Τέσσερα χρόνια Γυμνάσιο και δύο Λύκειο πρότεινε ο Αντώνης Λιάκος, πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία.

Τα σχέδια για σαρωτικές αλλαγές στη δομή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που περιλαμβάνουν τετραετές Γυμνάσιο, διετές Λύκειο και λυκειοποίηση τμήματος των ΙΕΚ, κατέθεσαν ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης και ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου Αντώνης Λιάκος σε ημερίδα για την τεχνική εκπαίδευση.

Απ' όσα είπαν προκύπτει ότι η κυβέρνηση και η Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου επεξεργάζονται σχέδια για τουλάχιστον πέντε σοβαρές αλλαγές στη δομή του Γυμνασίου και του Λυκείου, στο εξεταστικό σύστημα και στους εκπαιδευτικούς. Η πλέον σημαντική εξ αυτών περιγράφηκε από τον Αντώνη Λιάκο στη διάρκεια της ημερίδας το περασμένο Σάββατο, όσο και σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Η Αυγή».

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία εξέφρασε τη σκέψη (προς το παρόν μίλησε για σενάριο και υπόθεση εργασίας) ότι θα μπορούσε να βελτιωθεί το Λύκειο μέσα από ένα νέο δομικό σύστημα που θα περιλαμβάνει τέσσερα χρόνια Γυμνάσιο και δύο Λύκειο, ώστε να παράγει ένα αξιόπιστο δίπλωμα.

Επίσης, αναφερόμενος στο Εξεταστικό, άφησε να εννοηθεί ότι το υπάρχον σύστημα, τουλάχιστον σε πρώτο στάδιο, δεν πρόκειται να ανατραπεί καθώς είναι αντικειμενικό και αμερόληπτο. Ωστόσο εξετάζεται το ενδεχόμενο της ελεύθερης πρόσβασης σε τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης όπου οι υποψήφιοι είναι λιγότεροι από τις προσφερόμενες θέσεις

Εισαγωγή σε ΑΕΙ-ΤΕΙ με απολυτήριο λυκείου

Η αλλαγή στα χρόνια φοίτησης σε Γυμνάσιο και Λύκειο θα μπορούσε να επιφέρει αλλαγές και στον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας.

Με τη φοίτηση στο Γυμνάσιο να αυξάνεται από τα τρία στα τέσσερα έτη και στο Λύκειο να μειώνεται από τα τρία στα δύο, η πρόταση αυτή θα μπορούσε να αλλάξει και τον τρόπο εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο. 

Ο πρόεδρος του Διαλόγου κ. Αντώνης Λιάκος κρίνει ότι μόνο το απολυτήριο Λυκείου είναι αρκετό για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια, καθώς στο παρελθόν είχε κάνει λόγο για θέσπιση άλλων κριτηρίων πλην εξετάσεων. «Η δημιουργία τετραετούς Γυμνασίου θα μπορούσε να εξασφαλίσει έναν κορμό εκπαίδευσης για τους μαθητές, ενώ για το Λύκειο το σχήμα αυτό θα ήταν περισσότερο ερευνητικό, με δυνατότητες επιλογών ομάδων μαθημάτων», σημείωσε ο κ. Λιάκος σε δηλώσεις του στην εφημερίδα «Αυγή».