ΟΑΣΘ: Σε 24ωρη απεργία, την πρώτη μετά την κρατικοποίηση
Ταλαιπωρία για τους πολίτες στη Θεσσαλονίκη
Σε 24ωρη απεργία προχωρούν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, στην πρώτη απεργία που ανακοινώνεται από την εποχή που ο ΟΑΣΘ αποϊδιωτικοποιήθηκε.
Το Συνδικάτο Εργαζομένων στον Οργανισμό τάχθηκε κατά της τροπολογίας για εκχώρηση δρομολογίων στα ΚΤΕΛ, χαρακτηρίζοντας, σε ανακοίνωσή τους, την τροπολογία «πρόχειρη, ακατανόητη και ανεδαφική.
Οι εργαζόμενοι σημειώνουν ότι πρόκειται για μια «προσπάθεια κάκιστης μορφής επανιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης που πριν από έναν χρόνο κρατικοποιήθηκαν».
Μάλιστα, υποστηρίζουν πως η νέα κατάσταση θα επιδεινώσει τα προβλήματα στην εξυπηρέτηση των Θεσσαλονικέων αλλά και θα αυξήσει σημαντικά το κόστος μετακίνησης για τους πολίτες.
Για αυτόν τον λόγο ανακοίνωσαν πως θα αγωνιστούν για την απόσυρση της τροπολογίας ενώ καλούν τους δήμους της Κεντρικής Μακεδονίας να αναλάβουν πρωτοβουλίες προς αυτή την κατεύθυνση.
Να σημειωθεί ότι τα δρομολόγια της νυχτερινής λεωφορειακής γραμμής N1 KTEΛ – Αεροδρόμιο καθώς και η υπηρεσία μετακίνησης των ΑμΕΑ θα πραγματοποιηθούν κανονικά.
Tι λέει η διοίκηση
Τον προβληματισμό της για τις αιτίες που οδήγησαν το σωματείο εργαζομένων στον ΟΑΣΘ να προκηρύξει απεργιακές κινητοποιήσεις, αναφορικά με την κατατεθείσα τροπολογία του υπουργού Υποδομών για την εκχώρηση μέρους του συγκοινωνιακού έργου του Οργανισμού στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, εκφράζει η διοίκηση του ΟΑΣΘ.
Η διοίκηση τονίζει πως με τη συγκεκριμένη τροπολογία «σε καμία περίπτωση δεν θίγονται εργασιακά δικαιώματα και φυσικά ούτε τίθενται σε αμφισβήτηση οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ» και επισημαίνει πως με την εν λόγω τροπολογία «επιχειρείται να γίνει μία ορθολογική διαχείριση του συνολικού συγκοινωνιακού έργου αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών στους νομούς Θεσσαλονίκης και Αττικής, με σταδιακή προσπάθεια αποτύπωσης και διαχωρισμού του έργου των αστικών συγκοινωνιών από το αντίστοιχο έργο των υπεραστικών συγκοινωνιών, το οποίο απαιτεί ιδιαίτερες προδιαγραφές για την εξυπηρέτηση των πολιτών».
«Οι αστικές συγκοινωνίες παραμένουν ως έργο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, ΟΑΣΘ, οι δε υπεραστικές πρέπει να αποκτήσουν προδιαγραφές που αναλογούν σε απομακρυσμένες περιοχές των 30, 40 έως και 90 χιλιομέτρων από το κέντρο της πόλης» αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση.
Επιπλέον η διοίκηση του Οργανισμού υπογραμμίζει πως τα ΚΤΕΛ «οφείλουν και αυτά να εκτελούν έργο όχι με τη λογική του κρατικοδίαιτου ιδιωτικού φορέα, αλλά με την ανάληψη του αναλογούντος ρίσκου». «Δεν είναι δυνατόν το ρίσκο να το επωμίζεται αποκλειστικά το Δημόσιο και οι ιδιώτες να απολαμβάνουν κέρδη εκ του ασφαλούς. Για παράδειγμα, η τελευταία πρόταση των ΚΤΕΛ, που είδε το φως της δημοσιότητας, είχε αυτά τα χαρακτηριστικά και για το λόγο αυτόν δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή».
Σημειώνει ότι στην τροπολογία που κατατέθηκε «υπάρχει με σαφήνεια στην αιτιολογική έκθεση ότι η πρόθεση του υπουργείου είναι να αναζητήσει λύσεις μόνο εφόσον τα ΚΤΕΛ αρνούνται να αναλάβουν το έργο που τους αναλογεί» και προσθέτει πως «οι πολίτες της Θεσσαλονίκης γνωρίζουν πολύ καλά ότι τα ΚΤΕΛ εκτελούν ήδη δρομολόγια στο πλαίσιο ενός σχεδιασμένου μεταφορικού έργου στα όρια του νομού Θεσσαλονίκης, εδώ και 7 χρόνια». «Όμως ο συνολικός σχεδιασμός είναι προβληματικός, καθώς υπάρχουν σημαντικές επικαλύψεις δρομολογίων» τονίζεται.
Πηγή: voria.gr