Έμπνευση, εξέλιξη, πρόοδος. Σύμπραξη, συνεργασία, συλλογικότητα. Είναι οι πυλώνες πάνω στους οποίους χτίζεται κάθε επιτυχημένη προσπάθεια. Βάσει αυτών, σχεδιάστηκε η καμπάνια #makingithappen με στόχο να αναδείξει την δύναμη της συνεργασίας και της δημιουργικότητας και να αποτυπώσει τις αξίες που συνδέουν του δύο λαούς, της Ελλάδας και των ΗΠΑ.

Μπορεί η 83η ΔΕΘ να τελείωσε, αλλά ένα από τα σπουδαιότερα πράγματα που μας χάρισε φέτος είναι η έμπνευση - που πυροδοτείται από τη φιλία, τη συνεργασία, τη σχέση εμπιστοσύνης, και που, ουσιαστικά, δεν είναι παρά το αποτέλεσμα που φέρνουν οι κοινές εμπειρίες.

Με την έμπνευση ως σημείο αναφοράς, η καμπάνια #makingithappen* που έτρεξε μέσα στο πλαίσιο της παρουσίας των ΗΠΑ στην ΔΕΘ ως Τιμώμενη Χώρα, στοχεύει ακριβώς σε αυτό: να αναδείξει τη δύναμη της συνεργασίας και της δημιουργικότητας, προκειμένου να παρακινήσει ανθρώπους που αφουγκράζονται το μέλλον μας, καινοτομούν και δημιουργούν το αύριο να συνεργαστούν για να κάνουν πράξη το κεντρικό μήνυμα της καμπάνιας: να χτίσουμε ένα κοινό μέλλον. Μαζί.

Πώς όμως μπορεί η έμπνευση να πάρει σάρκα και οστά; Διακεκριμένοι Έλληνες που χάραξαν πρώτοι τον δρόμο της συνεργασίας και της καινοτομίας και έχουν διαπρέψει στον τομέα τους, μοιράζονται μαζί μας τις αξίες και το όραμα, την εμπειρία και την τεχνογνωσία, τα στοιχεία εκείνα που αποκόμισαν ως οφέλη από την αλληλεπίδραση και τη σχέση τους με τις ΗΠΑ. 

Δημιουργώντας ένα κοινό μέλλον

Άνθρωποι με διαφορετικές διαδρομές, από τους χώρους της Τεχνολογίας, της Εκπαίδευσης, των Επιστημών, των Τεχνών και του Πολιτισμού, της Επιχειρηματικότητας και της Καινοτομίας, συναντώνται με αφορμή την καινοτόμα ιδέα ενός creative agency και μοιράζονται εμπειρίες υπογραμμίζοντας τα οφέλη της γόνιμης σχέσης ανάμεσα σε Ελλάδα και ΗΠΑ: αναδεικνύουν τι κέρδισαν εκείνοι μέσα από την πορεία τους και τη σχέση τους με την Αμερική, τι φέρνουν μαζί τους δημιουργώντας και επενδύοντας στην Ελλάδα.

Από που όμως ξεκινά να χτίζεται το μέλλον αν όχι από την Εκπαίδευση; “Μέσα από τη συνεργασία και την αξιοποίηση προγραμμάτων εκπαίδευσης μπορούμε να οικοδομήσουμε ένα Πανεπιστήμιο με κέντρο τον άνθρωπο, εξοπλισμένο με βαθιά εμπειρία και τεχνογνωσία που θα μας επιτρέψει να δούμε καθαρότερα τον κόσμο και να κάνουμε πράξη το Ελληνικό Όνειρο. Μαζί.”, αναφέρει ο κ. Σωτήρης Σέρμπος, Επίκουρος Καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και Fulbright Fellow και ένας από τους οκτώ πρωταγωνιστές του κεντρικού βίντεο της καμπάνιας για τη σχέση Ελλάδας-Αμερικής.

Αντίστοιχα, η τεχνολογία είναι το απαραίτητο εργαλείο για να επικοινωνήσεις το έργο σου σε όλο τον κόσμο, εξαιτίας του παγκόσμιου χαρακτήρα της. «Μέσα από τη συνεργασία χωρών όπως η Ελλάδα και η Αμερική μπορούν να γεννηθούν νέες ερευνητικές ομάδες, νέα projects, περισσότερη έμπνευση για τη δημιουργία ιδεών.», σχολιάζουν οι Ανδρέας Λουτζίδης, Αναστασία Ντράχα και Ιάσονας Χατζηκώστας, οι δημιουργοί της εφαρμογής iCry2Talk που απέσπασε το Παγκόσμιο Βραβείο Καινοτομίας της Microsoft και φοιτητές του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Και καθώς η δημιουργία είναι συνυφασμένη με την έννοια της συνεργασίας, ο Χρήστος Καρράς, Γενικός Διευθυντής της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση, μιλά για τον τομέα που η υπόστασή του είναι άμεσα συνδεδεμένη και με τα δύο - την Τέχνη, και όσους “υπάρχουν” μέσα σε αυτήν: «Οι καλλιτέχνες σήμερα δεν γνωρίζουν σύνορα.

Γι’ αυτό κι εμείς, όταν δημιουργούμε το πρόγραμμα της Στέγης, εργαζόμαστε συλλογικά - συνεργαζόμαστε διαρκώς με φορείς στην Ευρώπη και την Αμερική και δημιουργούμε σχέσεις που διαρκούν, βασιζόμενες στην αμοιβαία εμπιστοσύνη. Με αυτόν τον τρόπο, καλλιτέχνες που πετυχαίνουν σπουδαία πράγματα στο εξωτερικό αποκτούν κίνητρο να επιστρέψουν στη χώρα μας και να είναι δημιουργικοί και εκεί», αναφέρει

Απτή απόδειξη αυτού, δεν θα μπορούσε παρά να αποτελεί και η μόνιμη, στο εξής, παρουσία του Ερευνητικού Κέντρου της Tesla στην Ελλάδα. «Το Ερευνητικό Κέντρο της Tesla στην Ελλάδα είναι μια τεράστια ευκαιρία που μας δίνεται για να αποδείξουμε την αξία μας. Μέσα από μια τέτοια κίνηση εμπιστοσύνης, έχουμε την δυνατότητα να δημιουργήσουμε πολλές νέες και αξιόλογες θέσεις εργασίας στη χώρα μας, προσελκύοντας έμπειρο επιστημονικό προσωπικό να επιστρέψει στην Ελλάδα», επισημαίνει ο Κωνσταντίνος Λάσκαρης, Επικεφαλής της Ομάδας Σχεδιασμού Κινητήρων της Tesla, που μιλά για πρώτη φορά επισήμως για την παρουσία της Tesla στην Ελλάδα στην καμπάνια #makingithappen.

«Η επαφή μάς κάνει καλύτερους», συμφωνεί η Δανάη Μπεζαντάκου, Διευθύνουσα σύμβουλος στην Navigator Shipping Consultants, πρόεδρος του Ελληνικού Συλλόγου Υποτρόφων Προγραμμάτων του Υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ και Young Global Leader (WEF). «Έχοντας το βλέμμα μας στραμμένο στο διεθνές περιβάλλον και καλλιεργώντας καλές σχέσεις με χώρες όπως η Αμερική, μπορούμε να δημιουργήσουμε επιχειρηματικές ευκαιρίες σε τομείς όπως η Ναυτιλία, ο Τουρισμός και η Αγροτική Ανάπτυξη, όπου η Ελλάδα διαπρέπει», επισημαίνει.

Ο Αρίστος Δοξιάδης, Επενδυτής Venture Capital, εταίρος στα κεφάλαια επενδύσεων τεχνολογίας Openfund και Big Pi Ventures και απόφοιτος του Πανεπιστημίου Harvard, συμπληρώνει, αποκαλύπτοντάς μας ένα από τα σπουδαιότερα συστατικά που συνθέτουν την καινοτομία. «Η καρδιά της Καινοτομίας κρύβεται στην παρατήρηση. Στο να βλέπεις τι συμβαίνει γύρω σου και να καταφέρνεις να βρίσκεις μια καινούργια γωνία για ένα πραγματικό πρόβλημα. Μέσα από διεθνείς ομάδες και προσφέροντας στη χώρα μας τις καλές πρακτικές που μαθαίνει κανείς σε περιβάλλοντα όπως η Αμερική, μπορούμε να δημιουργήσουμε καινοτομικά προϊόντα που κατανοούν πολλές διαφορετικές κουλτούρες».

Ένα συλλογικό έργο φιλίας και συνεργασίας

Την ίδια στιγμή, 7 καλλιτέχνες, εμπνέονται από τις ιστορίες των οκτώ πρωταγωνιστών και δημιουργούν σε πραγματικό χρόνο ένα έργο τέχνης, ένα installation, που αλλάζει διαρκώς μορφή και μετατρέπεται σε έναν ζωντανό οργανισμό που αντανακλά το μήνυμα της συλλογικότητας, της διάδρασης και της καινοτομίας.

Ένα συλλογικό έργο τέχνης, μια in situ εγκατάσταση*, ένα αμάλγαμα εμπειριών που αντικατοπτρίζει την ισχυρή σχέση ανάμεσα στην Ελλάδα και την Αμερική. 

Η καμπάνια #makingithappen φέρει την υπογραφή της Πρεσβείας των ΗΠΑ στην Αθήνα. Μάθετε περισσότερα στην επίσημη ιστοσελίδα της www.makingithappen.gr και στα social media της καμπάνιας στο Facebook, το Instagram και το YouTube: