Tους δύο πιλότους του αεροσκάφους Canadair CL-215 (s/n “1111”) της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της Πολεμικής Αεροπορίας, που χθες στις 11:09 πραγματοποίησαν αναγκαστική προσγείωση σε ένα ξέφωτο στα Δερβενοχώρια,  επισκέφτηκε σήμερα το μεσημέρι στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης Πάνος Καμμένος, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΑ Αντιπτέραρχο (Ι) Χρήστο Βαΐτση.

Οι δύο πιλότοι είναι σε εξαιρετική κατάσταση, η νοσηλεία τους στο 251 ΓΝΑ 24ώρου διαρκείας για καθαρά προληπτικούς λόγους και αμφότεροι αναμένονται να έχουν λάβει εξιτήριο από ώρα σε ώρα.

Όπως είναι γνωστό το αεροσκάφος συμμετείχε μαζί με άλλα αεροσκάφη στην προσπάθεια κατασβέσεως της μεγάλης δασικής πυρκαγιάς, που έχει ξεσπάσει από χθες (και εξακολουθεί) στην ευρύτερη περιοχή των Δερβενοχωρίων, έχοντας απογειωθεί από την 111 Πτέρυγα Μάχης της Νέας Αγχιάλου, όπου είχε μετασταθμεύσει για όσο διαρκεί η φετινή δασοπυροσβεστική περίοδος.  

H Ελλάδα είχε παραλάβει σταδιακώς από το 1975 σημαντικό αριθμό δασοπυροσβεστικών αμφίβιων αεροσκαφών Canadair CL-215 μέχρι και το 1990, ενώ αργότερα, μετά τη διάλυση της πρώην ενιαίας Γιουγκοσλαβίας, εντάχθηκαν στη δύναμη της 355 ΜΤΜ και 4 CL-215 που ωε τότε επιχειρούσαν με το γιουγκοσλαβικό εθνόσημο.

Μετά και τη χθεσινή απώλεια του CL-215 (s/n “1111”) στην ενεργό υπηρεσία παραμένουν οκτώ αεροσκάφη του προαναφερθέντος τύπου. Το s/n “1111” είχε ενταχθεί στο δυναμικό της 355 ΜΤΜ το 1986, και είχε «γράψει» 8.500 ώρες πτήσης.

Επιτροπή του ΓΕΑ ορίστηκε για τη διερεύνηση των αιτίων του συμβάντος, ενώ σήμερα το μεσημέρι η ΠΑ έδωσε στη δημοσιότητα αριθμό φωτογραφιών από το καμμένο CL-215 (“s/n “1111”) στα Δερβενοχώρια, όπου ακόμα και ο πλέον αδαής μπορεί να διαπιστώσει ότι οι δύο πιλότοι του εκτός από τις αναμφισβήτητες ικανότητες, επαγγελματισμό και εκπαίδευση, είχαν και τύχη και όλους τους Αγίους (των Αγίων Πάντων γαρ χθες) μαζί τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 1975 ως σήμερα έχουν απολεσθεί 8 αεροσκάφη CL-215 με αποτέλεσμα την απώλεια 8 πιλότων μας

Ατυχήματα Ελληνικών CL-215

  • 26/05/1977 – Ίσθμια Κορινθίας (s/n “1042”)
  • 09/03/1984 – Αεροδρόμιο Ελευσίνος (s/n “1015”)
  • 22/08/1993 – Άνω Ροδίνη Αχαϊας (s/n “1064”)
  • 15/07/2000 – Αργαλαστή Πηλίου (s/n “1048”)
  • 06/07/2006 – Νέα Μάκρη (s/n “1112”)
  • 17/07/2015 – Νεάπολη Λακωνίας (s/n “1070”)
  • 26/06/2016 – Δερβενοχώρια (s/n “1111”)

 

Λ.Σ.Μ.