Από το «What's Eating Gilbert Grape» (Υποψήφιος για Β' Ανδρικό, 1994) μέχρι το «The Wolf of Wall Street» (Υποψήφιος για Α' Ανδρικό, 2014), ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο μετρά 4 χαμένες υποψηφιότητες (στις κατηγορίες υποκριτικής, γιατί έχει και μία 5η ως παραγωγός) σε 20 χρόνια. Αν κανείς θυμηθεί και τις περιπτώσεις που δεν έφτασε καν μέχρι την πεντάδα, από τον «Τιτανικό» που ήταν ο μόνος που δεν ήταν υποψήφιος και για αυτό δεν εμφανίστηκε στην τελετή, μέχρι όλες τις ταινίες του Σκορτσέζε, η Ακαδημία τον έχει σνομπάρει συστηματικά και άδικα.

Πριν από δύο μέρες έγινε η πρώτη μυστική προβολή του «The Revenant», της νέας ταινίας του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου - του μεξικανού σκηνοθέτη που μονοπώλησε τα περσινά Όσκαρ (ανάμεσα στα οποία κι αυτό της Καλύτερης Ταινίας) με το «Birdman». Σχόλια και ατάκες κριτικών έχουν γραφτεί σε social media και sites με τίτλους: «Ετοιμαστείτε: Είναι αδύνατον να χάσει ο Λεονάρντο φέτος το Όσκαρ!».

ΟΙ ΛΟΓΟΙ

1.ΒΟΥΒΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ

Η επιχειρηματολογία είναι ευσταθής. Πρώτα από όλα, ο ίδιος ο ρόλος. Το «Revenant» αφηγείται την πραγματική ιστορία του Χιου Γκλας, ενός Αμερικανού τυχοδιώκτη που εγκαταστάθηκε στη Νέα Ήπειρο στις αρχές του 1800 κι έγινε κυνηγός για το εμπόριο γούνας. Όταν μια αρκούδα επιτέθηκε στον Γκλας κι οι σύντροφοί του τον εγκατέλειψαν, θεωρώντας τον νεκρό, ο Γκλας περπάτησε πάνω από 300 χιλιόμετρα για να επιστρέψει στον πολιτισμό, προκειμένου να βρει τους άντρες που τον παράτησαν και να εκδικηθεί. Καθώς η αρκούδα έκοψε τις φωνητικές χορδές του Γκλας, ο Ντι Κάπριο παραδίδει μία άγρια, εκφραστική και βουβή ερμηνεία - κάτι που προσθέτει πόντους δυσκολίας και προκαλεί δέος στους ψηφοφόρους της Ακαδημίας.

2.ΑΝΤΙΞΟΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ

Έπειτα, οι συνθήκες κινηματογράφησης στον πραγματικό παγετώνα θα συγκινήσουν ακόμα περισσότερο τα μέλη, που έχουν την τάση να βραβεύουν τους ηθοποιούς που ταλαιπωρήθηκαν στο γύρισμα.

3.ΩΡΙΜΑΣΕ

Αν προσθέσει κανείς σε όλα αυτά ότι νιώθουν ότι του το χρωστάνε κι ότι το πάλαι ποτέ άγουρο ξανθογάλανο αγόρι που κοσμούσε τα εφηβικά δωμάτια είναι πλέον 40άρης, τότε μοιάζει ότι το έδαφος είναι στρωμένο φέτος.

ΜΗΝ ΧΑΡΕΙΣ ΑΚΟΜΑ

Υπάρχουν όμως και εμπόδια. Κι αυτά είναι... ο ανταγωνισμός. Καλά όλα αυτά, αλλά αν, για παράδειγμα, ο Μάικλ Κέιν με τη «Νιότη» του Πάολο Σορεντίνο διαφημιστεί ως «η τελευταία τους ευκαιρία να τον τιμήσουν με ένα Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου», τότε όλα μπορεί να ανατραπούν. Τον έχει φάει πια ο ανταγωνισμός τον Λεό.

Να πιστέψουμε σε ένα θαύμα;

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας: