«Πόρτα» από το ΣτΕ στους πρώην μετόχους του ΟΑΣΘ
brhb3ofku1kjqz5s1wl4
Ελλάδα

«Πόρτα» από το ΣτΕ στους πρώην μετόχους του ΟΑΣΘ

Συνταγματική και νόμιμη η αφαίρεση της εκτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης από τον Οργανισμό

Με τέσσερις αποφάσεις της, η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, έκρινε ότι συνταγματικά και νόμιμα ανατέθηκε η εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης σε κρατικό Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου και συγκεκριμένα στις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης (ΑΣΥΘ).

Συνεπώς, σύμφωνα με τις αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, η εκτέλεση μέχρι πρότινος αυτού του έργου αποκλειστικά από τον «Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης» (ΟΑΣΘ) βρισκόταν εκτός συνταγματικών οριων.

Η Ολομέλεια του ΣτΕ εξετασε τις προσφυγές 399 πρώην μετόχων του ΟΑΣΘ, μεταξύ αυτών, ο πρώην πρόεδρος, Χρήστος Στεφανίδης και άλλα τρία άτομα του παλαιού Διοικητικού Συμβουλίου.

Με τις προσφυγές ζητείτο να ακυρωθούν ως αντισυνταγματικές, αντίθετες στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και παράνομες τόσο οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις, όσο και ο νόμος 4482/2017 αναφορικά με «το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τις αστικές συγκοινωνίες στην περιφερειακή ενότητα της Θεσσαλονίκης».

Τι αναφέρει το ΣτΕ στο σκεπτικό του

Τελικά, η Ολομέλεια του ΣτΕ με πρόεδρο το Νικόλαο Σακελλαρίου και εισηγητές τους συμβούλους Επικρατείας Μιχάλη Πικραμένο και Ηλία Μάζο, δημοσίευσαν σήμερα τέσσερις αποφάσεις (870-873/2018) με τις οποίες απέρριψαν όλες τις αιτήσεις των πρώην μετόχων. Παράλληλα, για τα θέματα που αφορούν τη λειτουργία της επιχείρησης κατά την εκτέλεση του μεταβατικού συγκοινωνιακού έργου, την εσωτερική οργάνωση και λειτουργία του οργανισμού, έκριναν ότι αρμόδια είναι τα πολιτικά δικαστήρια.

Η Ολομέλεια του ΣτΕ επισημαίνει στην απόφαση της πως η ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκηςστον ΟΑΣΘ «δεν ήταν αποτέλεσμα της συνταγματικά κατοχυρωμένης, ως ατομικού δικαιώματος, οικονομικής ελευθερίας και ιδιωτικής οικονομικής ελευθερίας από επιχειρήσεις που μπορούσαν να ιδρυθούν ελεύθερα με οποιαδήποτε νομική μορφή προς ενάσκηση του έργου αυτού ως επιχειρηματική δραστηριότητα».

Συνεπώς, προσθέτουν οι σύμβουλοι επικράτειας «ακολούθως, μεταβλήθηκαν οι αντιλήψεις του νομοθέτη ως προς το καλύτερο για το συμφέρον του κοινωνικού συνόλου, για τον τρόπο εκτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου στη Θεσσαλονίκη, το οποίο ήταν αντικείμενο δημόσιας υπηρεσίας».

Παράλληλα, η Ολομέλεια του ΣτΕ επικαλείται την εισηγητική έκθεση του νόμου 4482/2017 και συγκεκριμένα το σημείο εκείνο που αναφέρει ότι «αδυνατεί ο ΟΑΣΘ να παράσχει προσηκόντως το μεταφορικό έργο που του ανατέθηκε, λόγω φαινομένων κακής διαχείρισης και άρνησης της διοίκησης και των μετόχων να εφαρμόσουν το κοινοτικό και εθνικό πλαίσιο προμηθειών».

Aποδοχή Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies της Google ή/και άλλων παρόχων διαφήμισης για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Διαβάστε περισσότερα