Nέα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας του πλοίου είχε λήξει στις 27 Ιουλίου και είχε λάβει παράταση για δύο μήνες αποκαλύπτει το 90,2.gr.

Όπως αποδεικνύεται από έγγραφο του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων του υπουργείου Ναυτιλίας, στις 26 Ιουλίου δόθηκε παράταση μέχρι τις 6 Αυγούστου. Στη συνέχεια, ακολούθησε και άλλη παράταση μέχρι τις 27 Σεπτέμβρη. Η παράταση δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί και το πλοίο ναυάγησε στις 10 Σεπτέμβρη, προκαλώντας την τεράστια ζημιά στον Σαρωνικό.


Σε τηλεοπτική του συνέντευξη στον ΣΚΑΪ ο Παν. Κουρουμπλής υπεραμύνθηκε εκ νέου των χειρισμών του, λέγοντας ότι έκανε τη δουλειά του με ευσυνειδησία.
«Σε έναν μήνα θα γίνουν μετρήσεις και θα δούμε τι αποτέλεσμα θα έχουμε» είπε για την ποιότητα των νερών. Ωστόσο, την ώρα που οι εικόνες με τη θαλάσσια ρύπανση κάνουν το γύρο του κόσμου, ο Παν. Κουρουμπλής, σε ερώτηση αν ο κόσμος μπορεί να κολυμπάει στις ακτές του Σαρωνικού, απάντησε: «Γιατί να μην κάνει μπάνιο ο κόσμος; Εγώ πιστεύω ότι είναι ασφαλής!».

Ο υπουργός άφησε αιχμές για τον αριθμό των ατόμων πάνω στο δεξαμενόπλοιο την ώρα που ατυχήματος αλλά και για προηγούμενη υπόθεση λαθρεμπορίου καυσίμων, για την οποία είχε ελεγχθεί η πλοιοκτήτρια εταιρεία ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ. Όπως είπε ο υπουργός, στο παρελθόν δύο πλοία της εταιρείας είχαν κατασχεθεί για λαθρεμπόριο, ενώ την ώρα της βύθισης του δεξαμενόπλοιου στο πλοίο βρίσκονταν μόνο δύο άτομα ενώ θα έπρεπε να είναι περισσότερα. «Όταν η επιχείρηση τελειώσει, τα πάντα θα ελεγχθούν, δεν έχουμε λόγο να προστατεύσουμε κανέναν», είπε.

Η ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ είχε ερευνηθεί το 2012 και το 2013 για υπόθεση λαθρεμπορίου καυσίμων και είχε τελικώς απαλλαγεί με βούλευμα.

Τα αίτια του ναυαγίου

«Σίγουρα υπάρχει κάποια σοβαρή αιτία για να βουλιάξει ένα πλοίο» είπε στα Παραπολιτικά 90,1 ο Υποναύαρχος του Λιμενικού Σώματος, Νίκος Σπανός.
Σημείωσε πως ένα πλοίο δεν βουλιάζει εύκολα και πως από την εισροή του νερού στο μηχανοστάσιο εξαρτάται ο χρόνος που θα βυθιστεί ένα πλοίο.
«Έχω την εντύπωση ότι μπορεί να υπήρχε πρόβλημα σε ένα σωλήνα του πλοίου που μπορεί να κόπηκε και να έμπαζε νερά. Αν υπήρχε ρήγμα, το νερό θα έμπαινε πολύ πιο γρήγορα μέσα» εκτίμησε ταυτόχρονα.
Ερωτηθείς για τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας είπε πως το πλοίο επιθεωρήθηκε τον Ιούλιο του 2015 στην ξηρά και μετά στη θάλασσα και έως τον Ιούλιο του 2017 ίσχυε το πιστοποιητικό του.
«Είχε το δικαίωμα να πάρει παράταση αξιοπλοΐας για δύο μήνες. Οι παρατάσεις δεν δίνονται καλή τη πίστη, αλλά τα πλοία περνούν από κάποια επιθεώρηση και οι ειδικοί ελέγχουν εάν πληρούνται οι προϋποθέσεις ασφάλειας. Φυσικά μπορούσε να διαπιστωθεί εάν το πλοίο ήταν μπαλωμένο» κατέληξε.