Με μία φωτογράφιση του Μνημείου, που βρίσκεται στο σημείο, όπου τραυματίστηκε θανασίμως ο μεγάλος Στρατηγός της Επαναστάσεως του 1821, ο Γεώργιος Καραϊσκάκης, ο επωνομαζόμενος και «γιός της Καλογριάς», γιόρτασε η ιστορική 338 Μοίρα «Άρης» τη σημερινή συμμετοχή της στο αεροπορικό σκέλος της μεγάλης στρατιωτικής παρελάσεως των Αθηνών για την Εθνική Παλλιγενεσία.

    Το Σμήνος των τριών εκσυγχρονισμένων F-4E Phantom PI-2000, πετώντας σε σχηματισμό “Vic”, έκλεισε τη συμμετοχή των μαχητικών της Πολεμικής Αεροπορίας, αφού είχαν προηγηθεί αντίστοιχοι σχηματισμοί μαχητικών F-16C Block.52+ και Mirage 2000-5.

    Οι σχηματισμοί πραγματοποίησαν τις διαδοχικές τους διελεύσεις πάνω από το χώρο της παρελάσεως και ενώ μετά το πέρας μιας διελεύσεως, έκαναν «κύκλο» πετώντας πάνω από την Πειραϊκή χερσόνησο για να ξαναμπούν «στην ευθεία» της παρελάσεως για την επόμενη διέλευση, τραβήχτηκε η συγκεκριμένη φωτογραφία, αφιερωμένη στον μεγάλο Στρατηγό, ο οποίος τραυματήστηκε θανασίμως στο σημείο αυτό, μπροστά από το σημερινό «Γήπεδο Γ.Καραϊσκάκης», στη διάρκεια της Μάχης του Φαλήρου, όπως έμεινε γνωστή στην ελληνική ιστορία στις 22 Απριλίου 1827, για να πεθάνει από το τραύμα του την επομένη. 

    Η 338 Μοίρα είναι μία από τις πιο παλαιές και ιστορικές Μοίρες της Π.Α., στην επίσημη ιστοσελίδα της οποίας διαβάζουμε τα εξής γι’ αυτήν. 
    «H 338 Μοίρα συγκροτήθηκε την 24 Δεκεμβρίου του 1952 στην 112 Πτέρυγα Μάχης (ΠΜ)/Αεροπορική Βάση Ελευσίνας με αεροσκάφη F-84G Thunderjet, με την ονομασία 338 Μοίρα Διώξεως/Βομβαρδισμού (Μ Δ/Β).

Τον Απρίλιο του 1953 έγινε μεταστάθμευση της Μοίρας από την 112 ΠΜ στην 110 ΠΜ/Αεροπορική Βάση Λάρισας, στην οποία παρέμεινε μέχρι τον Νοέμβριο του 1956, οπότε επέστρεψε στην 112 ΠΜ.

Την 17 Μαΐου 1958, η 338Μ Δ/Β μετακόμισε στην 115ΠΜ/Αεροπορική Βάση Σούδας στην Κρήτη, αποτελώντας την πρώτη Μοίρα αεροσκαφών που εγκαταστάθηκε στην Πτέρυγα.

Τον Ιανουάριο του 1960 η Μοίρα ανέστειλε την λειτουργία της και επανασυγκροτήθηκε τέσσερα χρόνια αργότερα τον Αύγουστο του 1964 με αεροσκάφη F-84F Thunderstreak.

Στο αεροδρόμιο της Σούδας η Μοίρα παρέμεινε μέχρι την 30 Ιουνίου 1974, οπότε και ανεστάλη εκ νέου η λειτουργία της, ενώ το προσωπικό και τα μέσα της εντάχθηκαν στη δύναμη της 340Μ Δ/Β.
Την 1 Ιουλίου 1974 η Μοίρα ενεργοποιήθηκε και πάλι, αυτή τη φορά στην 117 ΠΜ/Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας με τα νέα αεροσκάφη F-4E Phantom II.
Το Μάρτιο του 1975 η Μοίρα ήταν πλήρως ετοιμοπόλεμη.

To 1981 η κινητή ομάδα εκπαίδευσης της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (USAF), συμμετείχε στην εκπαίδευση της Μοίρας σε νέες τακτικές. Το ίδιο έτος έγινε ανταλλαγή των αεροσκαφών F-4E της 338Μ Δ/Β με αυτά της 337ΜΠΚ της 110ΠΜ.
Την 5 Αυγούστου 1991 η Μοίρα αντικατέστησε τα παλαιά αεροσκάφη με αναβαθμισμένη έκδοση F-4Ε προερχόμενα από τα αποθέματα των ΗΠΑ, το F-4E Southeastern Regional Agreement (SRA). Οι πτήσεις για την επιχειρησιακή τους αξιοποίηση, ξεκίνησαν την 12 Οκτωβρίου του ίδιου έτους.

Στα τέλη του 1997 και μετά από 23 χρόνια υπηρεσίας στην ΠΑ αποφασίστηκε η αναβάθμιση των αεροσκαφών που αγοράστηκαν στο πλαίσιο των προγραμμάτων Peace Icarus I και Peace Icarus IΙ.
Την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2002, στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ στην Τανάγρα, πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης στην ΠΑ του πρώτου αεροσκάφους παραγωγής του προγράμματος, ενώ ήδη στην 117 ΠΜ βρίσκονταν άλλα τρία αναβαθμισμένα αεροσκάφη. Τα αεροσκάφη αυτά παρέλαβαν οι 338 και 339 Μοίρες.

Το 2004 η Μοίρα συμμετείχε για πρώτη φορά στο Tactical Leadership Program στο Βέλγιο με τα εκσυγχρονισμένα F-4E Phantom II.

Λ.Σ.Μ