Τελικώς φαίνεται ότι δεν αρκούσαν οι πτητικές ικανότητες των δύο πιλότων, η καλή τους τύχη και η Θεία Σκέπη της εορτάζουσας την Παρασκευή 18 Ιουλίου Αγίας Μαρίνας της Μεγαλομάρτυρος για να σωθεί εκτός των δύο πιλότων και το δασοπυροσβεστικό αεροσκάφος Canadair CL-215 (s/n “1070”), που πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση στη Νεάπολη Λακωνίας στην προσπάθεια να σβήσουν τη μεγάλη πυρκαγιά που είχε ξεσπάσει εκεί από τα ξημερώματα της συγκεκριμένης ημέρας. 

Τελικώς το αεροσκάφος αυτό, το Canadair CL-215 (s/n “1070”), αν και μετά την αναγκαστική προσγείωση ήταν σε σχετικώς καλή κατάσταση, καθώς είχε προσγειωθεί με τέχνη από τους πιλότους του «ακουμπώντας» με την κοιλιά πάνω σε παχιά πουρνάρια, εντούτοις η φωτιά που έφτασε μετά από μία ώρα, το κατέκαψε και δεν έχει αφήσει πλέον παρά αποκαΐδια!Αξίζει να σημειωθεί ότι η ιστορική 355 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών (355 ΜΤΜ) στην οποία ανήκε και το συγκεκριμένο άτυχο αεροσκάφος, παρέλαβε το πρώτο της CL-215 τον Δεκέμβριο του 1975 και το τελευταίο της τον Μάϊο του 1990.

Με τα αεροσκάφη αυτά επιχειρεί ως τις μέρες μας προσφέροντας τεράστιο έργο και θυσίες σε ιδρώτα και αίμα από το προσωπικό της, στον αέρα και στο έδαφος. 


Αργότερα στη δεκαετία του ’90, η δύναμη της 355 ΜΤΜ ενισχύθηκε με την παραλαβή τεσσάρων αεροσκαφών του ιδίου τύπου, που ως τότε ανήκαν στη δύναμη της γιουγκοσλαβικής πολεμικής αεροπορίας, η οποία στο μεταξύ είχε διαλυθεί στα εξ ων συνετέθη. 

Τα τέσσερα αυτά αεροσκάφη, εντασσόμενα στη δύναμη της 355 ΜΤΜ, άλλαξαν σειριακό αριθμό και από τον γιουγκοσλαβικό που είχαν ως τότε απέκτησαν αντίστοιχο ελληνικό (s/n “1067”, “1069”, “1070” και “1110”). Βλέπουμε επομένως, ότι το άτυχο προχθεσινό αεροσκάφος που καταστράφηκε, ήταν ένα από τα τέσσερα πρώην γιουγκοσλαβικά. 

Αυτά για την ιστορία. Το ευτύχημα είναι πως σώθηκαν οι δύο πιλότοι μας και σύντομα αναμένεται να εξέλθουν από το 251 ΓΝΑ της ΠΑ, όπου νοσηλεύονται για προληπτικούς λόγους. 

Λ.Σ.Μ.