Mε την χαρακτηριστική φράση «Ο Χάρος βγήκε παγανιά...με εντολή Διοικητή» ο πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Πειραιά κ. Σπύρος Λιότσος με ανάρτηση του στο facebook αναφέρεται σε εντολή που δόθηκε σε συναδέλφους του να χρησιμοποιήσουν όχημα του Τμήματος Ασφαλείας Κορυδαλλού το οποίο είχε σοβαρά προβλήματα.

Σε έγγραφο που απέστειλε η Ένωση (και επισυνάπτει στην ανάρτηση του ο κ. Λιότσος) προς τον Αρχηγό της ΕΛ.ΑΣ, τον Γενικό Αστυνομικό Διευθυντή Αττικής, τον Διευθυντή της Ασφάλειας Αττικής, τον Διευθυντή της Ασφάλειας Πειραιά και τον Διοικητή του Τμήματος Ασφαλείας Κορυδαλλού σημειώνει ότι «η Ένωσή μας, ως εκπρόσωπος των εργαζόμενων αστυνομικών στον Πειραιά, επανειλημμένως έχει καταγγείλει την ύπαρξη και τη μη επισκευή υπηρεσιακών οχημάτων, τα οποία είναι επικίνδυνα για τους συναδέλφους, αλλά και για τη δημόσια ασφάλεια. Επίσης, από την πλευρά μας, έχει επισημανθεί κατ’ επανάληψη, η μη υποχρέωση παραλαβής των εν λόγω περιπολικών από τους συναδέλφους μας, όταν διαπιστώνεται ότι αυτά θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των αστυνομικών και των πολιτών. Παρότι αναμέναμε από την εκάστοτε διοίκηση να αντιλαμβάνεται και να σέβεται την ασφάλεια του προσωπικού, αλλά και των πολιτών, πράττοντας αναλόγως, μας καταγγέλθηκε ότι διετάχθησαν συνάδελφοι να παραλάβουν και να εκτελέσουν υπηρεσία με τα προαναφερόμενα περιπολικά «νεκροφόρες». Το εν λόγω περιστατικό συνέβη στο Τμήμα Ασφάλειας Κορυδαλλού και προξενεί πολλαπλά ερωτήματα, τα οποία χρήζουν άμεσων απαντήσεων.»

Και τονίζει «ειδικότερα, το Σάββατο 27.01.2018, συνάδελφοι - μέλη μας, οι οποίοι είχαν διατεθεί σε βραδινή περιπολία ασφαλείας, μετέβησαν για ανάληψη υπηρεσίας και παραλαβή οχήματος στο προαναφερόμενο Τ.Α. Με την έναρξη της υπηρεσίας τους, οι συνάδελφοί μας ενημερώθηκαν από τον Αξιωματικό Υπηρεσίας για το όχημα που θα παραλάβουν και προέβησαν σε έλεγχο αυτού. Αφού διαπίστωσαν τα σοβαρά μηχανικά προβλήματα του οχήματος, τα οποία έθεταν σε κίνδυνο τους ίδιους, αλλά και τους πολίτες, ενδεικτικά αναφέρουμε: α) το όχημα δεν ασφαλίζει, β) το κάθισμα του οδηγού είναι σπασμένο, γ) ανάβουν διάφορες ενδείξεις στο ταμπλό του οχήματος οι οποίες επιδεικνύουν βλάβες, δ) ο συμπλέκτης του είναι βαρύς, ε) τα φρένα σφυρίζουν, στ) το καλοριφέρ δεν δουλεύει, ζ) το υδραυλικό τιμόνι δεν δουλεύει σωστά, η) τα φλας δεν δουλεύουν σωστά, γνωστοποίησαν αυτά έγκαιρα στον ανωτέρω Αξιωματικό Υπηρεσίας. Ο τελευταίος, ανταποκρινόμενος, επικοινώνησε τηλεφωνικά με τον Διοικητή του, ο οποίος διέταξε οι συνάδελφοι να παραλάβουν το όχημα παρά τις αντιρρήσεις τους και να εκτελέσουν την υπηρεσία τους.»

Έπειτα «οι συνάδελφοι, επικοινώνησαν με τον Αξιωματικό Υπηρεσίας της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Πειραιά και αφού τον ενημέρωσαν για την κατάσταση του οχήματος, έλαβαν την εντολή να παραλάβουν έτερο όχημα του Τ.Α Κορυδαλλού που θα είναι λειτουργικό, ενημερώνοντας σχετικά τον Αξιωματικό Υπηρεσίας του εν λόγω ΤΑ.

Σε αντίθεση με την εντολή της Υ.Α.Π. ο Αξιωματικός Υπηρεσίας του Τμήματος Ασφαλείας Κορυδαλλού επικοινώνησε εκ νέου με τον Διοικητή του και ενημέρωσε τους συναδέλφους ότι διατάχθηκε να μην παραδώσει το έτερο όχημα, καθώς και να κάνουν υπηρεσία με το πρώτο (επικίνδυνο) όχημα. Όταν οι συνάδελφοι έκπληκτοι ζήτησαν να μάθουν την αιτία που δεν εκτελείται η διαταγή της Υ.Α.Π., έλαβαν την απάντηση ότι αυτή είναι η εντολή του Διοικητή, καθώς και ότι τα κλειδιά του οχήματος είναι κλειδωμένα στο γραφείο του, στο όποιο δεν είχε πρόσβαση κανείς. Οι συνάδελφοι ενημέρωσαν ότι θα συντάξουν σχετική αναφορά και τότε ο Αξιωματικός Υπηρεσίας, με εντολή του Διοικητή του, τους ζήτησε να αποχωρήσουν από το χώρο του Τμήματος Ασφαλείας Κορυδαλλού. Στη συνέχεια, ενώ οι συνάδελφοι είχαν παραμείνει στο χώρο του ομώνυμου Αστυνομικού Τμήματος για να συντάξουν την αναφορά τους, τους πλησίασε ο Αξιωματικός Υπηρεσίας του Τμήματος Ασφαλείας Κορυδαλλού και τους ζήτησε τα πλήρη στοιχεία τους, καθώς και την ημερομηνία γέννησής τους, διότι έτσι διέταξε ο Διοικητής, ο οποίος ήθελε να τους καλέσει σε απολογία, χωρίς όμως να τους αναφέρει την αιτιολογία.»

Η Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Πειραιά θέτει μια σειρά από ερωτήματα: «Ποιος ο λόγος που διατέθηκε το πρώτο όχημα στους συναδέλφους και γιατί η υπηρεσία το έχει ακόμη σε λειτουργία χωρίς να το επισκευάσει; Από τη στιγμή που οι συνάδελφοι ενημέρωσαν για την επικινδυνότητα του οχήματος, γιατί ο κ. Διοικητής είχε τόση επιμονή να συνεχίσουν τη περιπολία με αυτό το όχημα, παρ’ όλη την έκθεση της ζωής τους, αλλά και των πολιτών σε κίνδυνο; Γιατί τα κλειδιά του υπηρεσιακού οχήματος βρισκόταν κλειδωμένα στο γραφείο του κ. Διοικητή; Από πότε οι ανώτεροι, ζητούν στοιχεία και απειλούν για κλήση σε απολογία, από το σπίτι τους, χωρίς καν να αναφερθούν στην αιτιολογία; Υπάρχουν εν έτη 2018, διοικητές στην Ελληνική Αστυνομία, που απειλούν με αναφορές το χαμηλόβαθμο προσωπικό;»