ο έως τον 21ο αιώνα, συμπεριλαμβανομένων των αριστουργημάτων από υπογραφές όπως Van Dyck, Rembrandt, Rubens.
«Παλαιότερα η οικογένεια αυτή μόνο αγόραζε. Δεν πουλούσε ποτέ τους πίνακες της συλλογής. Όμως, μετά την προσάρτηση της Αυστρίας στο Γερμανικό Ράιχ, το 1938, και τον Β’ παγκόσμιο πόλεμο, έχασε σχεδόν το 80% της περιουσίας της εκ των
οποίων κατοικίες, μετοχές στα χρηματιστήρια του Βερολίνου και της Βιέννης, κ.α.», εξήγησε ο κ. Joannides, καταλήγοντας στο ότι το πριγκιπάτο αναγκάστηκε να πουλήσει μερικά από τα assets του για να χτίσει νέα ρευστή κληρονομιά.
«Ετσι, σήμερα, η συλλογή έργων τέχνης που διαθέτουν οι πρίγκιπες, αποτελεί ένα πολύ σημαντικό περιουσιακό στοιχείο της πατρικής κληρονομιάς τους», συμπλήρωσε υπογραμμίζοντας πως η αγορά τέχνης αποτελεί ένα καταφύγιο, παρεμφερές με εκείνο της αγοράς Χρυσού.
«Οι άνθρωποι θέλουν συχνά να έχουν κάτι αληθινό και χειροπιαστό ταυτόχρονα», πρόσθεσε, χωρίς να δώσει περαιτέρω λεπτομέρειες για τους λόγους της συνάντησής του με το πριγκιπάτο του Λιχτενστάιν.