Η πρόσκρουση του μοιραίου ελικοπτέρου UH-1H Huey της 1ης Ταξιαρχίας Αεροπορίας Στρατού (1η ΤΑΞΑΣ) στη δύσβατη πλαγιά του Σαραντάπορου Ελασσώνος λόγω της χαμηλής πτήσεώς του, εξαιτίας των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην περιοχή του δυστυχήματος θεωρούνται ως οι επικρατέστερες αιτίες της συντριβής του που είχε ως αποτέλεσμα τον ακαριαίο θάνατο των τεσσάρων εκ των επιβαινόντων σε αυτό και τον σοβαρό τραυματισμό της πέμπτης επιβαίνουσας σε αυτό, η οποία ευτυχώς είναι εκτός κινδύνου.


Συμφώνως με ανώτατη στρατιωτική πηγή που βρέθηκε στον τόπο του συμβάντος τα πρώτα ευρήματα «επί του πεδίου» δείχνουν τα εξής:
1)Πρόσκρουση του ελικοπτέρου στην πολύ απόκρυμνη πλαγιά. Το «γιατί» προσέκρουσε διερευνάται από την επιτροπή διερευνήσεως που έχει συγκροτηθεί.
2)Στο σημείο της αρχικής προσκρούσεως το ελικόπτερο «άφησε» το ένα από τα «πέδηλά» του (το ελικόπτερο Huey δεν έχει ρόδες αλλά τα γνωστά «πέδηλα» με τα οποία ακουμπά στο έδαφος όταν προσγειώνεται), καθώς και την ουρά του, η οποία αποκόπτεται από την άτρακτο.
3)Στο σημείο αυτό εκτινάσσεται η Αρχιλοχίας Μηχανοσυνθέτης του ελικοπτέρου Βασιλική Πλεξίδα, η μοναδική διασωθείσα, η οποία βρέθηκε δεμένη στα κάθισμά της.
4)Αμέσως μετά η άτρακτος κάνει «τούμπα» και με τα ανεξέλεγκτα κινούμενα πτερύγια της έλικος κόβει τα ηλεκτρικά καλώδια χαμηλής τάσεως, προσκρούοντας στη συνέχεια πάνω στην κολώνα της.
5)Οι δύο πιλότοι του ελικοπτέρου βρέθηκαν μέσα στο κόκπιτ του ελικοπτέρου, ενώ οι δύο επιβαίνοντες αξιωματικοί, ο Υποστράτηγος Ιωάννης Τζανιδάκης υποδιοικητής της 1ης Στρατιάς και ο Επιτελής του Συνταγματάρχης (ΤΘ) Αδάμου, βρέθηκαν εκτός αυτού.
Αυτά είναι τα πρώτα οπτικά ευρήματα «επί του πεδίου».


Οι λόγοι που οδήγησαν στην πρόσκρουση με τα γνωστά τραγικά αποτελέσματα διερευνώνται από την Μικτή Επιτροπή Διερευνήσεως που συγκροτήθηκε αμέσως, με επικεφαλής Ταξίαρχο, και έχει ήδη επιληφθεί του έργου της.


Θυμίζουμε ότι χθες, στη διάρκεια της έκτακτης συνεντεύξεως τύπου που δόθηκε στο Υπουργείο Εθνικής Αμύνης για την ενημέρωση των στρατιωτικών συντακτών για την πτώση του Huey, ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΓΕΕΘΑ Πλοίαρχος Βασίλειος Μπελετσιώτης ΠΝ απαντώντας σε σχετική ερώτηση της ιστοσελίδος μας , επισήμανε ότι οι καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στην περιοχή την ώρα του συμβάντος ήταν δυσμενείς, με χαμηλή νέφωση και βάση νεφών μόλις 500 πόδια, με Νοτιοανατολικούς ανέμους με ριπές. Επιπροσθέτως πρέπει να σημειωθεί ότι στην περιοχή υπήρχαν και κολώνες της ΔΕΗ, ενώ ο αεροπορικός χάρτης της Ελλάδος αναφέρει στο σημείο του συμβάντος, που είναι 2500 πόδια από την επιφάνεια της θαλάσσης, ότι το ελάχιστο ύψος ασφαλείας είναι 7.300 πόδια!
Ήδη συμφώνως με πληροφορίες από στρατιωτικές πηγές έχουν ληφθεί καταθέσεις από μάρτυρες κατοίκους της περιοχής. Ασφαλώς στη διερεύνηση των αιτίων του συμβάντος σημαντικό λόγο αναμένεται να διαδραματίσει η επίσημη κατάθεση της μοναδικής διασωθείσας μέλους του πληρώματος του ελικοπτέρου.