Πραγματοποιήθηκε προχθές – ως γνωστόν – η μεθόρμηση του θρυλικού «θωρηκτού» Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ» από την θέση που κατέχει όλα τα τελευταία χρόνια στο «Άλσος Ναυτικής Παραδόσεως» στο Τροκαντερό Παλαιού Φαλήρου, στη μεγάλη μόνιμη δεξαμενή των «Ελληνικών Ναυπηγείων ΑΕ» του Σκαραμαγκά, προκειμένου να υποστεί εκτενείς εργασίες συντηρήσεως στα ύφαλα και στα εξωτερικά καταστρώματά του καθώς και στοχευμένες αναβαθμίσεις εσωτερικών χώρων. Οι εργασίες αυτές θα διαρκέσουν περί το δίμηνο και σχεδόν στο σύνολό τους θα καλυφθούν από χορηγούς, που πρόσφεραν είτε χρήματα είτε εργασίες.
Αυτό που δεν είναι γνωστό από την προαναφερθείσα μετακίνηση, του τύποις «θωρηκτού», το οποίο στην ουσία ήταν «εύδρομο καταδρομικό», και σήμερα λειτουργεί ως «πλοίο – Μουσείο» του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, είναι ορισμένα χαρακτηριστικά στιγμιότυπα από τον σύντομο σχετικώς πλου από το Τροκαντερό στο Σκαραμαγκά.

Μετά τον απόπλου του σκάφους από τον όρμο Φαλήρου, καθ’ όλη τη διάρκεια του πλου του, το συνόδευε και απέδιδε τιμές ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού τύπου S-70Β “Aegean Hawk”.


Στο ύψος της Καστέλλας στον Πειραιά, ανέλαβε καθήκοντα τιμητικής συνοδείας και από τη θάλασσα, το νεότερο πολεμικό πλοίο του Στόλου, η πυραυλάκατος ΤΠΚ «ΡΙΤΣΟΣ», προς το παλαιότερο, το Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ».



Κατά τον πλου του «Γ.ΑΒΕΡΩΦ» και τη διέλευσή του από τον όρμο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, την κοιτίδα των αξιωματικών του ΠΝ, «συνοδεία» και απόδοση τιμών ανέλαβε κωπήλατη λέμβος με ερέτες Ναυτικούς Δόκιμους, το πλήρωμα της οποίας απέδωσε τις κεκανονισμένες τιμές και χαιρετισμό (και παραδοσιακές, αναφορικώς με κωπήλατη λέμβο) με το σήκωμα των κουπιών της από τους κωπηλάτες.


Όταν το «Γ.ΑΒΕΡΩΦ» και η συνοδεία του διέρχονταν από τον δίαυλο Περάματος – Σαλαμίνος, ο Αρχηγός Στόλου, σημερινός Στόλαρχος, Αντιναύαρχος Ιωάννης Παυλόπουλος ΠΝ, επιβαίνων επί της λέμβου του Αρχηγού Στόλου ΠΑΚ «ΦΟΙΝΙΞ» συνόδευσε τιμητικώς και «παρά τω ισχύω» του σκάφους, την ένδοξη ναυαρχίδα του Ελληνικού Στόλου σε δύο Παγκόσμιους πολέμους.


Τη στιγμή του πλου του «Γ.ΑΒΕΡΩΦ» από τον δίαυλο Περάματος – Σαλαμίνος, το ΣΥΝΟΛΟ των ναυλοχούντων εν όρμω Ναυστάθμου Σαλαμίνος πολεμικών πλοίων απέδιδαν τις προβλεπόμενες τιμές με συριγμούς και χαιρετισμούς από τα πληρώματά τους.


Την ίδια αυτή στιγμή που ο θρυλικός «Γ.ΑΒΕΡΩΦ» και η συνοδεία του έπλεε στο δίαυλο Περάματος – Σαλαμίνος, είχε σταματήσει κάθε θαλάσσια κίνηση σε αυτόν, ενώ είχαν σταματήσει και τα φέρρυ-μποτ που συνδέουν το Πέραμα με τη Σαλαμίνα, αποδίδοντας και αυτά τις οφειλόμενες τιμές με συνεχείς συριγμούς.


Τέλος, ο προαναφερθείς πλους του «Γ.ΑΒΕΡΩΦ» από το Τροκαντερό στο Σκαραμαγκά, που αποτελούσε και την πρώτη του μετακίνηση τα τελευταία 13 χρόνια, αποτελούσε μία ξεχωριστή ημέρα εκτός από το ίδιο το Πολεμικό μας Ναυτικό και για ένα στέλεχος αυτού, το οποίο στο πρόσφατο παρελθόν είχε διατελέσει και Κυβερνήτης του. Πρόκειται για τον Πλοίαρχο Λεωνίδα Τσιαντούλα ΠΝ, ο οποίος είναι παλαιός και έμπειρος κυβερνήτης ελικοπτέρων του ΠΝ, ο οποίος τη συγκεκριμένη ημέρα ήταν – τιμητικώς – ο κυβερνήτης του συνοδευτικού ελικοπτέρου S-70B “Aegean Hawk” και πραγματοποίησε την τελευταία του πτήση μετά από 28 χρόνια στο ΠΝ και στα ελικόπτερα.
Πρόκειται ασφαλώς για «λεπτομέρειες» για τους πολλούς και εκτός Πολεμικού μας Ναυτικού, τις οποίες το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό έχει αποδείξει διαχρονικώς ότι ΔΕΝ ΞΕΧΝΑ και ξέρει να ΘΥΜΑΤΑΙ, να ΤΙΜΑ και να ΣΕΒΕΤΑΙ!