ΟΟΣΑ: Χειροτερεύουν οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών
Που οφείλεται η αλλαγή;
Η Ελλάδα δεν μπορεί να είναι ιδιαίτερα υπερήφανη για την αποδοτικότητα του εκπαιδευτικού της συστήματος, αφού εξακολουθεί να παραμένει κάτω από τον μέσο όρο των 65 χωρών μελών του ΟΟΣΑ.
Η έρευνα PISA του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης διεξάγεται ανά τριετία και για τρεις τομείς : τα μαθηματικά, την ανάγνωση-κατανόηση και τις επιστήμες.
Με μέσον όρο τις 500 μονάδες η Ελλάδα συγκεντρώνει 453 στα μαθηματικά, 477 στην ανάγνωση-κατανόηση και 467 στις επιστήμες. Με τα στοιχεία αυτά πέφτει στη 42η θέση στο σύνολο των 65 χωρών από την 25η που κατείχε το 2009.
Στις προηγούμενες μετρήσεις, το 2003 το 2006 και το 2009, τα αντίστοιχα νούμερα της Ελλάδας ήταν για τα μαθηματικά 445, 459, 466 μονάδες, για την ανάγνωση-κατανόηση 472, 460, 483 μονάδες αντίστοιχα, ενώ για τις επιστήμες οι μετρήσεις για το 2006 «έδειξαν» 473 μονάδες και 470 μονάδες για το 2009.
«Καλπάζουν» οι ασιατικές χώρες
Τα στοιχεία αυτά μας επιτρέπουν να μιλούμε για στασιμότητα στην Ελλάδα, την ώρα όμως που άλλες χώρες σημειώνουν πρόοδο.
Το εντυπωσιακό της νέας μέτρησης είναι ότι οι ασιατικές χώρες φαίνονται να «καλπάζουν», αφήνοντας πίσω τους τη Δύση. Η Κίνα με τη Σαϊγκόν πήρε την πρώτη θέση ξεπερνώντας το επίπεδο των 600 μονάδων και έχοντας φθάσει τις 613 στα μαθηματικά. Ακολουθούν η Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κονγκ, η Ταϊπέι και η Νότια Κορέα, που υποχώρησε στην 5η θέση ενώ κατείχε την πρώτη θέση στη μέτρηση του 2009. Η Φιλανδία, που ήταν δεύτερη το 2009, υποχώρησε και αυτή στη 12 θέση, ενώ η Γαλλία θρηνεί από το πρωί την κάθοδό της στην 25η θέση από τη 19η που κατείχε το 2009.
Στόχος της έρευνας είναι η αξιολόγηση της ικανότητας των μαθητών να εφαρμόζουν στη ζωή τους τις γνώσεις που αποκτούν στο σχολείο. Ικανότητα ανάλυσης, λόγου και επικοινωνίας στην αντιμετώπιση καταστάσεων της πραγματικής ζωής.
Πηγή: Deutsche Welle