Που θα κινηθούν οι βάσεις των Πανελλαδικών-Οι τελικές εκτιμήσεις
<p>Οι εκτιμήσεις ανά επιστημονικό παιδίο</p>
Αντίστροφη μέτρηση για την αγωνία χιλιάδων υποψηφίων μπαίνει την Παρασκευή, καθώς θα αναρτηθούν στα Λύκεια, αλλά και στο διαδίκτυο του υπουργείο Παιδείας οι βαθμολογίες των Πανελλαδικών εξετάσεων.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο που έστειλε στα λύκεια το υπουργείο Παιδείας, οι καταστάσεις των βαθμολογιών θα φτάσουν στα σχολεία την Παρασκευή το πρωί ώστε οι βαθμοί να αναρτηθούν μέχρι το μεσημέρι της ίδιας ημέρας.
Οι υποψήφιοι θα έχουν τη δυνατότητα να δουν τις βαθμολογίες τους και διαδικτυακά, στον ειδικό ιστότοπο του υπουργείου Παιδείας.
Οι εκτιμήσεις ανά επιστημονικό πεδίο
1ο επιστημονικό πεδίο - Με την απώλεια των παιδαγωγικών λείπουν περίπου 2.000 θέσεις. Έτσι και οι υποψήφιοι των σχολών με μεσαία ζήτηση θα περιοριστούν σε λιγότερες θέσεις ανεβάζοντας έτσι τις βάσεις. Γενικότερα και καθώς τα περυσινά θέματα έριξαν τις βάσεις, εφέτος αναμένεται άνοδος τόσο στις Νομικές Αθήνας και Θεσσαλονίκης, όσο όμως και σε σχολές με επίσης μεγάλη ζήτηση όπως στις σχολές ΜΜΕ και Ψυχολογίας.
2ο επιστημονικό πεδίο - Σε αυτό το πεδίο όπου συγκεντρώνονται και οι περισσότερες σχολές, τα μαθηματικά είναι ένα πρόβλημα, καθώς οι πρώτες εκτιμήσεις λένε ότι οι υποψήφιοι δεν τα πήγαν καλά και έτσι θα υπάρξει μια κάποια συγκράτηση των βάσεων σε σχέση με πέρυσι. Οι Πολυτεχνικές σχολές αναμένεται να κερδίσουν το περσινό χαμένο έδαφος.
3ο επιστημονικό πεδίο - Η Βιολογία έβαλε δύσκολα στους υποψηφίους όμως και πάλι για την είσοδο στις ιατρικές σχολές ο βαθμός που θα απαιτείται θα είναι κοντά στο 19,5. Σχολές βιολογίας, οδοντιατρική, κτηνιατρικές αλλά και παραϊατρικών επαγγελμάτων αναμένεται επίσης να ανέβουν. Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο και για ιστορική άνοδο των ιατρικών σχολών.
4ο επιστημονικό πεδίο - Το γεγονός ότι η είσοδος στα Παιδαγωγικά έχει γίνει δύσκολη, με αποτέλεσμα να τις επιλέγουν λίγοι, ίσως φέρει μείωση των βάσεων και εύκολη πρόσβαση σε αυτές με σχετικά χαμηλό βαθμό. 5ο επιστημονικό πεδίο - Αναμένεται πτώση των βάσεων γενικότερα καθώς οι επιδόσεις των μαθητών ως τώρα φαίνεται ότι κινούνται σε χαμηλά επίπεδα.