Λιγότερα τεστ και εξετάσεις στην διάρκεια της σχολικής χρονιάς και αύξηση των ερευνητικών εργασιών (projects) θα είναι οι μόνες αλλαγές που θα γίνουν από τον Σεπτέμβριο στην Α’ τάξη του Λυκείου. Το νέο εξεταστικό σύστημα θα εφαρμοστεί στην τελική μορφή του το σχολικό έτος 2019-20. Το μάθημα εκτός απο τα βιβλία θα παραλαμβάνει και «φακέλους» μαθημάτων (6 συνολικά), ενώ σύντομα θα είναι έτοιμοι οι φάκελοι Θρησκευτικών και Ιστορίας.

Όπως είπε σήμερα, ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής κ. Γερ. Κουζέλης, σε συνέντευξη τύπου που έδωσε για το θέμα. Όπως είναι γνωστό, το νέο εξεταστικό σύστημα να βασίζεται μελλοντικά κυρίως στους βαθμούς του Απολυτηρίου των υποψηφίων για την εισαγωγή τους σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ και λιγότερο στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Οι πανελλαδικές εξετάσεις μάλιστα, στο μέλλον θα γίνονται μέσα στα σχολεία στο τέλος του β’ τετραμήνου του Γ τάξης του Λυκείου, σε πανελλαδικό όμως επίπεδο και με βαθμολόγηση από τις κεντρικές επιτροπές εξετάσεων.

Στην Γ’ τάξη του Λυκείου δε, οι υποψήφιοι θα εξετάζονται πανελλαδικά σε ένα μόνο μάθημα, την Γλώσσα και τρία ακόμη που θα έχει επιλέξει ο κάθε υποψήφιος ανάλογα με την επιστημονική κατεύθυνση που έχει επιλέξει.

Με το νέο σύστημα, στην Α’ τάξη του Λυκείου, θα έχουν ολοκληρωθεί οι πιστοποιήσεις και τα βασικά πτυχία των μαθητών στις ξένες γλώσσες και την πληροφορική. Τα επόμενα δυο χρόνια θα επιλέγουν «μπουκέτα» μαθημάτων ώστε να κατευθύνονται οι νέοι στις προτιμήσεις τους, ενόψει της εισόδου τους σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.

Στον νέο Λύκειο θα εισαχθεί και νέο μάθημα, των Δημιουργικών Δραστηριοτήτων, που στόχο θα έχει να ωθεί τους μαθητές σε συνεργασίες με στόχο την συμμετοχή τους και την ενεργοποίηση τους σε θέματα που αφορούν την κοινότητα στην οποία κατοικούν.

Παράλληλα το πρόγραμμα σπουδών των δύο τελευταίων τάξεων θα περιλαμβάνει μόνο έξι μαθήματα για κάθε μαθητή (αυτό σημαίνει ότι καθένας θα επιλέγει μαθήματα με βάση την επιλογή σπουδών που έχει κάνει), στα οποία θα γίνεται εμβάθυνση. Σταματούν έτσι τα μονόωρα μαθήματα και πηγαίνουν σε τετράωρα ή εξάωρα. Επίσης, για το Εθνικό Απολυτήριο θα είναι αναγκαία η διπλωματική εργασία, ενώ οι μαθητές θα κάνουν και ένα πρόγραμμα δημιουργικότητας (σε αυτό θα περιλαμβάνονται δράσεις εθελοντικού, κοινωνικής προσφοράς κ.ά.).

Η εισαγωγή σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ θα γίνεται την πρώτη περίοδο κατά το μεγαλύτερος μέρος, με βάση τις επιδόσεις των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις (π.χ., 80%) και κατά το υπόλοιπο με βάση τον αριθμό του Απολυτηρίου. Βαθμιαία και ως το 2020 το ποσοστό αυτό θα αντιστραφεί.

Ο κ. Κουζέλης χθες αναφέρθηκε και σε εκτεταμένο πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που σχεδιάζεται αλλά και αντιμετώπισης της σχολικής διαρροής.