Τη Σχολή Εθνικής Αμύνης (ΣΕΘΑ) επισκέφτηκε χθες το πρωί ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ.Ιερώνυμος, συνοδευόμενος από τον ιεροκήρυκα της Αρχιεπισκοπής και Διευθυντή του ιδιαιτέρου γραφείου του Αρχιμανδρίτη Χρυσόστομο Παπαθανασίου, τους οποίους και υποδέχτηκε στην είσοδο της Σχολής ο Διοικητής της Αντιναύαρχος Αλέξανδρος Διακόπουλος ΠΝ.

Σκοπός της επισκέψεως του Αρχιεπισκόπου στη ΣΕΘΑ ήταν να μιλήσει προς τους σπουδαστές της, ανώτερους αξιωματικούς των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων και ξένων συμμαθητών τους, με θέμα «Η συμβολή του Ιερού Κλήρου στην επανάσταση του 1821».

«Αν και σε συνθήκες δουλείας, η Εκκλησία συνιστούσε στοιχείο ενοποιητικό και διαμορφωτικό της ελληνικής ταυτότητας είτε αυτή αποκαλείτο «το ελληνικόν», είτε το «γραικικόν» ή το «ρωμαίικον», καθώς υποχωρούσε η οικουμενική συνείδηση και πλέον η ορθόδοξη πίστη αποκτούσε για τους Έλληνες ανοικτά εθνική συνείδηση», τόνισε μεταξύ άλλων ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.

Επίσης, ο Αρχιεπίσκοπος αναφέρθηκε στους κληρικούς, οι οποίοι βρίσκονταν στα στρατόπεδα για να ετοιμάζουν εφόδια για τους αγωνιστές, στους ιερείς που πολεμούσαν στην πρώτη γραμμή, αλλά και στους μοναχούς-μέλη της Φιλικής Εταιρείας και στην προσφορά αργυρών σκευών των ναών και των μοναστηριών για την πληρωμή του ελληνικού στρατού. Στο πλαίσιο αυτό παρέθεσε στοιχεία ιστορικών και ερευνητών σχετικά με τη συμμετοχή των αρχιερέων στην επανάσταση του '21 και επισήμανε πως «δεν θα ήταν υπερβολή εάν λέγαμε ότι η παρουσία και προσφορά τους κρίνεται ισότιμη και ισοβαρής με εκείνη των μεγάλων συναγωνιστών τους οπλαρχηγών». Ιδιαίτερα αναφορικά με τη συνδρομή των κληρικών, συμπλήρωσε ότι «η επανάσταση του ‘21 και ο αγώνας των Ελλήνων για ανεξαρτησία, ωρίμασαν ως κοινός καρπός της συνυφασμένης ελληνικής ψυχής και εκκλησιαστικής συνείδησης του λαού μας και πραγματώθηκαν ως έργο, σε μεγάλο βαθμό, του κλήρου», ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στον ρόλο του κλήρου ως εκπαιδευτικών των μικρών παιδιών.

Απαντώντας ο Αρχιεπίσκοπος σε ερώτηση αξιωματικού-σπουδαστή της; Σχολής για το «ποια θα είναι τα σύγχρονα κρυφά σχολειά σήμερα, στην περίπτωση που ο ισλαμικός φονταμενταλισμός χρησιμοποιήσει τον «δούρειο ίππο» των παράνομα εισερχόμενων προσώπων» απάντησε ως εξής: «Κρυφά σχολεία τότε δεν ήταν μόνο τα συστηματικά, αλλά κάθε πατέρας, κάθε μάνα, κάθε γονιός που ήθελε να μάθει γράμματα το παιδί του. Ένα κρυφό σχολείο είναι ο πατέρας και η μάνα. Κάθε οικογένεια είναι ένα κρυφό σχολείο, εξαρτάται από τι οικογένεια θέλουμε». Όμως, αναρωτήθηκε «είναι η οικογένεια έτοιμη να στηρίξει τα παιδιά μας σήμερα; Μπορεί να τους δώσει αυτό που πρέπει; Είναι ένα μεγάλο θέμα», επισήμανε.