Στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο είχε προσφύγει η Επιστημονική Ένωση Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Μηχανικών (ΕΕΤΕΜ) και ζητούσε να ακυρωθεί η  υπ΄  αριθμ. οικ.7587/2014 απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ με την οποία καθορίζονται οι μικρές παραβάσεις που μπορούν να εξαιρεθούν από την κατεδάφιση  του νόμου 1512/1985 (τροποποίηση και συμπλήρωση των πολεοδομικών διατάξεων), όπως αυτός τροποποιήθηκε με το νεότερο νόμο 3212/2003.

Όταν γίνεται λόγος για μικρές παραβάσεις εννοούνται, μεταξύ των άλλων,  οι παραβάσεις εκείνες οι οποίες η κατεδάφισή τους θα κατέληγε σε υπέρμετρη βλάβη του κτιρίου ή θα έθετε σε κίνδυνο την φέρουσα κατασκευή του κτιρίου ή θα ήταν σε βάρος της αισθητική εμφάνισης των κτιρίων ή θα απαιτούσε υπέρμετρες δαπάνες για την αποκατάσταση της αισθητικής.

Οι μικρές αυτές παραβάσεις που εξαιρούνται από το καθεστώς κατεδάφισης, από το έτος 2003 και μετά καθορίζονται με   απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ, ενώ προηγουμένως ήταν στην διακριτική ευχέρεια του κατά τόπου νομάρχη.

Σύμφωνα με το νομοθετικό καθεστώς του 1985 η απόφαση του νομάρχη για την εξαίρεση  από την κατεδάφιση εκδιδόταν μετά από σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος (ΣΧΟΠ) του κάθε νομού.

Ο νομάρχης δεσμευόταν από την απόφαση του ΣΧΟΠ όταν αυτό γνωμοδοτούσε αρνητικά για την εξαίρεση από την κατεδάφιση αυθαιρέτου κτίσματος και δεν μπορούσε  να εγκρίνει την εξαίρεση.

Αντίθετα, όταν το ΣΧΟΠ γνωμοδοτούσε υπέρ της εξαίρεσης από την κατεδάφιση  του αυθαίρετου κτίσματος, ο νομάρχης μπορούσε  απλώς, αλλά δεν  υποχρεωνόταν   να υιοθετήσει την γνωμοδότηση και να εγκρίνει την εξαίρεση από την κατεδάφιση.

Με το νομοθετικό καθεστώς του 2003 που τροποποίησε αυτό του 1985, η αρμοδιότητα και ευχέρεια εξαίρεση από την κατεδάφιση πέρασε στα χέρια του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, χωρίς όμως να προβλέπεται η προηγούμενη γνωμοδότηση του ΣΧΟΠ.

Έτσι, το Ε΄  Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας με την υπ΄  αριθμ. 2880/2015 απόφασή του ακύρωσε την επίμαχη απόφαση του ΠΕΧΩΔΕ του 2004, καθώς δεν συνάδει με το  νόμο 1512/1985, όπως αυτός τροποποιήθηκε με το νεότερο νόμο 3212/2003.

Και δεν συνάδει, καθώς δεν προβλέπει ότι πριν την έκδοση της υπουργικής απόφασης πρέπει να προηγείται η γνώμη του ΣΧΟΠ, κατέληξαν οι σύμβουλοι Επικρατείας.