Οι εξετάσεις στα ιδιωτικά σχολεία θα γίνουν με καθηγητές του Δημοσίου
Επιτροπές καθηγητών του δημοσίου θα «βγάζουν» τα θέματα και θα διεξάγουν τις απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών στα ιδιωτικά σχολεία, σύμφωνα με υπουργική απόφαση που ετοιμάζει ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, ύστερα από πιέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η υπουργική απόφαση που θα εκδώσει ο υπουργός Παιδείας θα ορίζει ότι στις απολυτήριες γραπτές εξετάσεις της Γ΄ Γυμνασίου και της Γ΄ Λυκείου τα θέματα σε κάθε μάθημα θα τα επιλέγουν δύο καθηγητές δημόσιου σχολείου, οι οποίοι επίσης θα βαθμολογούν τα γραπτά και θα έχουν την ευθύνη της έκδοσης των απολυτηρίων. Οσο για τον σύλλογο διδασκόντων του ιδιωτικού σχολείου, θα κάνει μόνο τον χαρακτηρισμό φοίτησης των μαθητών (έλεγχος απουσιών και διαγωγής).
Η όλη διαδικασία αναμένεται να βασιστεί στο σκεπτικό ότι το απολυτήριο Γυμνασίου και το απολυτήριο Λυκείου θα πρέπει να έχουν αντιστοίχηση με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων και άρα να ελέγχονται από το δημόσιο.
Μέχρι στιγμής, το υπουργείο Παιδείας δεν έχει κάνει κανένα σχόλιο, ενώ στόχος φαίνεται ότι είναι να μπει φραγμός στους μεγάλους βαθμούς που έβαζαν κάποια ιδιωτικά σχολεία.
Από την πλευρά της, η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος (ΟΙΕΛΕ) σε ανακοίνωσή της τονίζει:
«Εδώ και δεκαετίες η Ομοσπονδία παλεύει για την ισότιμη παρουσία της ιδιωτικής εκπαίδευσης στο ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα και της αναγνώρισης του ιδιωτικού εκπαιδευτικού ως ισότιμο προς τους δημόσιους λειτουργού της εκπαίδευσης. Δυστυχώς οι νομοθετικές παρεμβάσεις της τελευταίας πενταετίας έχουν υποβαθμίσει τον ιδιωτικό εκπαιδευτικό σε αναλώσιμο και απειλούμενο υπάλληλο. Ο δε Σύλλογος Διδασκόντων λειτουργεί συχνά υπό τις αφόρητες πιέσεις αρκετών ιδιοκτητών για παραποίηση ενδοσχολικών διαδικασιών, παραχάραξη βαθμολογιών, ωρολογίων προγραμμάτων κ.λπ.
Είναι γνωστό σε όλους μας ότι πλέον στην ιδιωτική εκπαίδευση έχει εγκαθιδρυθεί ένα πρωτοφανές καθεστώς ανελευθερίας, αυθαιρεσίας και ανομίας. Η κατάσταση αυτή βλάπτει πρωτίστως το δημόσιο συμφέρον, καθώς κάποια ιδιωτικά σχολεία εκδίδουν τίτλους αμφίβολης νομιμότητας, γεγονός που δημιουργεί ανισονομία ανάμεσα στους μαθητές των σχολείων αυτών και των ιδιωτικών σχολείων που λειτουργούν νόμιμα καθώς και των δημόσιων σχολείων.
Το 2014 η Κομισιόν επέβαλε στην ελληνική πολιτεία να νομοθετήσει, προκειμένου να αποκατασταθούν συνθήκες διαφάνειας και νομιμότητας στην ιδιωτική εκπαίδευση. Αυτό ακόμη δεν έχει συμβεί. Σε περίπτωση, λοιπόν, που δεν υπάρξει νομοθετική παρέμβαση για την αποκατάσταση της συνταγματικής νομιμότητας στο χώρο μας, θεωρούμε ότι θα πρέπει να υπάρχει διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών και της νομιμότητας της έκδοσης των τίτλων σπουδών στα ιδιωτικά σχολεία με δημόσιο έλεγχο. Οποιαδήποτε μέθοδος διασφάλισης και αν επιλεγεί από την πολιτεία, θα πρέπει να ισχύσει ενιαία για όλους τους τύπους ιδιωτικών σχολείων, ισότιμων ή μη.
Η ΟΙΕΛΕ θέτει πάντα ως πρώτη προτεραιότητα τη διαφύλαξη του ευαίσθητου και κοινωνικού αγαθού της εκπαίδευσης. Η προστασία του αγαθού αυτού είναι ο μόνος τρόπος για να μην διευρυνθούν οι ήδη οξυμένες κοινωνικές, οικονομικές και εκπαιδευτικές ανισότητες. Για να μπορούν όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως κοινωνικής και οικονομικής προέλευσης, να διεκδικούν επι ίσοις όροις το μέλλον».