Της Κέλλυς Φαναριώτη, εφημερίδα "ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ"

Φωτογραφίες: Βαγγέλης Ρασσιάς

Τη δυνατότητα πρόσβασης επτά ημέρες την εβδομάδα, σε ποιοτικά προϊόντα και σε σχετικά χαμηλές τιμές, έχουν πλέον οι καταναλωτές στην «Αγορά του Καταναλωτή».

Οι εγκαταστάσεις της Κεντρικής Αγοράς Αθηνών που εγκαινιάστηκαν πριν από λίγο καιρό από τον πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά, δίνουν τη δυνατότητα σε απαιτητικούς καταναλωτές, να έχουν πρόσβαση σε καταστήματα που καλύπτουν όλες τις διατροφικές τους ανάγκες, χωρίς να χρειάζεται να πληρώσουν μια περιουσία. Μεταξύ άλλων στην αγορά υπάρχουν δύο ιχθυοπωλεία, φούρνος, παντοπωλείο, κρεοπωλείο και 24ωρο οινομαγειρείο. 

Το ιχθυοπωλείο "Ενάλιον".

Καλύτερες τιμές. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, τα προϊόντα πωλούνται από 20% ως και 40% φθηνότερα από τις μέσες τιμές λιανικής. Κι αυτό γιατί τα καταστήματα νοικιάζουν παραγωγοί που πωλούν σε τιμές χονδρικής, αποφεύγοντας έτσι τους μεσάζοντες. Για παράδειγμα, τυποποιημένο εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο 5 λίτρων πωλείται στην τιμή των 18 ευρώ, τη στιγμή που στο λιανικό εμπόριο ξεκινά από 22 ευρώ και φτάνει τα 26 ευρώ. Ακόμη, στην αγορά μπορεί κανείς να βρει νωπό κοτόπουλο με 2,5 ευρώ την ώρα που σούπερ μάρκετ και κρεοπωλεία το πωλούν μεταξύ 3,5-4 ευρώ.

Πάντως, εκείνο που έχει εντυπωσιάσει τους παραγωγούς είναι η μεγάλη ανταπόκριση του κόσμου που διανύει μεγάλες αποστάσεις προκειμένου να επισκεφτεί την αγορά. Όπως εξηγεί στα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» ο Στέλιος, υπεύθυνος του παντοπωλείου με κρητικά προϊόντα που λειτουργεί στο συγκρότημα, ο κόσμος έρχεται καθημερινά απ’ όλα τα σημεία της Αθήνας. « Μου κάνει εντύπωση ότι έχω τακτικούς πελάτες από Παλλήνη, Κερατέα και Αγία Παρασκευή. Για να έρθει κανείς από τόσο μακριά να ψωνίσει σημαίνει πως έχει κίνητρο», υπογραμμίζει.  

Ανάλογη είναι και η κατάσταση στο διπλανό μαγαζί, το ιχθυοπωλείο του κυρίου Ροκάκη, το οποίο προσεγγίζουν πελάτες από διάφορα μέρη της πρωτεύουσας αφήνοντας τα καλύτερα σχόλια. «Παρά το ότι ο κόσμος δεν γνωρίζει ακόμη για την Αγορά του Καταναλωτή, η ανταπόκριση είναι καλή και αυξάνεται μέρα με τη μέρα η προσέλευση.

Ποιότητα. Τα θετικά σχόλια που ακούμε για την ποιότητα των προϊόντων μας χαροποιούν ενώ όταν βλέπουμε πως σταδιακά αποκτούμε και τακτικούς πελάτες αγωνιούμε προκειμένου να ικανοποιήσουμε στο έπακρο τις επιθυμίες και τις ανάγκες τους», δηλώνει . 

Την ίδια ώρα, στην περιοχή λειτουργεί και το οινομαγειρείο που προσφέρει τη δυνατότητα σε όσους επισκεφτούν την αγορά να απολαύσουν το φαγητό τους, είτε είναι γεύμα είτε δείπνο. Κι αυτό γιατί όπως λέει η κα. Ντίνα- ιδιοκτήτρια του εστιατορίου- οι πελάτες μπορούν να έρθουν οποιαδήποτε ώρα της μέρας και να δοκιμάσουν τη σπεσιαλιτέ της. « Το πιάτο με τη μεγαλύτερη ζήτηση στους πελάτες είναι ο πατσάς. Εκείνοι ειδικά που ξενυχτάνε έρχονται ακόμα και αργά τη νύχτα και δοκιμάζουν το συγκεκριμένο πιάτο», αναφέρει. 

Εργαζόμενος στο οινομαγειρείο "Ορέστης" στην αγορά. 

"Μπορώ να καλύπτω τις βασικές μου ανάγκες"

Όσοι έχουν επισκεφθεί την "Αγορά του Καταναλωτή" εμφανίζονται διχασμένοι, όχι για την ποιότητα αλλά για τις τιμές της αγοράς. Υπάρχουν αυτοί που δηλώνουν ότι βρήκαν προϊόντα αρκετά φθηνότερα απ’ ότι στην λιανική αλλά και άλλοι που δηλώνουν πως διαψεύστηκαν οι προσδοκίες που τους είχαν δημιουργήσει τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. 

 Στη πρώτη κατηγορία ανήκει η κα. Γιώτα που έκανε με ικανοποίηση τα ψώνια της εβδομάδας, συνδυάζοντάς τα  με ένα γεύμα παρέα με το γιο της. « Είναι η δεύτερη φορά που ψωνίζω από την αγορά και είμαι αρκετά ικανοποιημένη. Οι τιμές είναι καλές και μπορώ να καλύψω τις βασικές μου ανάγκες ψωνίζοντας από εδώ». 

Από κοντά και ο κ. Βασίλης, συνταξιούχος, που επισκέφτηκε το κρεοπωλείο για να αγοράσει το κρέας της εβδομάδας. « Έχω βάλει στο μάτι συγκεκριμένα τρόφιμα που στη λιανική κοστίζουν ακριβά και έρχομαι και ψωνίζω», επισημαίνει.

 Στη δεύτερη, συγκαταλέγονται καταναλωτές που επισκέφτηκαν την «Αγορά του Καταναλωτή» έχοντας μεγάλες προσδοκίες για τις τιμές, οι οποίες ωστόσο δεν επιβεβαιώθηκαν.  «Έρχομαι για πρώτη φορά εδώ με τη σύζυγό μου και δεν διακρίνω και τόσο μεγάλη διαφορά στις τιμές», δηλώνει στα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» ο κ. Νίκος που ήρθε από το Μαρούσι για να αγοράσει μπακαλιάρο  και να γνωρίσει τα μαγαζιά. 

 Τον προβληματισμό των καταναλωτών για τις τιμές ασπάζεται και η κ. Γαβριηλίδου, ιδιοκτήτρια του δεύτερου ιχθυοπωλείου που λειτουργεί στο συγκρότημα. Όπως λέει, αρκετοί καταναλωτές εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους για τις τιμές των προϊόντων, γεγονός που οφείλεται στη λανθασμένη εντύπωση που έδωσαν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. «Ο τρόπος που παρουσιάστηκε το θέμα από κάποια μέσα, δημιούργησε την εντύπωση πως τα προϊόντα εδώ είναι πάμφθηνα. Κάτι τέτοιο όμως δεν ισχύει. Υπάρχει άριστη ποιότητα σε πολύ καλή τιμή που κάποιες φορές είναι έως και 40% πιο κάτω από τα καταστήματα λιανικής», διευκρινίζει.