Νέα προσφυγή στο ΣτΕ για τη συμφωνία των Πρεσπών
Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της συγκότησης κοινής επιτροπής που θα εργαστεί σε σχέση με τις αλλαγές στα βιβλία που πρέπει να γίνουν στα βιβλία Ιστορίας Ελλάδας και Σκοπίων.
Νέα προσφυγή κατατέθηκε στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τη συμφωνία των Πρεσπών. Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της συγκότησης κοινής επιτροπής που θα εργαστεί σε σχέση με τις αλλαγές στα βιβλία που πρέπει να γίνουν στα βιβλία Ιστορίας Ελλάδας και Σκοπίων.
Λίγα 24ωρα μετά τη συζήτησης την Ολομέλεια του Ανωτάτου Δικαστηρίου για την αίτηση ακύρωσης της ίδιας της συμφωνίας για το όνομα «Βόρεια Μακεδονία» η νέα αίτηση ακύρωση αφορά την υπουργική απόφαση για την συγκρότηση του Ελληνικού τμήματος της Μεικτής Διεπιστημονικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων (ΜΔΕΕ) Ελλάδας- πΓΔΜ για ιστορικά, αρχαιολογικά και εκπαιδευτικά θέματα.
Πρόκειται για την υπουργική απόφαση εκδόθηκε μετά την τελική συμφωνία των Πρεσπών της 17ης Ιουνίου 2018 και προβλέπει ότι η επιτροπή θα εξετάσει και εφόσον κριθεί σκόπιμο, θα αναθεωρήσει τα σχολικά βιβλία, ενώ θα εξετάζει τις νέες εκδόσεις σχολικών βιβλίων.Πέρα από την αίτηση ακύρωσης κατατέθηκε στο ΣτΕ και αίτηση αναστολής, όπως και αίτηση για έκδοση προσωρινής διαταγής, έτσι ώστε άμεσα να «παγώσει», όπως ζητούν, η επίμαχη από 16.10.2018 απόφαση του υπουργού Εξωτερικών.
Στο ΣτΕ προσέφυγαν η Παμμακεδονική Συνομοσπονδία, η Παμμακεδονική Ένωση Μακεδονικού Αγώνα Ελλάδος-Αυστραλίας, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου Δήμου Μουρικίου (βρίσκεται βορειοδυτικά του Δήμου Κοζάνης και συνορεύει με την Πτολεμαΐδα) και ένας γονέα δύο ανήλικων παιδιών που φοιτούν σε Δημοτικό και Γυμνάσιο. Όπως λένε υπάρχει κίνδυνος μεταβολής και προσβολής των στοιχείων της εθνικής μας πολιτιστικής κληρονομιά και προσβολή ευθέως του κρατικού συμφέροντος της Ελληνικής πολιτείας και των Ελλήνων πολιτών, καθώς και της εθνικής ιστορικής μνήμης και συνείδησης των πολιτών.
Επίσης, υπάρχει κίνδυνος αλλοίωσης της Ελληνικής εθνικής αξίας αρχαιολογικών χώρων και ιστορικών τόπων λαογραφικής, εθνολογικής, ιστορικής και επιστημονικής σημασίας.