Ένας αστυνομικός για τη… NASA
<p>Τι λέει στα parapolitika.gr ο Γιώργος Ηλιόπουλος που κατασκεύασε αεροπλάνο από ανακυκλώσιμα υλικά κι έγινε περιζήτητος</p>
Της Κέλλυς Φαναριώτη
Ξεκίνησε έχοντας τα βασικά, κάνοντας το χόμπι του στην αποθήκη του σπιτιού του και κατάφερε με πολύ μεράκι και ακόμα περισσότερη δουλειά να κεντρίσει το ενδιαφέρον των πρωτοπόρων του χώρου, δηλαδή της NASA.
Ο Γιώργος Ηλιόπουλος στον λιγοστό ελεύθερο χρόνο που είχε, όταν δηλαδή δεν τον χρειαζόταν το αστυνομικό τμήμα Φλώρινας όπου και υπηρετεί, καταπιανόταν με τη διόλου εύκολη υπόθεση της κατασκευής αεροπλάνου!
Μάλιστα, το πρώτο του δημιούργημα, ο «Λυγκιστής» όπως το αποκαλούσε, ήταν ένα ξύλινο άκρως λειτουργικό και ανακυκλώσιμο αεροπλάνο, τα μέλη του οποίου προερχόταν από παλιά έπιπλα του σπιτιού του.
Ο κ. Γιώργος Ηλιόπουλος
Η αρχή
Το ενδιαφέρον του για την αεροπλοΐα ξεκίνησε πριν αρκετά χρόνια, όταν του δόθηκε η ευκαιρία να ασχολείται με ηλεκτρονικούς υπολογιστές στη δουλειά του. Τότε άρχισε τις διαδικτυακές έρευνες και έφθασε μέχρι τον Καναδά προκειμένου να γνωρίσει από κοντά ανθρώπους που κατέχουν το αντικείμενο. Κάπως έτσι το χόμπι του κ. Ηλιόπουλου εξελίχθηκε σε πάθος, το οποίο έμελλε να τον κάνει περιζήτητο στην άλλη άκρη του Ατλαντικού.
Όπως ο ίδιος εξηγεί στα parapolitika.gr, ασχολήθηκε αρκετά χρόνια με τον μοντελισμό, κατασκεύαζε δικά του μοντέλα και παρατηρούσε τις αντιδράσεις τους. «Έφτασα σε ένα σημείο ικανοποιητικό ώστε να έχω αρκετά καλές γνώσεις. Πήγα λοιπόν στον Καναδά όπου γνώρισα ανθρώπους που ασχολούνταν με αυτό. Ανταλλάξαμε απόψεις και γνώσεις για το αντικείμενο και επέστρεψα πίσω ελπίζοντας να κάνω κάτι ανάλογο στη χώρα μου», δηλώνει χαρακτηριστικά.
Στις ενέργειες του πάντως καταλυτικό ρόλο έπαιξαν οι συμβουλές ενός ειδήμονα που γνώρισε εκεί και τον έπεισε να πάρει τη μεγάλη απόφαση και να κατασκευάσει το δικό του αεροπλάνο από υλικά που είχε στο σπίτι του.
«Συνάντησα έναν άνθρωπο στον Καναδά που ήταν πολλά χρόνια στην αεροπορία και η ζωή του περιστρεφόταν γύρω από αυτή. Μου είπε λοιπόν όταν προσπαθήσω να κάνω κάτι, να το κάνω με υλικά που θα βρω στον τόπο μου».
Έτσι κι έγινε. Ο 60χρονος αστυνομικός από τη Φλώρινα έφτιαξε το πρώτο του αεροπλάνο ονόματι «Λυγκιστής», χρησιμοποιώντας τα παλιά του έπιπλα και έναν κινητήρα αυτοκινήτου.
«Ίσως και να ήταν το μοναδικό στον κόσμο αεροσκάφος που φτιάχτηκε από ανακυκλώσιμα υλικά» υπογραμμίζει.
Ο Άρχων
Πόσο εύκολο ήταν όμως να κατασκευάσει κανείς ένα αεροσκάφος από ξύλο; Καθόλου, και αυτό γιατί όπως λέει ο κ. Ηλιόπουλος χρειάστηκαν πολλοί μήνες και διάβασμα αρκετών χρόνων για το τελικό αποτέλεσμα. Παράλληλα, είχε ξεκινήσει να κατασκευάζει κι ένα άλλο αεροσκάφος, προκειμένου, όπως λέει, να ξεφεύγει το μυαλό του από την δουλειά που απαιτούσε το πρώτο.
«Χαλάρωνα όταν ασχολιόμουν με αυτό. Ο μοναδικός τρόπος να ξεφύγω μετά την πολύωρη δουλειά που απαιτούσε σε καθημερινή βάση ο “Λυγκιστής”, ήταν να φτιάχνω ένα ακόμη σχέδιο, αρκετά προχωρημένο τεχνολογικά, το οποίο δεν πίστευα πως θα ολοκληρώσω ποτέ», παραδέχεται.
Κάπως έτσι δημιουργήθηκε το «ΑΡΧΩΝ» ή «ARCHON SF 1», ένα μονοκινητήριο αεροσκάφος 200 κιλών με κινητήρα 46 ίππων, τα περισσότερα μέρη του οποίου είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο αεροναυπηγικής. Για την ολοκλήρωση της κατασκευής του χρειάστηκαν πέντε ολόκληρα χρόνια καθημερινής δουλειάς και δεκαέξι χρόνια διαβάσματος.
« Την περίοδο που το σχεδίαζα, πήγα στην Αθήνα και αγόρασα πολλά εξιδεικευμένα περιοδικά ώστε να εμπλουτίσω τις γνώσεις μου. Τότε ήταν που άρχισα να το βλέπω πιο σοβαρά και δούλευα νυχθημερόν πάνω στο ΑΡΧΩΝ», λέει.
Η NASA
Η αναγνώριση δεν άργησε να έρθει για το αεροπλάνο που με τόσο μεράκι ο κ. Ηλιόπουλος κατασκεύασε. Όταν έλαβε ένα μακροσκελές e-mail από αμερικανούς ερευνητές που δουλεύουν για τη NASA, νόμιζε πως επρόκειτο για κάποιο κακόγουστο αστείο. Μετά από λίγες ημέρες όμως, επικοινώνησε μαζί τους και τότε ήταν που συνειδητοποίησε πως η κατασκευή του δεν ήταν τελικά και τόσο ερασιτεχνική.
«Υπήρχε σοβαρή προοπτική συνεργασίας αλλά απαραίτητη προϋπόθεση ήταν η φυσική μου παρουσία στην Αμερική, πράγμα πολύ δύσκολο μιας και ζω εδώ με τη σύζυγο και τα παιδιά μου. Δεν ήταν καθόλου εύκολη υπόθεση να παρατήσω τη ζωή μου εδώ», αναφέρει τονίζοντας με πικρία πως στην Ελλάδα αντιμετώπισε πολλές γραφειοκρατικές δυσκολίες προκειμένου το «ΑΡΧΩΝ» να κάνει το παρθενικό του ταξίδι.
«Μέσα σε δεκαπέντε ημέρες που τριγυρνούσα στις δημόσιες υπηρεσίες, κουράστηκα όσο δεν το είχα κάνει τόσα χρόνια που το έφτιαχνα», επισημαίνει.
Πάντως, το αεροπλάνο κατάφερε να βγει στην αγορά για λίγο καιρό αλλά μετά τις απρόοπτες εξελίξεις με την ελληνική οικονομία και τα capital controls, ο ενδιαφερόμενος επενδυτής απομακρύνθηκε.
«Η αλήθεια είναι πως όταν κατασκεύαζα το “ΑΡΧΩΝ” δεν πέρασε στιγμή από το μυαλό μου το εμπόριο. Σκοπός μου ήταν απλά να αξιοποιήσω τις γνώσεις μου. Όταν είδα όμως πως υπήρχε ανταπόκριση από ειδικούς στο αντικείμενο, άρχισα να το βλέπω διαφορετικά. Πλέον είναι δύσκολο να βγει ξανά στην αγορά λόγω της κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει η χώρα μας. Σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες πάντως, κάποιοι βγάζουν εισόδημα από τέτοιου είδους κατασκευές», καταλήγει.